1 037 478 läst · 13 957 svar
1037k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Tänkta att jag skulle göra en AndersMalmgren, dock inte från i dag utan från i lördags. Glömde bort att posta i går så det kanske är försent. Men i vilket fall som helst så här är bilderna. Om någon tycker att det ser lite ”stökigt” ut på några tallrikar så beror det på att jag har varit framme och ätit lite innan jag hann ta bilden…. I bland är det svårt att hålla sig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Berätta gärna om vad som serveradesR roli skrev:Tänkta att jag skulle göra en AndersMalmgren, dock inte från i dag utan från i lördags. Glömde bort att posta i går så det kanske är försent. Men i vilket fall som helst så här är bilderna. Om någon tycker att det ser lite ”stökigt” ut på några tallrikar så beror det på att jag har varit framme och ätit lite innan jag hann ta bilden…. I bland är det svårt att hålla sig[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 489 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 489 inlägg
Min bättre hälft kunde lätt kört två grillade med bröd och räksallad, sen tog räkguckan slut och den sista blev med rostad lök!FredrikR skrev:
Jag föredrar korv rejält grillad = hårdstekt, i bröd och med enbart senap.
Bra tycker jag att vi "alla" gillar olika, annars skulle väntetiderna bli olidliga om inte annat.
Ja får se vad jag kommer ihåg... Jag och frugan var i alla fall ute och firade vår bröllopsdag på trevlig restaurang i Kungsbacka. Vårt första besök på denna restaurang men absolut inte den sista. Det var jätte trevlig personal och super god mat. Vi hade förbokat 6 serveringar som de kallade det. Den korta beskrivningen är: Ärta - Tomat - Morot - Röding - Fläsksida - Mandel men det säger kanske inte så mycket, får försöka beskriva det lite mer ingående, så mycket som jag kommer ihåg för det var en massa olika saker på de där tallrikarna.P Pappa1986 skrev:
Ärta: Olika sorters ärtor och bönor mm i en sky med pulvriserade torkade ärtor och med ett skum som jag inte kommer ihåg vad det var gjort av.
Tomat: Tre olika tomater där två var sotade och den tredje semitorkad på en tomatkräm med surdegs krisp samt tagetesolja och delar av tagetesblommor.
Morot: Grillade morötter med havtornsglace någon olja och yoghurt samt grönt.
Röding: Kommer inte ihåg hur rödingen var tillagad men det var svamp, persiljerotskrisp, persiljeolja och musselsås som tillbehör.
Fläsksida: Marinerad och pressad fläsksida som långbakats i ugn över natten med råmarinerad zucchini och rostad svartpepparkräm på en majskräm med tegelost samt marinerade ramslöksfrön.
Mandel: Färska jordgubbar runt en mandelkaka toppad med jordgubbsglass ripplad med granskottsolja och med ett dekorationsflarn av bovete med ett jordgubbspulver .
Och till detta ett vinpaket.
Har säkert glömt något men gott var det och vi, jag och min fru, kan gladeligen rekommendera restaurangen som heter Cosa Table.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 484 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 484 inlägg