Blodsoppen
raveper raveper skrev:
Blir troligen något med kantareller idag.
[bild]
Wow, jag blir avundsjuk. Här i mina svampmarker på Söderåsen har det varit på tok för torrt. Jag får vänta på trattarna. Grattis till den fina svampskörden.

Tänkta att jag skulle göra en AndersMalmgren, dock inte från i dag utan från i lördags. Glömde bort att posta i går så det kanske är försent. Men i vilket fall som helst så här är bilderna. Om någon tycker att det ser lite ”stökigt” ut på några tallrikar så beror det på att jag har varit framme och ätit lite innan jag hann ta bilden…. I bland är det svårt att hålla sig En halväten tallrik med soppa, sked och glas vin vid en middagssituation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvtom tallrik med överblivna bitar av en måltid inklusive tomater och majs, sked på sidan.
Skapa konto
Ett halväten korv med bröd på en vit tallrik garnerad med vit sås och gröna skott, med vattenglas och bestick i bakgrunden.
Skapa konto
Halväten gourmetmåltid på tallrik med krispiga strimlor och gröna blad, glas med vatten och tom vinplats i förgrunden.
Skapa konto
En delvis uppäten maträtt med polenta, kött och grönsaker på en vit tallrik, där vissa bitar är något oordnade.
Skapa konto
En tallrik med en artistiskt presenterad måltid med grönsaker och ett dekorativt krispigt nätningsverk ovanpå.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Tänkta att jag skulle göra en AndersMalmgren, dock inte från i dag utan från i lördags. Glömde bort att posta i går så det kanske är försent. Men i vilket fall som helst så här är bilderna. Om någon tycker att det ser lite ”stökigt” ut på några tallrikar så beror det på att jag har varit framme och ätit lite innan jag hann ta bilden…. I bland är det svårt att hålla sig[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Berätta gärna om vad som serverades (y)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
P Pappa1986 skrev:
Skulle just fråga detsamma! Vackert upplägg, nyfiken på rätterna @roli

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
3 grillade med bröd, stark Slotts och räksallad på.
Var så till mig att jag missade att fota. ;)(y)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
cpalm och 8 till
  • Laddar…
Älgstek. Kokt potatis, gräddsås. Kokta morötter och smörstekta kantareller. Duger en måndag ;)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
3 grillade med bröd, stark Slotts och räksallad på.
Var så till mig att jag missade att fota. ;)(y)
Min bättre hälft kunde lätt kört två grillade med bröd och räksallad, sen tog räkguckan slut och den sista blev med rostad lök!
Jag föredrar korv rejält grillad = hårdstekt, i bröd och med enbart senap.

Bra tycker jag att vi "alla" gillar olika, annars skulle väntetiderna bli olidliga om inte annat.;)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ja får se vad jag kommer ihåg... Jag och frugan var i alla fall ute och firade vår bröllopsdag på trevlig restaurang i Kungsbacka. Vårt första besök på denna restaurang men absolut inte den sista. Det var jätte trevlig personal och super god mat. Vi hade förbokat 6 serveringar som de kallade det. Den korta beskrivningen är: Ärta - Tomat - Morot - Röding - Fläsksida - Mandel men det säger kanske inte så mycket, får försöka beskriva det lite mer ingående, så mycket som jag kommer ihåg för det var en massa olika saker på de där tallrikarna.

Ärta: Olika sorters ärtor och bönor mm i en sky med pulvriserade torkade ärtor och med ett skum som jag inte kommer ihåg vad det var gjort av.

Tomat: Tre olika tomater där två var sotade och den tredje semitorkad på en tomatkräm med surdegs krisp samt tagetesolja och delar av tagetesblommor.

Morot: Grillade morötter med havtornsglace någon olja och yoghurt samt grönt.

Röding: Kommer inte ihåg hur rödingen var tillagad men det var svamp, persiljerotskrisp, persiljeolja och musselsås som tillbehör.

Fläsksida: Marinerad och pressad fläsksida som långbakats i ugn över natten med råmarinerad zucchini och rostad svartpepparkräm på en majskräm med tegelost samt marinerade ramslöksfrön.

Mandel: Färska jordgubbar runt en mandelkaka toppad med jordgubbsglass ripplad med granskottsolja och med ett dekorationsflarn av bovete med ett jordgubbspulver .

Och till detta ett vinpaket.

Har säkert glömt något men gott var det och vi, jag och min fru, kan gladeligen rekommendera restaurangen som heter Cosa Table.

Redigerat:
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Var i Lund. Då fick det naturligtvis bli en Melle till lunch

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Hel laxfilé kryddad på folie över gasolgrillens upptända brännare.
Skapa konto

Idag blev det lax

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Ute på restaurang i vår huvudstad. En hamburgare med tillbehör och ett glas öl på ett utomhusbord på restaurang.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 8 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Ute på restaurang i vår huvudstad.[bild]
Hoppas du sitter under tak :)

Blodsoppen
Jo, det började dugga lite. Men han äta upp innan jag gick vidare till hotellet. God burgare och god öl. Enkelt och smidigt.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Körde en kantarellmacka till lunch. Var riktigt trevlig

En kantarellsmörgås toppad med riven ost, serverad på ett glastallrik bredvid ett glas rödvin och vattenglas.
Skapa konto

• Gilla
john.h och 3 till
  • Laddar…
Kåldolmar på Blå Lågan, som ligger precis utanför SSABs område.
Längesen jag åt det, helt ok men får nog säga att jag gillar kålpudding bättre. (y)

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.