richardtenggren richardtenggren skrev:
Vi hade en gång en granne som hade en tryffelhund… men insåg då att tryffel inte var något för mig ;)
Lagotto, eller är det vattenhund?
En av få raser jag tål.. :sweat:
 
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Lagotto, eller är det vattenhund?
En av få raser jag tål.. :sweat:
Jag kan ha skojat lite ;)
Men vi har faktiskt en Lagotto i området!

Här blev det schnitzel till lunch och kycklingspett till middag, allt bortalagat pga avsaknaden av kök ;)
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Kramla
En hemlagad maträtt med svamp och kryddgrönt serverad på en genomskinlig tallrik, med ett glas rödvin intill, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min sambo o jag har 10 år ihop denna helg och fick tyvärr ställa in planerad helg med 6 rätters osv.. så min enkla men ack så goda rätt:love:
 
  • Gilla
raveper och 6 till
  • Laddar…
Två räkmackor toppade med ägg, räkor och dill på brunvita tallrikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fruktansvärt trött i kväll så det fick bli en enkel räkmacka. Imorn blir det nåt på grillen och olika tillbehör från trägårn:D
 
  • Gilla
Kramla och 4 till
  • Laddar…
Pizzarullar, eller är det pizzabullar? Gjorde 24 st igår och 24 till nu, blir nog ännu en 24 till efter detta. Ska också va glutenfritt....

JEbbD9tl.jpg

Q5XLrkml.jpg

jEz2zjel.jpg

Får jäsa en gång till innan ugnen
JPK5lURl.jpg

Också ett vegetariskt alternativ
aBExXikl.jpg
 
  • Gilla
arneri68 och 9 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kantarellmacka

[bild]
På devisen "en 2x2 cm stor smörstekt brödbit under svampberget"?
Helt rätt i mitt tycke, samma gäller för räksmörgås - en fin liten bit mörkt bröd, ev danskt rågbröd och sen på med så mycket ägg, räkor och majjo att brödet inte syns.
 
  • Älska
  • Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Lite förrätt vid grillen. Bresaola, pilgrimsmusslor och en skvätt aperol spritz. Nu grillas picanha och kyckling.
 
  • Keramikgrill och ett bord med en tallrik bresaola, pilgrimsmusslor och två glas Aperol Spritz.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MsTake och 3 till
  • Laddar…
O ostersundaren skrev:
Lite förrätt vid grillen. Bresaola, pilgrimsmusslor och en skvätt aperol spritz. Nu grillas picanha och kyckling.
Hade valt annan dryck dock :)
 
Varit och pangat lite bössa med gossarna på landet. Passar bra med lite kantarellpizza på det :)

Två barn sitter på en filt i en lummig trädgård, det ena barnet siktar med en leksakspistol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Barn liggande och siktar med en bössa på en filt med fruktmönster utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En kantarellpizza på ett bord bredvid ett glas rött vin och en vinflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Det var lite snålt med kantareller men de vart kanske för dyra..
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Det var lite snålt med kantareller men de vart kanske för dyra..
Hade jag gjort den själv hade jag lätt haft fler ;)
 
  • Gilla
Anna Martinsson1 och 2 till
  • Laddar…
J
Grillad kyckling stoppad med pancetta och örter från trädgården.
Kycklingar förberedda för grillning, fyllda med pancetta och örter, i en ugnsform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två grillade kycklingar fyllda med pancetta och örter på grillen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grillad kyckling fylld med pancetta och örter på svart tallrik, nära en grön grill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen lite hemlagad plommonsorbet med vodka och äppelsorbet.
Skål med plommonsorbet och äppelsorbet bredvid bakverk på mönstrad duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg och 11 till
  • Laddar…
?
 
  • Skörd av grönsaker på en träterrass med rödbetor, lök och morötter i en kartonglåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
T
nino nino skrev:
Var 17 hittar ni kantareller, har 1000tals ha skog runt knuten men jag hittar inte en enda :(
Finns både ny och gammal skog, myrar och berg, gran tall löv och blandskog men inte hittar jag nån för det :)

Nu är jag ju iof inte så förtjust i svamp men det vore ju roligt att hitta iaf...
Jag har bara haft två kantarellställen tidigare, men i år gav jag mig fan på att hitta flera. Jag sökte upp ställen med berg-i-dagen på en kart-app och koncentrerade sökandet till dessa ställen. Några enorma mängder har jag inte hittat, kanske 40-50 liter, men nu har jag i alla fall 6-7 st nya kantarellställen. Stalltipset är att kolla extra noga i halvskyddat sydöst-läge - inte för ljust men inte för mörkt - inte för vått och inte för torrt. Sen skall det inte vara för mycket växtlighet - sök alltså inte kantareller bland lingon och blåbärsris.

EDIT: Jo, sök sen på hyfsat avlägsna platser så minskar du risken att dela ev. nya ställen med andra. ;)
 
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
Har tittat där det varit lite blandskog med nån bäck i närheten, gräs och mossa på marken och inte helt igenväxt "tak" utan solen har kommit igenom. Men inte en svamp :D
Men jag har sett spår av människor så kanske har jag varit på rätt ställe men för sent, det är det jag intalar mig själv iaf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.