Dags för lite hemlagat

Gnocchi

Gnocchi med gröna bönor och ost, vin, middagsbord med ljusstakar, mysig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Blodsoppen och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Sista julmaten[bild]
Tyvärr är Per i Vikens brunkål helt smaklös. Köp inte den.
Men snälla nån, man köper inte färdig brunkål, man gör den själv! :)
För övrigt en av mina favoriter på julbordet.

Blodsoppen
Dan1891 Dan1891 skrev:
Men snälla nån, man köper inte färdig brunkål, man gör den själv! :)
För övrigt en av mina favoriter på julbordet.
Håller med. Men i år blev det inte så. Kan inte hinna och orka allt

• Gilla
  • Älska
GladanS och 2 till
  • Laddar…
K
M Mortsken skrev:
Om något borde hon undvika fröoljor.
Baserat på vad?

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Vegetarisk lasagne, svingott

Bit lasagne med smält ost och sallad med rosa sås på vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Redigerat:
Håller med. Men i år blev det inte så. Kan inte hinna och orka allt
Jo, jag förstår det, men den blir ju så mycket bättre om man gör den själv! :)

K
Fröoljor är inte bra för kroppen. Det bidrar till metabolism sjukdomar. Olivolja, ok i viss mängd. Kokosolja jättebra. Vanligt smör bra.
Jag har nyss blivit diagnostiserad med Me/Cfs. Har fått samma riktlinjer från min läkare

[länk]
Du får ge mig en bättre källa om jag ska ta dig på allvar.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Fröoljor är inte bra för kroppen. Det bidrar till metabolism sjukdomar. Olivolja, ok i viss mängd. Kokosolja jättebra. Vanligt smör bra.
Jag har nyss blivit diagnostiserad med Me/Cfs. Har fått samma riktlinjer från min läkare

[länk]
Låter som nån sektledare skrivit det där. så Olivolja som används som människoföda i ca 5000 år är tydligen ett nytt påfund inom kosthållningen och som är farligt enligt sektledaren? ja jäklar vad mycket intressant man kan läsa om på nätet :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Haha
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Mat och mat..
Jag köpte ett Microplane rivjärn tidigare, främst för att riva ost på pasta och annat.
Frun var dock missnöjd, inte med valnötsskaftet, utan att det blev för fint rivet.... :rolleyes:
Jag är inte sämre än att beställa ett till när jag ändå hade en kastrull på väg, grövre och diskmaskinssäkert.
Svart rivjärn med handtag och förpackning, Microplane, grovt blad, köksredskap, ligger på bord.
Skapa konto

Tror ni hon blev nöjd?! :p
-Ett till...?

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
GoC GoC skrev:
Låter som nån sektledare skrivit det där. så Olivolja som används som människoföda i ca 5000 år är tydligen ett nytt påfund inom kosthållningen och som är farligt enligt sektledaren? ja jäklar vad mycket intressant man kan läsa om på nätet :crysmile::crysmile::crysmile:
Det handlar om vad dom händer med oljan vid upphettning, då blir den skadlig. Ni får äta vad ni vill.

Det handlar om vad dom händer med oljan vid upphettning, då blir den skadlig. Ni får äta vad ni vill.
Det är dumheter som finns typ noll riktiga indicier på :rofl:

Blodsoppen
H hapazard skrev:
Det är dumheter som finns typ noll riktiga indicier på :rofl:
Jag mår bättre utan det och gluten. Forskning ändras och nya rön kommer. Jag väljer att tro på detta. Där är nog en god anledning till att min Me läkare anser att jag inte ska äta fröoljor. Ingen som sagt att det är dödligt men vissa individer är olika känsliga. I prover visar det inte något att jag skulle vara glutenintolerant. Men likväl så mår jag bättre utan gluten.

Hämtmat Kina igår = Kinamat idag. Man får så mycket mat att det räcker till 2 middagar.

• Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.