1 032 282 läst · 13 916 svar
1032k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Idag åt jag något som jag inte ätit på närmare 35-40år.
Det serverades levergryta. kycklingpasta samt spagetti och köttfärssås.
En kollega som ätit tidigare hyllade levergrytan och stärkt av detta gjorde jag mitt val - levergryta.
Tallriken var tom, så gott som, när jag lämnade matstället, det kommer nog dröja ett tag innan jag ger det en chans igen, de mindre bitarna slank ner ihop med såsen och lingon, de större blev lite träigare/torrare.. ¨
Man ska våga utmana, idag blev det barndomsminnena.
En kollega som ätit tidigare hyllade levergrytan och stärkt av detta gjorde jag mitt val - levergryta.
Tallriken var tom, så gott som, när jag lämnade matstället, det kommer nog dröja ett tag innan jag ger det en chans igen, de mindre bitarna slank ner ihop med såsen och lingon, de större blev lite träigare/torrare.. ¨
Galet vad gott, blev så sugen på lever nu.FredrikR skrev:Idag åt jag något som jag inte ätit på närmare 35-40år.
På 90-talet, på den tiden Beställaren fick bli bjuden på lunch, gick vi ibland efter byggmöte till restaurang Brogatan i Malmö. Rosastekt kalvlever med knaperstekt bacon, kapris, potatisstomp och rödvinssky. Jättegott!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Du får väl fortfarande bjuda på lunch?Åsa Lund skrev:
Sen kanske inte alla beställare får enligt deras interna policyer, typ code of conduct.
Ska vi nu analysera sönder @FredrikR 's konstverksliknande tallrik tolkar jag "Så gott, fläskkorv till dessutom." som att det även var fläskkorv med, men att den av någon anledning inte var med på bilden.P Pappa1986 skrev:
Hoppas vi snart får klarhet i detta.