396 754 läst · 1 221 svar
397k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Kanske!? Jag kontrade med ett Mail om att ”friköpa” larmet bara så jag kan posta informationen här.13th Marine skrev:
Det jag fick var följande text;
”Därefter blir ni kontaktade ifrån teknikerkontoret för bokning av tid. Dom kommer ut och gör en nedkoppling av larmsystemet samt plockar hem dekaler och skyltar. ”
”Nedkoppling” kanske bara innebär uppringningen som du skriver...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Jag tror det är deras standardsvar, förr i tiden tog de med sig någon uppringningsmodul, men när jag kastade ut dem i höstas så avaktiverade de bara simkortet. Har sagt det förr och säger det igen, de har aldrig haft så snabb respons som när dekalerna skuller ner (ladda gärna med lite aceton för de får inte alltid bort limmet).slacker skrev:Kanske!? Jag kontrade med ett Mail om att ”friköpa” larmet bara så jag kan posta informationen här.
Det jag fick var följande text;
”Därefter blir ni kontaktade ifrån teknikerkontoret för bokning av tid. Dom kommer ut och gör en nedkoppling av larmsystemet samt plockar hem dekaler och skyltar. ”
”Nedkoppling” kanske bara innebär uppringningen som du skriver...
Som sagt - Snabb respons!13th Marine skrev:Jag tror det är deras standardsvar, förr i tiden tog de med sig någon uppringningsmodul, men när jag kastade ut dem i höstas så avaktiverade de bara simkortet. Har sagt det förr och säger det igen, de har aldrig haft så snabb respons som när dekalerna skuller ner (ladda gärna med lite aceton för de får inte alltid bort limmet).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Jag kunde få vänta en vecka på att de skulle fixa en strulande deckare, dagen efter de bytt den så larmade systemet för lågt batteri (ja systemet hade ju gått på helspänn och larmat konstant när vi larmade på och därmed sugit ur batterierna), då byter de alla batterier och det ingår inte i månadsavgiften, då kunde de bannemig komma redan nästa dag och byta (bara 2000kr för batterierna, joibb ingår ej)slacker skrev:
Där kom svaret;13th Marine skrev:Jag kunde få vänta en vecka på att de skulle fixa en strulande deckare, dagen efter de bytt den så larmade systemet för lågt batteri (ja systemet hade ju gått på helspänn och larmat konstant när vi larmade på och därmed sugit ur batterierna), då byter de alla batterier och det ingår inte i månadsavgiften, då kunde de bannemig komma redan nästa dag och byta (bara 2000kr för batterierna, joibb ingår ej)
”
Larmet fungerar att ha självövervakat om du kopplar det till bredbandet hemma.
Vissa funktioner försvinner, men lite pushnotiser och så kan man få till.
Larmsystemet äger du redan, så det kommer inte plockas hem. SIM-kortet i huvudenhetet och skyltar och dekaler är det vi plockar hem.
För att få hjälp med eget app-konto efter att det du har idag som är kopplat till abonnemanget, så slår du en signal till kundtjänst så hjälper dom dig att frisläppa larmet.
Jag tror dom tar ut en adminavgift på ca 1500:- för det hela.
”
Jag fick ner mitt Verisure till 340kr/månaden från 529 som de försökte höja till, bra prutat för 3 minuter i telefon...
Har varit en jäkla massa larmförsäljare här, det var någon firma som skröt om att de bara tog 1100kr om året för deras larmtjänster, att det sedan tillkom en avbetalning hos svea ekonomi på över 20000kr på larmet det pratade de inte om för det var ju inte priset för larmet, säljarna var på något så otroligt, verkar inte ens som larmförsäljarna räds att gå till de husen som redan har larm med, tidigare har jag sett att de bara gick förbi de som hade dekaler.
Känslan är ju att de är ett lönsamt område att jobba med, ungefär som fönster och kök där det är 20% rabatt och liknande mest hela tiden
Har varit en jäkla massa larmförsäljare här, det var någon firma som skröt om att de bara tog 1100kr om året för deras larmtjänster, att det sedan tillkom en avbetalning hos svea ekonomi på över 20000kr på larmet det pratade de inte om för det var ju inte priset för larmet, säljarna var på något så otroligt, verkar inte ens som larmförsäljarna räds att gå till de husen som redan har larm med, tidigare har jag sett att de bara gick förbi de som hade dekaler.
Känslan är ju att de är ett lönsamt område att jobba med, ungefär som fönster och kök där det är 20% rabatt och liknande mest hela tiden
Hej
Tänk er för innan ni anlitar Verisure.
Inflation och Verisure går inte ihop, priset höjs med 10% varje år. För något år sedan kom reklamen, "nu blir verisure ännu snabbare". Vilket innebar att nyckeln som dom hade skulle makuleras, och dom skulle åka direkt till adressen. Var tvungen att ringa och be dom skicka tillbaka nyckeln rekommenderat.
Ville man ha kvar det som det var, skulle det kosta 100kr/månad utöver deras 10% prishöjning. Så verisure vart ju dyrare, men reklam är ju reklam.
När man inser att man betalade mer till verisure varje år än man betalar i hemförsäkring. Ja, vilken risk tar verisure i det här? =0. När man ringer och klagar på priset sänker dom direkt, tipset för er som vill sänka priset är att verisure är dyrare än vad ni betalar i hemförsäkring. Brinner huset ner, så tar ju försäkringsbolaget en risk. Vilken risk tar verisure?
Är väl ingen som skulle ha kvar ett mobiltelefon abonnemang som höjs med 100kr i månaden utan övrig förändring. Tex mer surf eller något. Då byter man ju.
Då ska dom se vad dom kan göra, och vips får du ett bättre pris. Sisst ljög dom för mig att priset skulle gälla i 24 månader, men efter 10 månader höjde dom med 100kr i månaden.
Ringer och visar mitt missnöje, finns inga bevis på att jag blivit lovad 24 månaders rabatt. Och när man har fått en kampanjrabatt/tillfällig rabatt/när man klagat. Så meddelar aldrig verisure det. Enligt kundtjänst. Utan priset höjjs automatiskt utan att verisure meddelar något.
Efter 5 år äger man sitt verisure larm. Men larmet är obrukbart, andrahandsvärdet på tradera är 0 kr. Eftersom verisure måste avregistrera/frisläppa larmet. Miljötänket är stort, dom vill att man kastar allt i soporna.
Hade 2 samtal hur det skulle gå till INNAN mitt abonnemang upphört, var hur enkelt som helst på "mina sidor" enligt kundtjänst . Man skulle göra det efter abonnemanget upphört. Här ljög dom, det går inte.
Är dom här samtalen som stör mig mest. Där dom ljuger mig rakt upp i öronen, det går inte alls att avregistrera komponenterna själv. Efter abonnemanget upphört, ringde en 3e gång efter abonnemanget upphört. Pratade vänligt med kundtjänsten. Fick lyssna på musik 10 minuter till och från, eftersom dom inte visste hur man skulle göra....Dom ville göra sken av att dom aldrig fått frågan förut.
Sen kunde dom frisläppa 3 komponenter direkt resten skulle jag göra själv. Jag sa att eftersom jag äger hela larmet, så skall samtliga komponenter frisläppas. Dom ljög åter igen att dom fixat tillbaka mitt konto så jag hade tillgång i appen och mina sidor till mitt larm som jag äger. Men det fungerade ju inte.
Tänk er för, verisure är ett skojjarbolag ägt av ett riskkapitalbolag.
Gick all in med eufy, 0kr i månaden. Finns fler alternativ. Tack för mig.
Tänk er för innan ni anlitar Verisure.
Inflation och Verisure går inte ihop, priset höjs med 10% varje år. För något år sedan kom reklamen, "nu blir verisure ännu snabbare". Vilket innebar att nyckeln som dom hade skulle makuleras, och dom skulle åka direkt till adressen. Var tvungen att ringa och be dom skicka tillbaka nyckeln rekommenderat.
Ville man ha kvar det som det var, skulle det kosta 100kr/månad utöver deras 10% prishöjning. Så verisure vart ju dyrare, men reklam är ju reklam.
När man inser att man betalade mer till verisure varje år än man betalar i hemförsäkring. Ja, vilken risk tar verisure i det här? =0. När man ringer och klagar på priset sänker dom direkt, tipset för er som vill sänka priset är att verisure är dyrare än vad ni betalar i hemförsäkring. Brinner huset ner, så tar ju försäkringsbolaget en risk. Vilken risk tar verisure?
Är väl ingen som skulle ha kvar ett mobiltelefon abonnemang som höjs med 100kr i månaden utan övrig förändring. Tex mer surf eller något. Då byter man ju.
Då ska dom se vad dom kan göra, och vips får du ett bättre pris. Sisst ljög dom för mig att priset skulle gälla i 24 månader, men efter 10 månader höjde dom med 100kr i månaden.
Ringer och visar mitt missnöje, finns inga bevis på att jag blivit lovad 24 månaders rabatt. Och när man har fått en kampanjrabatt/tillfällig rabatt/när man klagat. Så meddelar aldrig verisure det. Enligt kundtjänst. Utan priset höjjs automatiskt utan att verisure meddelar något.
Efter 5 år äger man sitt verisure larm. Men larmet är obrukbart, andrahandsvärdet på tradera är 0 kr. Eftersom verisure måste avregistrera/frisläppa larmet. Miljötänket är stort, dom vill att man kastar allt i soporna.
Hade 2 samtal hur det skulle gå till INNAN mitt abonnemang upphört, var hur enkelt som helst på "mina sidor" enligt kundtjänst . Man skulle göra det efter abonnemanget upphört. Här ljög dom, det går inte.
Är dom här samtalen som stör mig mest. Där dom ljuger mig rakt upp i öronen, det går inte alls att avregistrera komponenterna själv. Efter abonnemanget upphört, ringde en 3e gång efter abonnemanget upphört. Pratade vänligt med kundtjänsten. Fick lyssna på musik 10 minuter till och från, eftersom dom inte visste hur man skulle göra....Dom ville göra sken av att dom aldrig fått frågan förut.
Sen kunde dom frisläppa 3 komponenter direkt resten skulle jag göra själv. Jag sa att eftersom jag äger hela larmet, så skall samtliga komponenter frisläppas. Dom ljög åter igen att dom fixat tillbaka mitt konto så jag hade tillgång i appen och mina sidor till mitt larm som jag äger. Men det fungerade ju inte.
Tänk er för, verisure är ett skojjarbolag ägt av ett riskkapitalbolag.
Gick all in med eufy, 0kr i månaden. Finns fler alternativ. Tack för mig.
Malzon
Ring på måndag, varför vänta tills nästa prishöjning. Säg åt dom att du betalar mer till dom, än du gör i hemförsäkring.
Säg att det inte är rimligt... Dom kommer med ett prisförslag(rabatt) efter lite teater.
Ring på måndag, varför vänta tills nästa prishöjning. Säg åt dom att du betalar mer till dom, än du gör i hemförsäkring.
Säg att det inte är rimligt... Dom kommer med ett prisförslag(rabatt) efter lite teater.
Jag ringde och sa att jag nu fått deras årliga prishöjning och att det passerat "för jävla dyrt" redan vid förra höjningen, sen ska de "kolla i systemet" och massa sånt trams, skulle gissa på att de hämtar kaffe eller nått och så kommer de tillbaka efter någon minut och säger att man varit trogen kund länge osv och att de då kan erbjuda ett lägre pris.MalZon skrev:
Gäller nog mest att vara rakt på sak, börjar man tveka eller nått så kommer de inte ge lika mycket rabatt.
Största problemet är ju egentligen de eviga prishöjningarna, de är ungefär lika kul som att behöva förhandla ränterabatt var eviga år
Jag tycker ju larmet funkar bra i övrigt osv.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Har skrivit det ett par gånger i tråden redan, men jag sa att det blivit för dyrt och att jag tänker se mig om och frågade om de var intresserade av att ge mig ett bättre bud på sina tjänster.
På så sätt fick jag bort den kommande höjningen och den förra, samt att de inte skulle höja nästa år heller.
Då sa jag att bättre kan dem och då fick jag tre månader gratis.
Två år senare kastade jag ut dem
På så sätt fick jag bort den kommande höjningen och den förra, samt att de inte skulle höja nästa år heller.
Då sa jag att bättre kan dem och då fick jag tre månader gratis.
Två år senare kastade jag ut dem
Ring kundtjänst,
Välj knappvalet att du vill säga upp ditt larm.
Ställ en fråga om hur lång uppsägningstid du har eller liknande.
Svara på kundtjänst fråga om varför du vill säga upp larmet med vad det är du vill uppnå, sänka månadskostnaden eller uppgradera larmet (eller kanske både och)..
tex.
-Det har blivit för dyrt, för tre år sedan betalade jag xxxkr. Det var rimligt och jag har nu fått erbjudande av andra larmföretag som ligger i den nivån.
-Mitt larm är omodernt, jag vill egentligen ha magnetkontakter med vibrationsdektor, men de ni erbjuder blir för dyra.
Vänta på deras erbjudande, om du inte är nöjd försök pruta lite till. Dom har olika rabatter ”Win back” dom kan ta till för att behålla dig som kund. Var trevlig, och förvänta dig inte att larmet ska vara helt gratis så kommer du lyckas bra!
Det är ingen idé att prata med vanliga kundtjänst, det måste vara avdelningen som hanterar uppsägningar.
Det här fungerar lika bra på Boxer, Tele2 mm. Skillnaden är att Verisure höjer ditt pris varje år om du inte aktivt tar kontakt med dom.
Välj knappvalet att du vill säga upp ditt larm.
Ställ en fråga om hur lång uppsägningstid du har eller liknande.
Svara på kundtjänst fråga om varför du vill säga upp larmet med vad det är du vill uppnå, sänka månadskostnaden eller uppgradera larmet (eller kanske både och)..
tex.
-Det har blivit för dyrt, för tre år sedan betalade jag xxxkr. Det var rimligt och jag har nu fått erbjudande av andra larmföretag som ligger i den nivån.
-Mitt larm är omodernt, jag vill egentligen ha magnetkontakter med vibrationsdektor, men de ni erbjuder blir för dyra.
Vänta på deras erbjudande, om du inte är nöjd försök pruta lite till. Dom har olika rabatter ”Win back” dom kan ta till för att behålla dig som kund. Var trevlig, och förvänta dig inte att larmet ska vara helt gratis så kommer du lyckas bra!
Det är ingen idé att prata med vanliga kundtjänst, det måste vara avdelningen som hanterar uppsägningar.
Det här fungerar lika bra på Boxer, Tele2 mm. Skillnaden är att Verisure höjer ditt pris varje år om du inte aktivt tar kontakt med dom.
Det är faktiskt skrattretande löjligt...
Ringde Verisure igår för att sänka min månadskostnad och precis samma som allas historier här så kommer dom med sina inmatade fraser ”ja du har ju varit kund hos oss väldigt länge här nu, och alla dina inbetalningar ser ju väldigt bra ut så jag ska se vad jag kan göra”.....
Jag kan ge dig 20%...
Nej det är inte tillräckligt för att jag ska stanna kvar.
... ok, men vet du vad. Jag ska prata med min chef som har mer mandat än mig för att kunna erbjuda dig ett bättre pris! Om du är snäll o väntar lite så ska jag se vad jag kan göra. Efter en liten tid och hon har druckit upp sitt kaffe så säger hon, ursäkta att det tog sån tid det är långa avstånd här att springa till kontoren! Hahaha, hon ljuger mig alltså rakt upp i ansiktet för det finns inte på kartan att hon rört arslet ur stolen! Hon jobbar förmodligen tom hemifrån i dessa tider.... men men! Trevlig som man är spelar man bara med.
Till slut så löser hon att en servicetekniker kommer hem o byter alla mina batterier (som börjar sjunga på sista versen och kostar 100-200kr styck) samt att jag går ner från 480kr till 350kr/mån.
Ok, säger jag det låter ok.
Nöjd blir jag, men ändå inte... sitter fortfarande med ett 6år gammalt larm som är omodernt och en månadskostnad som är alldeles för dyr mot vad jag får.
Hade velat att dom byter ut alla komponenter till dom senaste så hade jag varit nöjd.
Men det får väl bli i rond 2!
Ringde Verisure igår för att sänka min månadskostnad och precis samma som allas historier här så kommer dom med sina inmatade fraser ”ja du har ju varit kund hos oss väldigt länge här nu, och alla dina inbetalningar ser ju väldigt bra ut så jag ska se vad jag kan göra”.....
Jag kan ge dig 20%...
Nej det är inte tillräckligt för att jag ska stanna kvar.
... ok, men vet du vad. Jag ska prata med min chef som har mer mandat än mig för att kunna erbjuda dig ett bättre pris! Om du är snäll o väntar lite så ska jag se vad jag kan göra. Efter en liten tid och hon har druckit upp sitt kaffe så säger hon, ursäkta att det tog sån tid det är långa avstånd här att springa till kontoren! Hahaha, hon ljuger mig alltså rakt upp i ansiktet för det finns inte på kartan att hon rört arslet ur stolen! Hon jobbar förmodligen tom hemifrån i dessa tider.... men men! Trevlig som man är spelar man bara med.
Till slut så löser hon att en servicetekniker kommer hem o byter alla mina batterier (som börjar sjunga på sista versen och kostar 100-200kr styck) samt att jag går ner från 480kr till 350kr/mån.
Ok, säger jag det låter ok.
Nöjd blir jag, men ändå inte... sitter fortfarande med ett 6år gammalt larm som är omodernt och en månadskostnad som är alldeles för dyr mot vad jag får.
Hade velat att dom byter ut alla komponenter till dom senaste så hade jag varit nöjd.
Men det får väl bli i rond 2!
En annan betalar 347 i mån utan brand. Hade garda över igårkväll men det blir en saftig summa även där. Visserligen brand, lite fler enheter och så men varför byta ut något som fungerar?
Jag ska nog slå verisure en signal å se vad de kan göra och ev frånträda garda köpet. Inte sugen på att öka månadskostnaden i minst 6år innan vi äger larmet.
Jag ska nog slå verisure en signal å se vad de kan göra och ev frånträda garda köpet. Inte sugen på att öka månadskostnaden i minst 6år innan vi äger larmet.
Redigerat:
Lite glad är man ändå att man fick tummen ur för flera år sedan. Jag har haft mitt larm nu sedan 2018. Betalade runt 21.000kr för mitt larm. Då fick jag:
1st Larmcentralen (hub)
4st brandvarnare (plus modellen som även känner av annat också)
3st vattenlarm
1st larmpanel
1st fjärrkontroll
2st homesiren
1st utomhus siren
1st 230v relä (köpte detta för integrera med mitt hemsmartsystem)
6st IR sensorer (blandade modeller och vissa med Mic för glaskross)
9st Magnetkontakter
1st Larmskylt
6st larmdekaler
Om vi då jämför med Verisure. Min månadskostnad va 420kr per månad. Jag prutade ner den i marken varje år där jag faktiskt gick vidare med uppsägning tre gånger men ringde och pushade och fick ner den. Men om vi säger att jag är en svensson som sitter i soffan och knyter näven i fickan. Dvs tar inte ansvar för min egen ekonomi. Då hade situationen sett ut så här:
420kr x 12 - 2018 - 5040kr
480kr x 12 - 2019 - 5760kr
520kr x 12 - 2020 - 6240kr
550kr x 6 - 2021 - 3300kr
Totalt idag: 20.,340kr. + batteribyten
Så mitt Ajax är redan betalt. Jag har ett supermodernt larm där alla i familjen kan ha appen och bli notifierade om något händer hemma. Vattenlarm, brandlarm etc.. Ordentligt och komplett skalskydd och inte bara "nödvändiga zoner". Alltså jag snålade inte på nåt. Jag gick all in och köpte alla delarna som jag behövde för det skulle kännas ordentligt.
Ajax har ju kostat några kronor över åren också. Ungefär 200kr i batterier. Inga enheter har gått sönder eller strulat.
Så här i backspegeln så saknar jag inte något faktiskt. Jag är inte sugen på att uppgradera min hub till något av de nya hubbarna heller. Jag tycker inte det är speciellt intressant med larm och den typen av teknik egentligen. Men något som jag ÄR intresserad av är att inte bli blåst eller utnyttjad. Verisure lever på folks rädsla. Det stör mig något grymt. Det känns skönt i alla fall att vi har inte gödat den industrin på flera år nu.
Jag ser fram emot många år till där jag betalar 0kr i månaden och alla andra som ännu inte tagit klivet betalar höga månadskostnader och dessutom får leva med den ständiga irritationen och medvetenheten att de blir utnyttjade och dessutom godkänner det.
1st Larmcentralen (hub)
4st brandvarnare (plus modellen som även känner av annat också)
3st vattenlarm
1st larmpanel
1st fjärrkontroll
2st homesiren
1st utomhus siren
1st 230v relä (köpte detta för integrera med mitt hemsmartsystem)
6st IR sensorer (blandade modeller och vissa med Mic för glaskross)
9st Magnetkontakter
1st Larmskylt
6st larmdekaler
Om vi då jämför med Verisure. Min månadskostnad va 420kr per månad. Jag prutade ner den i marken varje år där jag faktiskt gick vidare med uppsägning tre gånger men ringde och pushade och fick ner den. Men om vi säger att jag är en svensson som sitter i soffan och knyter näven i fickan. Dvs tar inte ansvar för min egen ekonomi. Då hade situationen sett ut så här:
420kr x 12 - 2018 - 5040kr
480kr x 12 - 2019 - 5760kr
520kr x 12 - 2020 - 6240kr
550kr x 6 - 2021 - 3300kr
Totalt idag: 20.,340kr. + batteribyten
Så mitt Ajax är redan betalt. Jag har ett supermodernt larm där alla i familjen kan ha appen och bli notifierade om något händer hemma. Vattenlarm, brandlarm etc.. Ordentligt och komplett skalskydd och inte bara "nödvändiga zoner". Alltså jag snålade inte på nåt. Jag gick all in och köpte alla delarna som jag behövde för det skulle kännas ordentligt.
Ajax har ju kostat några kronor över åren också. Ungefär 200kr i batterier. Inga enheter har gått sönder eller strulat.
Så här i backspegeln så saknar jag inte något faktiskt. Jag är inte sugen på att uppgradera min hub till något av de nya hubbarna heller. Jag tycker inte det är speciellt intressant med larm och den typen av teknik egentligen. Men något som jag ÄR intresserad av är att inte bli blåst eller utnyttjad. Verisure lever på folks rädsla. Det stör mig något grymt. Det känns skönt i alla fall att vi har inte gödat den industrin på flera år nu.
Jag ser fram emot många år till där jag betalar 0kr i månaden och alla andra som ännu inte tagit klivet betalar höga månadskostnader och dessutom får leva med den ständiga irritationen och medvetenheten att de blir utnyttjade och dessutom godkänner det.