Blodsoppen
Grillklubba från City Gross gissar att det är tjocka revben eller så. Pesto och kaprispotatis.
samt bönmix. Grillade tjocka revben, pestoklädda potatisklyftor, bönmix och alkoholfri Mellerudspils på utomhusbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till detta serverades en alkoholfri Mellerudspils.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Jag är så glad för att det finns personer (i det här fallet Michaela och Luke) som vågar satsa på sin verksamhet även när platsen inte gör det initialt uppenbart att det ska lyckas.

Det ger oss möjligheten, jag ser det som lyxen, att även på landet / i norra skärgården äta riktigt bra mat på krogen - gårdagens middag var riktigt bra och med lokala råvaror blir ju även den mest pretentiösa tillfredsställd. Missade att fota efterrätten men i övrigt var det detta vad jag åt igår:

Fyra skivor av en maträtt på en keramiktallrik med en tom vinglasfot i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En krogmåltid bestående av två röda ätbara kulor dekorerade med guld på en träskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gourmeträtt på tallrik med färgglada såser och lokala råvaror i restaurangmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elegant upplagd gourmeträtt på vit tallrik med lokala ingredienser, intill vin- och vattenglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Välarrangerad gourmetmiddag med kött, sås och grönsaker på vit tallrik mot en grå bordsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Vi har landstället på Ljusterö och brukar ta båten till Svartsö Krog, mysigt ställe.

Finns ganska många bra ställen i Roslagen. Cissi och Clara är ett annat exempel. Fejan ska vara bra också men inte varit där själv.

Det andra landstället har vi utanför Strängnäs och i Strängnäs finns en bra krog som heter Edsbacka Bistro
 
Redigerat:
Undra vad det blir för mat idag...

Stapel med blåa krabbfällor på en brygga, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
EddieHansson och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Idag loppis där det gick att hitta ingredienser till lunch (tyvärr helt värdelös på att hitta svamp i skogen oavsett hur mycket jag letar så får köpa). Det blev en bra lunch i alla fall…

Stekt och färska kantareller på en spishäll och i en tallrik redo för att tillaga lunch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två tallrikar med svamp på rostade brödskivor och hackad persilja, samt två mineralvattenflaskor på ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Undra vad det blir för mat idag...

[bild]

Jävla stor räkor på västkusten

En skål med stora räkor på en klippa med mossa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Har aldrig förstått tjusningen med havskräftor. Men fick lära mig att dom ska ätas ljumna. Har inte provat det ännu, men ser fram emot det
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Har aldrig förstått tjusningen med havskräftor. Men fick lära mig att dom ska ätas ljumna. Har inte provat det ännu, men ser fram emot det
Stor skillnad mot flodkräftor, 6h från fångade till mat.
Stockholms nyfångade är ju typ 3dagar gamla även om dom säljs som nyfångade
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jävla stor räkor på västkusten

[bild]
Det där är havskräftor helt annan sak än signalkräftor

Edit: jag gillar båda
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har landstället på Ljusterö och brukar ta båten till Svartsö Krog, mysigt ställe.

Finns ganska många bra ställen i Roslagen. Cissi och Clara är ett annat exempel. Fejan skaa vara bra också men inte varit där själv.

Det andra landstället har vi utanför Strängnäs och i Strängnäs finns en bra krog som heter Edsbacka Bistro
Jag bor ca 400m från Edsbacka Bistro men aldrig varit där. Vänner som ätit där berömmer maten och vinet, förutom att den serveras i knappa portioner, utmärkt service men svindyrt . Nästan alldeles intill får man utmärkt stekt strömming med potatispuré och lingon för 89:- utan att man behöver boka bord i förväg. Vin finns det också.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vill man betala för strömming..?
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Har aldrig förstått tjusningen med havskräftor. Men fick lära mig att dom ska ätas ljumna. Har inte provat det ännu, men ser fram emot det
Min kära syster var strax över 20, på kräftskiva där maten höll på att läggas upp. Hon fick syn på kräftorna och såg tydligt att det var något fel på dem men ingen verkade reagera. Hon pratade med än den ena och än den andra innan problemet fick sin lösning - det var insjökräftor och det hade hon aldrig sett förr. :crysmile:

Själv förstår jag inte tjusningen med insjökräftor, smakar ju bara dy. ;)
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Ser att man inte ser storleken på dom, så här kommer en till bild

Hand håller en hummer bredvid en snusdosa för att visa storleken, med fler skaldjur och klippa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
EddieHansson
Tallrik med risotto med svamp och pumpa, belyst av solen, sedd uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Hawaii med räkor och bea.
Ett tunt lager av mellanmalen svartpeppar gör pricken över i. :cool:
Hawaiipizza med räkor, ananas och majonnäs, lätt strödd med svartpeppar, serverad i en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.