1 038 953 läst · 13 978 svar
1039k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 543 inlägg
Precis.Man måste vara en riktigt stor man för att inte bli mätt av den där. Sosta är riktigt prisvärt. 195 spänn för antipasti och huvudrätt efter inflationskorrektionen (175 innan) och 100 kronor för vinpaket med två små glas. 200 för två stora glas för fredagarna Rekommenderas starkt!M MsTake skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 610 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 610 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 543 inlägg
Jag är också 70-talist, men jag är även något av en språkpolis och Italienfantast. Jag tycker att om man ska frångå originalrecept så är det helt okej, men då kan man kalla det något annat. Kan vi göra skillnad på pannbiff, Biff á la Lindström och Wallenbergare så borde det inte vara så svårt att skilja på Carbonara och bacon-och-gräddsås.Claes Sörmland skrev:Jag tycker det är mest sociologiskt intressant att det är just är millennialmän som låter som gamla repiga skivor som har hakat upp sig angående pastarätter. Det måste ha varit ett generationstrauma som deras föräldrar orsakade.
Som 70-talist känner jag att har man genomlidigt skolans stuvade makaroner, underliga klibbkokta jättespagetti och att vi dessutom har gjort köttfärsås-och-spagetti (med jättemorotsbitar sen 90-talet!) i styv konkurrens med snabbmakaroner och köttbullar (med ketchup!) till nationalrätt så är det liksom inte ens rimligt att koppla svensk husmanskost till italiensk matlagning. Inte ens carbonara, eller ska vi kalla det för karbonara för att förtydliga lite?
Men kanske är det detta som är traumat, att vi är så förbannat provinsiella och det skapar ångest hos de nu vuxna millennalmännen som vill fortsätta skopa i sig barndomens pasta?
Renoverare
· Stockholm
· 18 543 inlägg
Lär ju vara Vänernlöjrom. Självklart njutning ändå.
Renoverare
· Stockholm
· 18 543 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 543 inlägg
Tidig sikrom när kornen fortfarande är fasta och små är väldig njutning! Nästan som löjromen
Edit: Jag brukar be om lite pepparot aparte.Testa!
Edit: Jag brukar be om lite pepparot aparte.Testa!
Redigerat: