Storsockret
GoC GoC skrev:
Du smeker inte ut en pizzadeg.
Äldre man med grått hår ser bekymrad ut, handen vid pannan, utomhus, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man i rutig skjorta ser stressad eller huvudvärk, handen på pannan, ögonen stängda, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Här körde jag pizza ikväll, degen fick jäsa 1 1/2 timme och vart riktigt bra. Önskar mig en pizzaugn till altanen för ugnen inne ger inte riktigt den värme pizzorna förtjänar.
Otroligt gott och alla nöjda (y)
[bild]
[bild]
[bild]
Ser riktigt goda. Om du vill ha en elektrisk riktigt bra pizzaugn så rekommendera jag denna. Skönt att slippa gasol/ved. Riktigt bra ugn
https://www.energishop.se/product/pizza-ugn-2000w-med-pizzasten
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Mamma lagade pastasås med skinka, cf, kryddor och ädelost.. (jag hade delat broccolin och kokat med i såsen om jag gjort det själv).. serverat med kokt broccoli och spaghetti :)(y)

En tallrik med spaghetti, skinksås, och broccoli.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mums!
 
  • Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Nåå det blev ett försök till pizzalunch idag då. En av dem blev ju relativt rund iaf. Var för frikostig med mjölet och det känns som att det blev för kass värme underifrån trots uppvärmd plåt. Men allt som allt ett ok försök, det var ju inte äckligt iaf :)

Nybakad pizza Margherita på en tallrik utomhus, oregano strösslat ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nygräddad pizza med tomatsås och ost utomhus på skärbräda, bakgrundsgräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 11 till
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
Nåå det blev ett försök till pizzalunch idag då. En av dem blev ju relativt rund iaf. Var för frikostig med mjölet och det känns som att det blev för kass värme underifrån trots uppvärmd plåt. Men allt som allt ett ok försök, det var ju inte äckligt iaf :)

[bild]

[bild]
Ser mycket gott ut, finfina kanter.
 
Storsockret Storsockret skrev:
Nåå det blev ett försök till pizzalunch idag då. En av dem blev ju relativt rund iaf. Var för frikostig med mjölet och det känns som att det blev för kass värme underifrån trots uppvärmd plåt. Men allt som allt ett ok försök, det var ju inte äckligt iaf :)

[bild]

[bild]
Ser väldigt gott ut :D
 
Storsockret Storsockret skrev:
Nåå det blev ett försök till pizzalunch idag då. En av dem blev ju relativt rund iaf. Var för frikostig med mjölet och det känns som att det blev för kass värme underifrån trots uppvärmd plåt. Men allt som allt ett ok försök, det var ju inte äckligt iaf :)

[bild]

[bild]
Practice makes perfect. :ok:
Degen brukar vara tåligare än man tror.

Här blev det tjöpefloot...
Pizza i kartong på bord med vattenglas, vinflaska och Sodastream-flaska. Hyfsat gräddad med kött och lök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Maria T Maria T skrev:
Ser mycket gott ut, finfina kanter.
P Pappa1986 skrev:
Ser väldigt gott ut :D
FredrikR FredrikR skrev:
Practice makes perfect. :ok:
Degen brukar vara tåligare än man tror.[bild]
Ja känner jag mig själv rätt står det snart en pizzaugn här hemma, det brukar bli så. Men om den använda ens i närheten av lika mycket som grillen gjort så kanske det kan vara värt det :cool:

Testade lite med resterna från igår, idag med pizzasten i grillen. Då blev det tvärtom istället, för dålig värme uppifrån. Får köra stenen i ugnen istället.

Hemlagad pizza på skärbräda, fyra skivor, tomat, ost, kryddor, svagt brunnen kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Låt mig också presentera den sorgligaste calzonen i mannaminne :crysmile::crysmile:

Ett ofärdigt calzone på tallrik i vardagsrum, suddig bakgrund med TV och väggdekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Ja känner jag mig själv rätt står det snart en pizzaugn här hemma, det brukar bli så. Men om den använda ens i närheten av lika mycket som grillen gjort så kanske det kan vara värt det :cool:

Testade lite med resterna från igår, idag med pizzasten i grillen. Då blev det tvärtom istället, för dålig värme uppifrån. Får köra stenen i ugnen istället.

[bild]

Låt mig också presentera den sorgligaste calzonen i mannaminne :crysmile::crysmile:

[bild]
Äsch så illa var den inte. (y):cool:
 
  • Älska
  • Gilla
Storsockret och 2 till
  • Laddar…
Tror inte jag orkar laga någon mat idag, gjort storbak kanelsnurror och kardemummaknutar. Frugan ligger med ont knä så det får bli matlådor från frysen.
Nybakade kanelbullar på plåt, strödda med pärlsocker, bredvid kaffemaskiner på köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybakade kanelbullar på ugnsplåt, strödda med pärlsocker, gyllenbruna och uppdukade hemmakänsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Tokslut och 11 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Tror inte jag orkar laga någon mat idag, gjort storbak kanelsnurror och kardemummaknutar. Frugan ligger med ont knä så det får bli matlådor från frysen.
[bild] [bild]
Kunde du lagt i gottetråden :D nom nom
Bullar i matlådan, eller hur var det du sa. :p
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kunde du lagt i gottetråden :D nom nom
Bullar i matlådan, eller hur var det du sa. :p
Jaha, finns det en sån tråd också, skall söka reda på den !
 
Grillad köttbit, bakade potatisar i folie, färsk sallad, gurka, tomat, bladgrönt på blå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grillat, potatis i ugn.. lite blandning mellan smashed o bak.. med vitlökssmör/olja.. och sallad.
 
  • Gilla
  • Älska
sinuslinus och 7 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Tror inte jag orkar laga någon mat idag, gjort storbak kanelsnurror och kardemummaknutar. Frugan ligger med ont knä så det får bli matlådor från frysen.
[bild] [bild]
Skulle lätt kunna skippa maten för ett par såna där finfina bullar :love:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Skulle lätt också skippa maten för ett par såna där finfina bullar :love:
Jo, yngste sonen drog tydligen i sig en halv plåt när han vaknade för en timme sedan. Finfin frulle, det bränner jag bort på gymmet ikväll , sade han och flinade :whistle:
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.