F frollic skrev:
Det är bara det gamla larmet som kräver att de kommer och byter batteri, i det nya kan man göra det själv.
Oftast har man iaf kunnat snacka sig till ett gratisbyte.
Nu hade jag det gamla larmet, verisure har fler gånger frågat om jag är intresserad av att byta och erbjudit mig en massa rabatt på installationen och nästan en dubbling av månadsavgiften.
Men jag är inte intresserad av att behöva förhandla med dem hela tiden, då går jag hellre någon annanstans.
Jag märkte att uppsägningsavdelningen gärna hade försökt förhandla lite, men det var för sent, det nya låg redan hemma redo att installeras.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu hade jag det gamla larmet, verisure har fler gånger frågat om jag är intresserad av att byta och erbjudit mig en massa rabatt på installationen och nästan en dubbling av månadsavgiften.
Men jag är inte intresserad av att behöva förhandla med dem hela tiden, då går jag hellre någon annanstans.
Jag märkte att uppsägningsavdelningen gärna hade försökt förhandla lite, men det var för sent, det nya låg redan hemma redo att installeras.
Att inte behöva kohandla med Verisure va nog den största drivande anledningen för mig. De höjer priset per månad löpande. När jag märkte att de höll på så, så skällde jag ut dom. Det va inga som helst problem att då få mitt gamla pris. Men sen va de på det igen och igen.. Så ja, en sån leverantör vill jag inte ha att göra med. Dom är inte seriösa.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
D
13th Marine 13th Marine skrev:
Samma här, den utlösande faktorn blev att jag vägrade betala 2000kr+ för att byta batterier (borde ingå i serviceavtalet) samt att jag tyckte deras hantering av den falsklarmade deckaren var dålig.
Samma resa som ledde till att jag blev Verisurekund, hade Securitas direkt tidigare och de ville debitera för en batteriservice, blev då erbjuden Verisureabonnemang istället, så jag högg på detta, alldeles för många år sedan...
 
D
Kendobendo Kendobendo skrev:
Fast så mycket jobb är det ju inte. Ajax bara fungerar typ. Har kört de själv nu i över ett år. Gjorde snarlik resa som 13th Marine. De va jävligt sugna på att behålla mig som kund dock. Men slut så togs allt ner. Lite intrimning av vissa sensorer i början av Ajax men sen har det bara fungerat. Då är min anläggning stor också. Jag har väldigt många entréer och fönster etc.
Har kikat på Ajax och några andra, ska jag byta vill jag ha bra integration med hemautomationen och jag har inte kommit i mål med denna utvärderingen.
 
D djac skrev:
Har kikat på Ajax och några andra, ska jag byta vill jag ha bra integration med hemautomationen och jag har inte kommit i mål med denna utvärderingen.
Skall komma till Sverige nästa år, https://qolsys.com/ .
Systerbolag till Visonic, https://www.visonic.com/en-hp-new?setRegion=true så deras larmutrustning kan användas ihop med IQ panel.
 
D djac skrev:
Har kikat på Ajax och några andra, ska jag byta vill jag ha bra integration med hemautomationen och jag har inte kommit i mål med denna utvärderingen.
Det finns vad jag känner till två sätt att koppla ihop Ajax med olika hemautomationer idag.

1. Den första är att köpa en Ajax Relä/switch. Koppla den till larmet då får du på/av signal som du kan läsa av via ditt hemsmartsystem.

2. Den andra varianten är att sätta upp en "fejk larmcentral server" som du sedan låter ajax koppla upp emot. Varje gång du larmar av/på + annat, så kommer detta pushas till denna tjänst som du själv styr över.

Jag har själv satt upp variant 1 ovan. Variant 2 har jag inte jobbat mig med då jag bara behöver On/Off-status på mitt larm idagsläget.

Som alternativ 3, som ligger på Ajax själva, är när de väl får tummen ur (sitter långt inne) och släpper en IFTTT-integration. Men jag skulle aldrig köpa något baserat på ett löfte om något sånt här. Man ska gå på vad en produkt har vid köptillfälle. Allt annat är bara grädde på moset.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
H
kodrod skrev:
Hej,


Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad


Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
Skulle inte betala en spänn för dem. En släkting fick inbrott, de kom hem efter 4 minuter, Verisure Skulle komma direkt sa de per telefon men de dök aldrig upp. Ingen förklaring fick och ingen ursäkt, de bor i en stad, mina släktingar bytte bolag direkt.
 
  • Arg
djac
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Skulle inte betala en spänn för dem. En släkting fick inbrott, de kom hem efter 4 minuter, Verisure Skulle komma direkt sa de per telefon men de dök aldrig upp. Ingen förklaring fick och ingen ursäkt, de bor i en stad, mina släktingar bytte bolag direkt.
Verisure gör ingen "utryckning" om det finns någon förövare kvar.
 
H
C Christoffer L skrev:
Verisure gör ingen "utryckning" om det finns någon förövare kvar.
Det betyder ju då att de aldrig gör någon utryckning hos någon! Vilket bra skydd man har då! Är inte förvånad!
 
H
kodrod skrev:
Hej,


Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad


Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
Grannsamverkan, ljudliga tutor, en vakthund. Så klarar man sig utan larm till någon utomstående aktör,
 
Kolla avtalet. Jag hade ansvar för ett Securitas Direkt larm. Där stod det att om man hade ett antal dagar på sig att bestrida den årliga höjningen.
Hörde man av sig så fick man ursprungliga priset.
Bara ett tips ifall det kan vara så på Verisure också...
 
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Grannsamverkan, ljudliga tutor, en vakthund. Så klarar man sig utan larm till någon utomstående aktör,
Vakthund är dock en ganska stor kostnad. Inte direkt engångskostnad heller ;)

S SamB skrev:
Kolla avtalet. Jag hade ansvar för ett Securitas Direkt larm. Där stod det att om man hade ett antal dagar på sig att bestrida den årliga höjningen.
Hörde man av sig så fick man ursprungliga priset.
Bara ett tips ifall det kan vara så på Verisure också...
Verisure tror jag inget biter på förutom att säga upp skiten. Då är de villiga att dra ner byxorna. Säger man att man verkligen vill säga upp avtalet, ja då ringer de upp efter ett par dagar igen och berättar att byxorna är helt nerdragna. Först då får man "specialpriset". Jag gick ifrån 400kr -> 300kr -> 222kr som lägst. Rätt stor skillnad. Men jag är som sagt emot företag som håller på så här. Det finns ingen trust mellan verisure och deras kunder. Alla är en kassako som ska kramas lite hårdare vartefter tiden går.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
H
Kendobendo Kendobendo skrev:
Vakthund är dock en ganska stor kostnad. Inte direkt engångskostnad heller ;)


Verisure tror jag inget biter på förutom att säga upp skiten. Då är de villiga att dra ner byxorna. Säger man att man verkligen vill säga upp avtalet, ja då ringer de upp efter ett par dagar igen och berättar att byxorna är helt nerdragna. Först då får man "specialpriset". Jag gick ifrån 400kr -> 300kr -> 222kr som lägst. Rätt stor skillnad. Men jag är som sagt emot företag som håller på så här. Det finns ingen trust mellan verisure och deras kunder. Alla är en kassako som ska kramas lite hårdare vartefter tiden går.
Kanske räcker med en skylt, varning för hunden och ett morrande ljud gläfsande ljud i olika slingor.;):D
 
H HEM2121 skrev:
Kanske räcker med en skylt, varning för hunden och ett morrande ljud gläfsande ljud i olika slingor.;):D
Jag har en polare som hade en hund en gång i tiden. Men efter den gick bort så lät han skyltarna sitta kvar och han ställer fortfarande ut ett litet fat med vatten åt hunden. Han har även en sån där billig fejk övervakningskamera med röd led-lampa som blinkar lite då och då. So far inga problem med olämpligt hembesök ;)
 
D
H HEM2121 skrev:
Det betyder ju då att de aldrig gör någon utryckning hos någon! Vilket bra skydd man har då! Är inte förvånad!
Läser man tjänstebeskrvningarna, ligger lite gömda såklart, så är det verkligen inte mycket de lovar i form av reaktioner och åtgärder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.