998 823 läst · 13 565 svar
999k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Den där såg onekligen både kul o intressant ut!M Modulent75 skrev:Jag har helt snöat in på BBQ och byggde en egen "ugly drum smoker" i vintras som har gått varm i sommar. Jag hade en mindre sen tidigare som jag byggt av ett kvartsfat men det känns riktigt skönt att ha en fullstor med dubbla galler nu så att det aldrig blir platsbrist.
[bild]
Ribs är ju löjligt gott så det blir det ofta.
[bild]
Vill man gå all in med en riktig kaloribomb så kan jag rekommendera en Bacon Explosion eller Fatty som den även kallas.
[bild]
[bild]
Har du verkligen byggt den själv?!
Jag blev givetvis med sugen på att göra en sådan.
Sedan om jag kommer vidare från ord till handling är en annan femma, men det hade varit kul.
Det verkar ju som att det är ett par till som var intresserade på hur du gjort.
Om du orkar o vill, skulle du inte kunna göra en egen tråd där du beskriver hur du gjort?
Var det enkelt?
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Finns ingen motsvarighet i Sverige det är inte bara rasen, Pata Negra, som är grejen utan miljön de lever i och födan de får som gör dem så speciell.Maskintok skrev:
Nä det där tror jag inte ett dugg på.AndersMalmgren skrev:
alla grisar kan få samma fina kött, det är bara förutsättningarna som krävs...
frågar ingen efter just detta köttet i Sverige finns ingen efterfrågan..
Jag har fött upp grisar i många år och slaktat själv och sålt...
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Men sluta nu, du ser väl att det är en helt annan grej, mycket mer marmoreringMaskintok skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
@Jocke Best hjälp mig
inse att bönder i Sverige vet vad vi pratar om.AndersMalmgren skrev:
Och att Spanien bland annat har dålig djurhållning om man jämför.. Och att antibiotika i köttet är en dålig sak, i stor mängd.
stöd våra svenska bönder, det är något det att vara stolt över och att "snobba" med
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Jag köper svenskt där det är bra, gris är det inteMaskintok skrev: