AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ah där var jag förra sommaren. Var ganska missnöjd. Tydligen lever de på betygen innan ägarbyte.
Varit där både innan och efter och skulle säga det är lika bra båda gångerna. Men den kan skilja sig mellan gångerna man är där vilket vittnar om att man kan få en halvbra upplevelse. Jag har dock haft turen att fått fina grejor båda gångerna.

Synd Gabriel i fiskekyrkan är stängt. Där fick man alltid fisk i absoluta världsklass som överglänste det mesta.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Varit där både innan och efter och skulle säga det är lika bra båda gångerna. Men den kan skilja sig mellan gångerna man är där vilket vittnar om att man kan få en halvbra upplevelse. Jag har dock haft turen att fått fina grejor båda gångerna.

Synd Gabriel i fiskekyrkan är stängt. Där fick man alltid fisk i absoluta världsklass som överglänste det mesta.
Jo, ett bra ställe ska ju ha jämn kvalitet alla kvällar. Jag tog en kungskrabba till förrätt den var riktigt bra. Mins inte ens vad jag åt till varmrätt så var nog medioker. Tjejen åt en fisk som var torr.
 
Miniskiva

Två kokta humrar på en tallrik med en bit paj, omgiven av vinflaskor och ett glas vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hummer!
Tallrik med kokta humrar, kniv, gaffel, snaps och vinflaska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
A
Ikväll blir det himmalagad schnitzel me inlagd gurka, pantflor lög samt rejäl sås, lide ramslökssalt:strong:
Hemlagad schnitzel med inlagd gurka, potatis, lök och röd sås på ett bordduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Volvo v70 skrev:
Ikväll blir det himmalagad schnitzel me inlagd gurka, pantflor lög samt rejäl sås, lide ramslökssalt:strong:
[bild]
Maud forr en ekta skauning ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
Storsockret
Ernst enastående wienerkorv

”Det finns inget godare ljud än knäppet från första tuggan”

Kände mig inspirerad så smekte fram lite fräschör i bilden om än inte på tallriken :heart:

Tre kokta wienerkorvar med ketchup på en tallrik bredvid en krukväxt på ett fönsterbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nåja jag vet inte om det var så mycket mer enastående än nån annan kokt mä brô :thinking:
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Maud forr en ekta skauning ;)
Det ska va go mad å möe mad å mad I rättan tid
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Å maudaro!
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
1520 NEVER FORGET!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Storsockret Storsockret skrev:
Ernst enastående wienerkorv

”Det finns inget godare ljud än knäppet från första tuggan”

Kände mig inspirerad så smekte fram lite fräschör i bilden om än inte på tallriken :heart:

[bild]

Nåja jag vet inte om det var så mycket mer enastående än nån annan kokt mä brô :thinking:
Har aldrig smakat hans wienerkorv. Men prinskorvar är riktigt goda
 
Kantarellmacka

Open-faced sandwich with chanterelles and herbs on a plate, next to a glass of white wine and a wine bottle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Kantarell omelett.
Omelett med kantareller steks i en svart stekpanna på spisen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tompalagar och 6 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Kantarell omelett.
[bild]
Vickningsomelette är aldrig fel :D
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Var 17 hittar ni kantareller, har 1000tals ha skog runt knuten men jag hittar inte en enda :(
Finns både ny och gammal skog, myrar och berg, gran tall löv och blandskog men inte hittar jag nån för det :)

Nu är jag ju iof inte så förtjust i svamp men det vore ju roligt att hitta iaf...
 
Anders hittar nog sina i affären.
Mina hittar jag i skogen.
 
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.