1 010 240 läst · 13 697 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Jag är så glad för att det finns personer (i det här fallet Michaela och Luke) som vågar satsa på sin verksamhet även när platsen inte gör det initialt uppenbart att det ska lyckas.
Det ger oss möjligheten, jag ser det som lyxen, att även på landet / i norra skärgården äta riktigt bra mat på krogen - gårdagens middag var riktigt bra och med lokala råvaror blir ju även den mest pretentiösa tillfredsställd. Missade att fota efterrätten men i övrigt var det detta vad jag åt igår:
Det ger oss möjligheten, jag ser det som lyxen, att även på landet / i norra skärgården äta riktigt bra mat på krogen - gårdagens middag var riktigt bra och med lokala råvaror blir ju även den mest pretentiösa tillfredsställd. Missade att fota efterrätten men i övrigt var det detta vad jag åt igår:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Vi har landstället på Ljusterö och brukar ta båten till Svartsö Krog, mysigt ställe.
Finns ganska många bra ställen i Roslagen. Cissi och Clara är ett annat exempel. Fejan ska vara bra också men inte varit där själv.
Det andra landstället har vi utanför Strängnäs och i Strängnäs finns en bra krog som heter Edsbacka Bistro
Finns ganska många bra ställen i Roslagen. Cissi och Clara är ett annat exempel. Fejan ska vara bra också men inte varit där själv.
Det andra landstället har vi utanför Strängnäs och i Strängnäs finns en bra krog som heter Edsbacka Bistro
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Idag loppis där det gick att hitta ingredienser till lunch (tyvärr helt värdelös på att hitta svamp i skogen oavsett hur mycket jag letar så får köpa). Det blev en bra lunch i alla fall…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Jag bor ca 400m från Edsbacka Bistro men aldrig varit där. Vänner som ätit där berömmer maten och vinet, förutom att den serveras i knappa portioner, utmärkt service men svindyrt . Nästan alldeles intill får man utmärkt stekt strömming med potatispuré och lingon för 89:- utan att man behöver boka bord i förväg. Vin finns det också.AndersMalmgren skrev:Vi har landstället på Ljusterö och brukar ta båten till Svartsö Krog, mysigt ställe.
Finns ganska många bra ställen i Roslagen. Cissi och Clara är ett annat exempel. Fejan skaa vara bra också men inte varit där själv.
Min kära syster var strax över 20, på kräftskiva där maten höll på att läggas upp. Hon fick syn på kräftorna och såg tydligt att det var något fel på dem men ingen verkade reagera. Hon pratade med än den ena och än den andra innan problemet fick sin lösning - det var insjökräftor och det hade hon aldrig sett förr.Blodsoppen skrev:
Själv förstår jag inte tjusningen med insjökräftor, smakar ju bara dy.