Mozzarellasticks och Cheezy Fries👍
En tallrik med mozzarellasticks i en skÄl, cheezy fries med jalapeños och picklad rödlök, toppad med örter, samt en klick dipp pÄ sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Oskick och 9 till
  • Laddar…
KöttfÀrsbiff, svampsÄs med potatismos och lingon till lunch.
Riktigt bra mos dessutom, och detta pÄ lunchrestaurangen direkt utanför staketet pÄ jobbet.
 
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 8 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Jag Ă„t grön potatis för tjugo Ă„r sedan
.efter det sorterar jag bort alla gröna potatisar& Chips👍
Det rÀcker faktiskt att skÀra bort det som Àr grönt pÄ en potatis, finns ingen anledning att slÀnga hela potatisen sÄ lÀnge den inte Àr genomgrön.
 
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
4774
K Kjell_G skrev:
Köttbullar, potatis o brunsÄs. Morot o lite grönt.
Var Ă€r lingonsylten 😃
 
4774 4774 skrev:
Var Ă€r lingonsylten 😃
Den har jag g(l)ömt 🙈
Nej, uppriktigt Ă€r det inte mitt val, men frugan glömde nog att frĂ„ga đŸ€·â€â™‚ïž
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Den har jag g(l)ömt 🙈
Nej, uppriktigt Ă€r det inte mitt val, men frugan glömde nog att frĂ„ga đŸ€·â€â™‚ïž
Lingonsylt Àr lite överksattad tycker jag. Pressgurka funkar bÀttre i mitt tycke.
 
  • Gilla
Oskick och 4 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Lingonsylt Àr lite överksattad tycker jag. Pressgurka funkar bÀttre i mitt tycke.
Glömde den med
. FĂ„r bli nĂ€sta gĂ„ngđŸ‘đŸ»
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Lingonsylt Àr lite överksattad tycker jag. Pressgurka funkar bÀttre i mitt tycke.
BĂ€gge ska man ju ha till :p
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
7ender och 4 till
  • Laddar…
Dagens middag:

PastasÄs med rester av rökt lax.. och lite lök, paprika, dill, persilja, citron, matlagningsgrÀdde och fetaost! Serverades med spagelutti.. :)

Tallrik med spagetti toppad med en krÀmig pastasÄs innehÄllande rökt lax, lök, paprika, dill, persilja, citron, matlagningsgrÀdde och fetaost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med spagetti toppad med en krÀmig pastasÄs innehÄllande rökt lax, lök, paprika, dill, persilja, citron, matlagningsgrÀdde och fetaost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 6 till
  • Laddar…
4774
Dan1891 Dan1891 skrev:
Lingonsylt Àr lite överksattad tycker jag. Pressgurka funkar bÀttre i mitt tycke.
BÄde och Àr absolut bÀst. Gör alltid egenlagad lingonsylt och har frysen full med lingon sÄ att jag snabbt kan göra rÄrörda.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Burgare pÄ BlÄ Haren i Hudiksvall
SuverÀna pommes
Hamburgare med ost och pommes frites serverad pÄ en tallrik pÄ restaurangen BlÄ Haren i Hudiksvall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
”NĂ„gon” hade glömt att skriva vad vi skulle Ă€ta i almanackan.
SĂ„ det blev lite spontant med grönt frĂ„n trĂ€dgĂ„rden, stuvade makaroner och lammkorvar (ej pĂ„ bild). Och flugfiskesenap sĂ„ klart

Bordsdukning med sallad, stuvade makaroner i en kastrull och olika grönsaker inklusive tomater, Àrtor och gurka. Johnny's senap och ketchup syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det rÀcker faktiskt att skÀra bort det som Àr grönt pÄ en potatis, finns ingen anledning att slÀnga hela potatisen sÄ lÀnge den inte Àr genomgrön.
Nej jag vet
beroende pĂ„ potatisen storlek sĂ„ gör jag sĂ„.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
FörrÀtt :
2 skivor Skedvi knÀckebröd,
Smörstekta nyplockade kantareller,
1/2 nyrökt abborre och till det en kall öl , solsken och fin utsikt. Tallrik med tvÄ knÀckebrödskivor toppade med smörstekta kantareller och rökt abborre, tillsammans med ett glas öl, utomhus vid en sjö med utsikt över landskapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
S
Kokade tomatsÄs till framtida pizzabak.
Förra Äret Ät grönsaksflyns larver upp halva min San Marzano-skörd men inte Är har jag lyckats bÀttre.

San Marzano-tomater pÄ en skÀrbrÀda och i ett durkslag, redo att kokas till tomatsÄs för framtida pizzabak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skivad San Marzano-tomater med salt och kryddor ligger pÄ en bakplÄt redo att rostas i ugnen för att göra tomatsÄs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rostade San Marzano-tomater och vitlöksklyftor pÄ en ugnsplÄt, förberedda för att bli tomatsÄs till pizza.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En kastrull fylld med hemkokt tomatsÄs, redo för framtida pizzabak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TvÄ fryspÄsar med hemgjord tomatsÄs för pizza mÀrkt "San Marzano 2024" ligger pÄ ett svart köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.