1 076 001 läst · 14 290 svar
1076k läst
14,3k svar
Vad blir det för mat?
![Maria T](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/163/163751.jpg?1723978980)
Maria T![Premium Premiumikon: Motorsåg](/forum/styles/main/premium/motorsag.svg)
Släktforskare
· Stockholm
· 3 584 inlägg
Maria T![Premium Premiumikon: Motorsåg](/forum/styles/main/premium/motorsag.svg)
Släktforskare
- Stockholm
- 3 584 inlägg
![Maria T](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/163/163751.jpg?1723978980)
Släktforskare
· Stockholm
· 3 584 inlägg
Släktforskare
- Stockholm
- 3 584 inlägg
Släktforskare
· Stockholm
· 3 584 inlägg
Släktforskare
- Stockholm
- 3 584 inlägg
Ja @Rickard.lj tipsade om den, så med två som tipsar tar jag den för mycket god. Lägger till på min landet-runt-hitta-räkmacka-resa. (jo den finns, på papper).nino skrev:
🍞 (den där räk-emojin kommer inte upp på datorn)
Renoverare
· Stockholm
· 18 533 inlägg
Rökta räkor kan vara mest överskattade grejen som finns. Inklusive räkor. Alltid räkor och främst rökta räkor kvar på skaldjursplatån
Renoverare
· Stockholm
· 18 533 inlägg
Alltid undrat vad för människor som köper en platå. Allt på platån finns ju löst att beställa och man får det då även på samma sätt serveras om det är själva upplägget man blir exalterad utav. Fast man får det man tycker är gott och inget hopplock.
En kompis har en stuga i Narvik och när vi är där så åker vi ut med en liten räktrålare och drar in räkor. Påvägen tillbaka så kokar och röks räkorna vi precis tagit upp och efter jag testat det så är det mycket svårt att äta andra räkor. Skulle vara för vinet då för på båten serveras bara whiskey.
En kompis har en stuga i Narvik och när vi är där så åker vi ut med en liten räktrålare och drar in räkor. Påvägen tillbaka så kokar och röks räkorna vi precis tagit upp och efter jag testat det så är det mycket svårt att äta andra räkor. Skulle vara för vinet då för på båten serveras bara whiskey.
Renoverare
· Stockholm
· 18 533 inlägg
Beror på stället förra året tex så hade inte ångbåtsbryggan det så utan det var skaldjursplatå som gällde. I år kunde man beställa separat men då var det någon jävel i sällskapet som tog in dem ändå 🤣A atomlab skrev:Alltid undrat vad för människor som köper en platå. Allt på platån finns ju löst att beställa och man får det då även på samma sätt serveras om det är själva upplägget man blir exalterad utav. Fast man får det man tycker är gott och inget hopplock.
Men visst ultrafärska räkor direkt från havet är inte fel, men då tycker jag det är extra synd röka dem.
Sedan så tar jag hellre en extra havskräfta eller kungskrabba istället för att sitta och pilla med räkor
Japp gott folk, nu vet vi att Herr Malmgren inte föredrar rökta räkor.AndersMalmgren skrev:
Beror på stället förra året tex så hade inte ångbåtsbryggan det så utan det var skaldjursplatå som gällde. I år kunde man beställa separat men då var det någon jävel i sällskapet som tog in dem ändå 🤣
Men visst ultrafärska räkor direkt från havet är inte fel, men då tycker jag det är extra synd röka dem.
Sedan så tar jag hellre en extra havskräfta eller kungskrabba istället för att sitta och pilla med räkor
Tur att smaken är som baken, förhoppningsvis delad 😉
Ultrafärska räkor röks inte. Det är de som inte inte längre är färska som röks.AndersMalmgren skrev:
Beror på stället förra året tex så hade inte ångbåtsbryggan det så utan det var skaldjursplatå som gällde. I år kunde man beställa separat men då var det någon jävel i sällskapet som tog in dem ändå 🤣
/Höghus