396 665 läst · 1 221 svar
397k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Ni som har ringt in för att få ner priset, vad har ni sagt? Har ni ringt till uppsägningsavdelningen och sagt att ni vill säga upp det pga för höga priser och så har dom själva erbjudit lägre pris eller vad?
Jag fick mejl om prishöjning. Ringde då in och sa att ökar priset så säger jag upp systemet. Efter lite vånda och samtal med chef meddelade de att jag fick behålla det gamla prisetC crazytok skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Ringde uppsägning och sa att jag tycker det börjar bli dyrt och tänker se mig om efter andra alternativ och undrar om de vill komma med ett motbud.C crazytok skrev:
På deras motbud (stryka nya och senaste höjningen, samt ingen höjning året efter) sa jag sedan bättre kan ni och så fick jag tre månader gratis.
Jag prutade varje år när jag hade Verisure. Jag ringde och sa att jag ville säga upp det. Man behöver inte "be om ett motbud" de kommer automatiskt. Men man kan bara göra detta om man har haft larmet så lång tid att man äger alla komponenter. Säger man upp det tidigare så kommer de och hämtar alla komponenterna. Det kanske är skit samma om man ändå inte ska köra med komponenterna framöver men det gör att förhandlingsläget blir sämre.C crazytok skrev:
De gånger jag ringde så fick jag alltid ett nytt lägre pris. Jag sa samma varje gång att det är för högt. Och det slutade alltid med att de sänkte ifrån 420 -> 222kr per månad istället. Vilket va de lägsta de va villiga där och då att gå. Du kan alltid fortsätta pusha för uppsägningen och när du nått botten så säger du att du ångrar dig och accepterar de sista buden.
Jag vägrade alltid acceptera gratis 3 månader eller liknande för de är bara tillfälligt. Jag ville ha tillsvidare priset lågt då de blir billigast. Man får räkna på detta över en längre tid. Min erfarenhet är också att det aldrig är några problem att slippa alla prishöjningar men då måste man ringa och säga upp grejerna.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Responstiden på Verisure har aldrig varit så snabb som när jag sa upp larmet till slut, då fanns det tid redan nästa förmiddag att plocka ner etiketterna.Kendobendo skrev:Jag prutade varje år när jag hade Verisure. Jag ringde och sa att jag ville säga upp det. Man behöver inte "be om ett motbud" de kommer automatiskt. Men man kan bara göra detta om man har haft larmet så lång tid att man äger alla komponenter. Säger man upp det tidigare så kommer de och hämtar alla komponenterna. Det kanske är skit samma om man ändå inte ska köra med komponenterna framöver men det gör att förhandlingsläget blir sämre.
De gånger jag ringde så fick jag alltid ett pris. Jag sa samma varje gång att det är för högt. Och det slutade alltid med att de sänkte ifrån 420 -> 222kr per månad istället. Jag vägrade acceptera gratis 3 månader eller liknande för de är bara tillfälligt. Jag ville ha tillsvidare priset lågt då de blir billigast. Man får räkna på detta över en längre tid. Min erfarenhet är också att det aldrig är några problem att slippa alla prishöjningar men då måste man ringa och säga upp grejerna.
Jag ringde också också till Verisure och sa att jag ville säga upp larmtjänsten då det har blivit för dyrt. Den jag pratade med sa att hon skulle lämna det vidare till någon på en annan avdelning som skulle ringa upp mig. Jag blev uppringd efter kanske 10 minuter av en kvinna som tyckte det var väldigt tråkigt att vi inte längre ville vara kund hos Verisure på grund av priset. Sen sa hon "vänta lite så ska jag se om vi kan göra något gällande priset", och efter ett tag sa hon då "vi kan göra ett undantag för er, eftersom ni har varit så bra kunder till oss länge" Så fick jag vi ner priset 150 kronor/månad.
Jag skrattade tyst för mig själv när hon sa "vi kan göra ett undantag för er" eftersom jag vet genom denna tråd att sååå många före mig har fått igenom samma sak.
Jag skrattade tyst för mig själv när hon sa "vi kan göra ett undantag för er" eftersom jag vet genom denna tråd att sååå många före mig har fått igenom samma sak.
Då ska jag ringa och säga upp mitt abonnemang imorgon! Dom får sänka det 100-150kr samt bjussa på en omgång batterier till alla enheter som snart behöver bytas!
Är det någon som lyckats få igenom en uppdatering av enheterna och behålla sitt pris istället? Hade tex gärna bytt mina kameror mot dom nya där man kan gå in och få live bilder!
Är det någon som lyckats få igenom en uppdatering av enheterna och behålla sitt pris istället? Hade tex gärna bytt mina kameror mot dom nya där man kan gå in och få live bilder!
Det där är mycket svårare. För den stora skillnaden är, i det ena fallet där de rabatterar din månadskostnad, så går de miste om lite pengar men behåller dig nöjd. I ditt fall med nya komponenter, så får de en faktiskt kostnad samtidigt som du slipper.C crazytok skrev:Då ska jag ringa och säga upp mitt abonnemang imorgon! Dom får sänka det 100-150kr samt bjussa på en omgång batterier till alla enheter som snart behöver bytas!
Fast är du en duktig förhandlare finns det ju möjlighet att få en bättre deal än andra som ligger på soffan. Jag hade räknat på totalen istället. Pengar som pengar i slutändan. Om det är gratis komponenter eller lågt tillsvidare pris kvittar om man ser de på en 1-2 års period.
Ja problemet är väl kanske att om dom ger mig nya komponenter till samma månadskostnad ist, så finns det ju inga garantier att jag om ett år fortfarande är nöjd när dom höjer månadskostnaden. Risken finns ju att jag ringer också och ändå vill ha ner månadskostnaden trots nya komponenter...
Så förstår din poäng... var bara en tanke!
Så förstår din poäng... var bara en tanke!
Förstår ju självklart varför egentligen, men varför ökar de priset hela tiden?
Får de göra det utan förvarning? Kan inte minnas att jag fått nån avisering om det, då har vi haft Verisure sen 2016. Annars är jag grymt nöjd med hel systemet, supporten och servicen. Så fort det vart nåt med det så har de ringt och skickat ut en tekniker.
Får de göra det utan förvarning? Kan inte minnas att jag fått nån avisering om det, då har vi haft Verisure sen 2016. Annars är jag grymt nöjd med hel systemet, supporten och servicen. Så fort det vart nåt med det så har de ringt och skickat ut en tekniker.
Detta fungerar hos flera företag. Jag säger upp bredband och tv hos comhem var 12e månad, och erbjuds då 12 mån förlängning till halva priset.Sthlm1891 skrev:Jag ringde också också till Verisure och sa att jag ville säga upp larmtjänsten då det har blivit för dyrt. Den jag pratade med sa att hon skulle lämna det vidare till någon på en annan avdelning som skulle ringa upp mig. Jag blev uppringd efter kanske 10 minuter av en kvinna som tyckte det var väldigt tråkigt att vi inte längre ville vara kund hos Verisure på grund av priset. Sen sa hon "vänta lite så ska jag se om vi kan göra något gällande priset", och efter ett tag sa hon då "vi kan göra ett undantag för er, eftersom ni har varit så bra kunder till oss länge" Så fick jag vi ner priset 150 kronor/månad.
I mitt fall (som jag skrivit om tidigare i tråden), så står det i avtalet att man har ett par veckor på sig att göra en invändan mot prishöjningen som görs årligen. Om man inte accepterar den, så har man kortare uppsägningstid, men i praktiken så kommer de alltid att säga att de inte höjer priset, för då är man kund i 12 månader till… det är dock Securitas Direct. Att komma ner till orginal-priset och behålla det tar än ett samtal per år.
Mailade precis iväg uppsägningen på vårt Verisure - Dagskostnad 634kr/månad. Nytt erbjudande 378kr/månad.
Anser dock inte att det är skäl nog att behålla systemet till en årlig kostnad om 5232Sek (Innan eventuella kommande höjningar) utan kommer istället att beställa hem ett nytt Ajax system.
Innan sänkning skulle det nya larmet ha betalat sig på mindre än ett år med en årlig kostnad om 7604Sek + Aviavgifter.
Tar man hänsyn till sänkningen så får jag räkna med att siffrorna vänder om sisådär 18 månader och man då kan säga att man valt en billigare lösning - Önskar bara jag fattade detta beslutet för ett bra tag sedan....
Anser dock inte att det är skäl nog att behålla systemet till en årlig kostnad om 5232Sek (Innan eventuella kommande höjningar) utan kommer istället att beställa hem ett nytt Ajax system.
Innan sänkning skulle det nya larmet ha betalat sig på mindre än ett år med en årlig kostnad om 7604Sek + Aviavgifter.
Tar man hänsyn till sänkningen så får jag räkna med att siffrorna vänder om sisådär 18 månader och man då kan säga att man valt en billigare lösning - Önskar bara jag fattade detta beslutet för ett bra tag sedan....