Räkor i trängsel, ostron, krabbklor och havskräftor.

/Höghus

Skaldjursmåltid med räkor, ostron, vin, smör, bord med bestick och dricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard.lj och 10 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kanske hade varit bättre med Swedish meatballs and lingonsylt :)
"tänkte inte på det"
 
  • Haha
Dan1891
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Räkor i trängsel, ostron, krabbklor och havskräftor.

/Höghus

[bild]
Ta bort ostronen så är jag med!
Älskar f.ö kokt krabba, gillar den lite torrare, fastare konsistensen på krabba.
 
Storsockret
Jag ska ge mig på pizza imorgon men jag har inga större förhoppningar, många saker kan jag här i världen men att smeka fram en rund pizza ur en pizzadeg är inte en av dem. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
"tänkte inte på det"
Så sa ju han från Sundbyberg som var supporter till ett visst svenskt idrottslag! :)
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
T
fremax fremax skrev:
ja ;)
[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Ser ut som det dom brukar servera i bussiness class på British Airways - på riktigt alltså!
 
  • Haha
fremax
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ta bort ostronen så är jag med!
Älskar f.ö kokt krabba, gillar den lite torrare, fastare konsistensen på krabba.
Fransk roulette är ju gott!
Vi har delat upp det. Fru Höghus gillar krabbklor och jag gillar ostron. Räkor och kräftor delar vi på.
Krabbtaska gillar ingen av oss...

/Höghus
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Så sa ju han från Sundbyberg som var supporter till ett visst svenskt idrottslag! :)
:crysmile: precis. Ditt lag är även mitt, sen tidigt 70-tal. Fast det har ju inget med mat att göra utom möjligen Korv-Ingvars då. (men hårt bränd körv, svart, plus senap till blir fina färger).
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Fransk roulette är ju gott!
Vi har delat upp det. Fru Höghus gillar krabbklor och jag gillar ostron. Räkor och kräftor delar vi på.
Krabbtaska gillar ingen av oss...

/Höghus
Hmm, men det är ju Krabbtaska jag gillar! Så heter ju krabban i våra svenska vatten på västkusten.
Gillar den skarpt.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
:crysmile: precis. Ditt lag är även mitt, sen tidigt 70-tal. Fast det har ju inget med mat att göra utom möjligen Korv-Ingvars då. (men hårt bränd körv, svart, plus senap till blir fina färger).
Svart och gult, så vackert!
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Här körde jag pizza ikväll, degen fick jäsa 1 1/2 timme och vart riktigt bra. Önskar mig en pizzaugn till altanen för ugnen inne ger inte riktigt den värme pizzorna förtjänar.
Otroligt gott och alla nöjda (y)
[bild]
[bild]
[bild]
Ser fina ut, testa om du inte redan gjort att förvärma en ugnsplåt, som du sedan glider in pizzorna på bakplåtspapper på.
Högt upp, grill och all värme som finns.

Närapå steneffekt, sedan blir det ju inte mindre kul att baka pizzor med en dedikerad pizzaugn. :love:
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Tacos
Tortilla med grönsaker, ost, majs, dressing, närbild. Ett glas mörk dryck. Rutig duk. En gaffel. Hemmamiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
Snabbade ihop lite mat efter jobbet

Hamburgare med ost på tallrik; ölglas i bakgrunden; hemmiljö; matuppläggning; delvis suddig omgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hembryggd öl, skulle bli en corona klon men det blev det inte men en ok "lager" jäst med kveik så lager är det ju inte... Men lagrad i 8 månader så lite lager :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Älska
MsTake och 8 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Jag ska ge mig på pizza imorgon men jag har inga större förhoppningar, många saker kan jag här i världen men att smeka fram en rund pizza ur en pizzadeg är inte en av dem. :crysmile:
Du smeker inte ut en pizzadeg. Det startar med att sträcka ut och vika ihop degbollen. Det lär man sig att göra med en hand ;) sedan skall degbollen jäsa.
Sedan så trycker man ut degen med handloven och fingrarna, enklast går det i en hög av durummjöl eller mannagryn/polenta.
När degen är så lös, som den skall vara, så är det bara att sträcka ut den med handlovarna.
Inget krångligare än annat hantverk.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
Snabbade ihop lite mat efter jobbet

[bild]

Hembryggd öl, skulle bli en corona klon men det blev det inte men en ok "lager" jäst med kveik så lager är det ju inte... Men lagrad i 8 månader så lite lager :rolleyes:
Burgare här med, Lidls frysta med briochebröd och airfrieade frittar.
Helt ok.
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.