Blodsoppen
Lill72 Lill72 skrev:
De är där i själva grytan ihop med fisken, krossade tomater, grädden och musselfonden. Jag får spara några till topping nästa gång så de syns bättre :)
Det var något nytt för mig:thinking:

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag kan intyga att med rätt utsikt i rätt väder så smakar vadsomhelst himmelskt.

Jag skulle kunna rota fram måltidsbilder från fjällturerna, som alla smakade fantastiskt, vad det än var. (Förutom någon trist måltid i hällregn, då inget var roligt, inte ens maten)
Ja det är som kolbulle smakar himmelsk ute på en skotertur men hemma är det väl tveksamt att man ens skulle laga det :)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
ullberg
Dan1891 Dan1891 skrev:
Fransk potatissallad, är det kall kokt potatis med senapsvinegrette och kapris med tunt skivad lök?
Isåfall låter det jäkligt gott, helt annat än den trista färdiga Rydbergs mfl. från affären.
tja, det är vad vi kallar det iaf - och jag tror det brukar gå att köpa i manuella disken i matbutiken. Ja - otroligt mycket bättre än de färdigpackade och inte speciellt svårt att göra heller :)

ullberg ullberg skrev:
tja, det är vad vi kallar det iaf - och jag tror det brukar gå att köpa i manuella disken i matbutiken. Ja - otroligt mycket bättre än de färdigpackade och inte speciellt svårt att göra heller :)
Nej, det är ju busenkelt! Och blir så himla gott!

Hmmm Juicy cheeseburger with bacon, cheese, greens on a bun, served on a plate with a drink in the background
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Vet inte vart gränsen mellan sås och soppa går men detta skulle iaf vara torsk, äggsås och mos. Inte så färgglatt men gott iaf :)

Torsk med äggsås och potatismos i en vit skål.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Västkusten då blir det räkor och vin

Skål med räkor och ett glas vitt vin på träbord, med en person i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Västkusten då blir det räkor och vin

[bild]
Var det mycket rom i dom? Jag älskar massor med rom i räkor! mycket godare än fiskrom tycker jag.

• Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Var det mycket rom i dom? Jag älskar massor med rom i räkor! mycket godare än fiskrom tycker jag.
Nja fick en diplomatico innan, om det var det du mena?

• Gilla
  • Haha
Dan1891 och 2 till
  • Laddar…
S
N nybyggarn3 skrev:
Mat och mat men nu finns det iaf pretzels till ölen ikväll om matchen inte går som vill.
Nu står det 0-4.
Är det goda pretzels?:rofl:

S sinuslinus skrev:
Nu står det 0-4.
Är det goda pretzels?:rofl:
Utsökta

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:

Nej inte speciellt mycket

nino nino skrev:
Nja fick en diplomatico innan, om det var det du mena?
Hehe, inte SÅN rom :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Lite tilltugg på Rörtången

Sommarpicknick med ost, kex, melon, jordgubbar och dryck på en stenplatta utomhus.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Husvagnsmat, strax ner till heden för lite förfest innan Rammstein

Grillad kyckling med sallad och tsatsiki på tallrik, Corona-öl med lime, bakgrund med husvagn.
Skapa konto

• Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.