Blodsoppen
Spagetti Bolognese här. Har också mat över till två imorgon.

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag mår bättre utan det och gluten. Forskning ändras och nya rön kommer. Jag väljer att tro på detta. Där är nog en god anledning till att min Me läkare anser att jag inte ska äta fröoljor. Ingen som sagt att det är dödligt men vissa individer är olika känsliga. I prover visar det inte något att jag skulle vara glutenintolerant. Men likväl så mår jag bättre utan gluten.
Allt som hjälper är så klart bra och då är tron en viktig del för ditt välmående.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Jag åt egentligen en väldigt sen lunch, men efter alla turer om sous vide skinka hit och dit såväl här som irl så var jag ju också tvungen att köpa en idag :thinking:Ja, då måste det ju provas också. Slängde i en bit ryggbiff men tog första bästa svaret på Google vilket var 58c i 90 minuter, vilket blev för väl tillagat. Men det var gott ändå.

Upptagen tallrik med medium rare stek, gräddig sås och röd paprika.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snackpaprika och creme fraiche till, en sån period nu.

Hade tänkt slänga i en klump rostas till nyår, ca 800g. Nån mer bevandrad som kan råda om en ungefärlig temp och tillagningstid? Hellre för rött än tvärtom :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Jag åt egentligen en väldigt sen lunch, men efter alla turer om sous vide skinka hit och dit såväl här som irl så var jag ju också tvungen att köpa en idag :thinking:Ja, då måste det ju provas också. Slängde i en bit ryggbiff men tog första bästa svaret på Google vilket var 58c i 90 minuter, vilket blev för väl tillagat. Men det var gott ändå.

[bild]

Snackpaprika och creme fraiche till, en sån period nu.

Hade tänkt slänga i en klump rostas till nyår, ca 800g. Nån mer bevandrad som kan råda om en ungefärlig temp och tillagningstid? Hellre för rött än tvärtom :)
Är väl bättre du tillagar en råbiff i så fall, 0 minuter i kokmaskinen

• Gilla
mr_majzoo och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
GoC GoC skrev:
Är väl bättre du tillagar en råbiff i så fall, 0 minuter i kokmaskinen
Yes, jag kör på det, tack för att du delar med dig.

Yes, jag kör på det, tack för att du delar med dig.
Var så god. Men visst är det 55-56 grader om du vill ha köttbiten medium rare. Den du tidigare tillagat är väl medium. Men kanske man skall ha än lägre temp med en Souse Vide.
För min smak så verkar det fullträff

Åsa Lund
FredrikR FredrikR skrev:
Mat och mat..
Jag köpte ett Microplane rivjärn tidigare, främst för att riva ost på pasta och annat.
Frun var dock missnöjd, inte med valnötsskaftet, utan att det blev för fint rivet.... :rolleyes:
Jag är inte sämre än att beställa ett till när jag ändå hade en kastrull på väg, grövre och diskmaskinssäkert.
[bild]

Tror ni hon blev nöjd?! :p
-Ett till...?
Vi har fem olika Microplane, kanonbra allihop!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Rena reklam tråden.
Vad är det för fel på ett vanligt rivjärn med tre fyra sidor i olika riv varianter..

raveper raveper skrev:
Rena reklam tråden.
Vad är det för fel på ett vanligt rivjärn med tre fyra sidor i olika riv varianter..
Try it you like it.

Skämt åsido men ett sådant är kanske inte första valet när man vill riva ost över pastan även om det säkert skulle göra jobbet. (y)

Nee, till att riva direkt över pastan har jag ett vanligt noname järn såklart

Mikael_L
Nybakade, gyllenbruna skink- och ostsnurror på bakplåtspapper.
Skapa konto

Pizzabullar till lunch.
Men för ungjäklarna är det frukost!

• Gilla
  • Älska
guggen och 10 till
  • Laddar…
Storsockret
Övar inför imorgon.

En tallrik med mediumstekt skivad biff och kryddiga potatisklyftor toppade med majonnäs och hackad chili.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Övar inför imorgon.

[bild]
Om det är med prylen du köpte i förrgår så har du inte fått så många tillfällen att finslipa tekniken ;)
Men det blir nog bra ikväll.

Låt höra, vad vankas det för nyårssupéer runtom i landet ikväll?

Här tror jag det blir likt förra året med annan förrätt:

Toast Skagen
Potatisbakelse med grillad oxfile
Dumlepanacotta med bär (tror jag :oops:)

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Vår meny blir:

Liten räksallad med smörstekt toast
Entrecôte med potatisbakelse och örtsmör
Citrussallad / fruktsallad

Lär väl slinka ned lite snacks och godis sen också :D

• Älska
  • Gilla
GladanS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.