396 604 läst · 1 221 svar
397k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Det absolut största problemet med Verisure är att de varje år kommer höja dina priser. Jag är helt med på att betala för en installation som inte är billig och kan också acceptera en månadskostnad som är hög från början men denna ständiga höjningen av priser är extremt oseriös. Det finns ingen inflation eller ökade kostnader för ditt larm de kan skylla på utan det är bara en del av en vidrig prismodell.F Filuren1995 skrev:
Gissar att de flesta har sitt Verisure på Autogiro och ser inte därför att de varje år höjer priset med 30-50 kr per månad. Efter 3-4 år har du ökat din månadskostnad med 40-50% utan att fått ut något av det. Verisure har även blivit mycket mer passiva vid larm från enheten. Nuförtiden är det väldigt ovanligt att de ringer upp dig vid larm, kamera som larmade i somras när jag var på semester och de ringer upp mig om de ska åka ut på larmet??? Öhhh, vad tror ni svarade jag..
Nu vet jag inte säkert men tolkar man texten;A altan2009 skrev:Det absolut största problemet med Verisure är att de varje år kommer höja dina priser. Jag är helt med på att betala för en installation som inte är billig och kan också acceptera en månadskostnad som är hög från början men denna ständiga höjningen av priser är extremt oseriös. Det finns ingen inflation eller ökade kostnader för ditt larm de kan skylla på utan det är bara en del av en vidrig prismodell.
Gissar att de flesta har sitt Verisure på Autogiro och ser inte därför att de varje år höjer priset med 30-50 kr per månad. Efter 3-4 år har du ökat din månadskostnad med 40-50% utan att fått ut något av det. Verisure har även blivit mycket mer passiva vid larm från enheten. Nuförtiden är det väldigt ovanligt att de ringer upp dig vid larm, kamera som larmade i somras när jag var på semester och de ringer upp mig om de ska åka ut på larmet??? Öhhh, vad tror ni svarade jag..
så kommer de bara skicka väktare fritt när larmet är verifierat - då troligen att de ser skurken i kameran?
Under de 5 år jag haft larm har jag aldrig behövt att en väktare kommer till mitt hus. Mina föräldrar tror jag haft Verisure i 10-15 år om inte mer... Tror det kommit en väktare en gång när en person med nyckel råkat dra larmet av misstag. Därav kan jag tänka mig att betala för utryckning, dessutom har jag för mig att det i det avtal jag har på mitt larm bara debiteras vid larm man själv kunnat undvika (dvs drar larmet utan att återkalla antar jag) - verifierade larm tror jag är gratis.
kan inte svara på hur dom äldre avtalen såg ut men i de nya så är alla väktarutryckningar fria.J JohanLun skrev:Nu vet jag inte säkert men tolkar man texten;
så kommer de bara skicka väktare fritt när larmet är verifierat - då troligen att de ser skurken i kameran?
Under de 5 år jag haft larm har jag aldrig behövt att en väktare kommer till mitt hus. Mina föräldrar tror jag haft Verisure i 10-15 år om inte mer... Tror det kommit en väktare en gång när en person med nyckel råkat dra larmet av misstag. Därav kan jag tänka mig att betala för utryckning, dessutom har jag för mig att det i det avtal jag har på mitt larm bara debiteras vid larm man själv kunnat undvika (dvs drar larmet utan att återkalla antar jag) - verifierade larm tror jag är gratis.
Allt är relativt
Jag tycker 500-600 kr per månad är helt ok för ett Verisure larm med tillhörande tjänst
Det finns rökare som tycker cigaretter åt dem för 1800 kr per månad är helt ok.
Smaken är som baken delad.
Verisure skulle inte vara så stora om kunderna inte vore så nöjda med dem.
Ni som inte gillar Verisure har troligen något annat larm eller inget alls och då är ni nöjda.
Tänk vad bra att alla är nöjda.
Jag tycker 500-600 kr per månad är helt ok för ett Verisure larm med tillhörande tjänst
Det finns rökare som tycker cigaretter åt dem för 1800 kr per månad är helt ok.
Smaken är som baken delad.
Verisure skulle inte vara så stora om kunderna inte vore så nöjda med dem.
Ni som inte gillar Verisure har troligen något annat larm eller inget alls och då är ni nöjda.
Tänk vad bra att alla är nöjda.
Hur kommer ni andra göra? Be dom skicka tillbaka nyckeln eller teckna den nya tjänsten?
"Om larmet går hemma hos dig och vi bedömer att en väktare behöver göra en kontroll måste nycklarna hämtas innan utryckningen påbörjas istället för att närmaste väktare kan åka direkt. Det fördröjer responstiden och viktig tid kan gå förlorad vid en brand, ett inbrott eller annan nödsituation där varje sekund räknas. Vi ändrar därför vår utryckningsrutin så att väktaren istället åker direkt hem till dig, helt utan omvägar.
Av säkerhetsskäl kommer väktarkontoret makulera nyckeln den 6 april 2020. Makulering innebär att nyckeln förstörs, vilket är säkrare än att skicka tillbaka nyckeln med brev eftersom adressen då behöver anges på försändelsen och det finns en säkerhetsrisk om brevet kommer bort."
"Om larmet går hemma hos dig och vi bedömer att en väktare behöver göra en kontroll måste nycklarna hämtas innan utryckningen påbörjas istället för att närmaste väktare kan åka direkt. Det fördröjer responstiden och viktig tid kan gå förlorad vid en brand, ett inbrott eller annan nödsituation där varje sekund räknas. Vi ändrar därför vår utryckningsrutin så att väktaren istället åker direkt hem till dig, helt utan omvägar.
Av säkerhetsskäl kommer väktarkontoret makulera nyckeln den 6 april 2020. Makulering innebär att nyckeln förstörs, vilket är säkrare än att skicka tillbaka nyckeln med brev eftersom adressen då behöver anges på försändelsen och det finns en säkerhetsrisk om brevet kommer bort."
Var hittar du detta? Så dom ska inte längre ha min nyckel utan göra väktarutryckning utan nyckel? Sedan har dom mage att inte ens kunna betala frakten för att skicka tillbaka den nyckel jag en gång var tvungen att skicka till dom?
Har en erfarenhet av Securitas Direct och deras "höjningar" av avgiften.
Det är ett företagslarm som jag blivit ansvarig för.
Där tecknades det för ca 6500kr / år. Priset har successivt höjts varje år och i somras kom fakturan på nästan 10000kr/år, för exakt samma avtal som ingicks för 5-6 år sedan. Allt exkl.moms.
Jag läste det finstilta på fakturan. Där står det att man inom 14 dagar kunde "opponera sig mot höjningen". Jag ringde och en "prisjusterare" skulle kontakta mig.
Läste även i det ursprungliga avtalet att det finns en punkt som säger att om man inte accepterar höjningen, så kan man säga upp avtalet med två månaders uppsägningstid istället för det normala 12 månader.
Prisjusteraren ringer upp. Han sänker direkt årskostnaden till det ursprungliga (6500kr). Då vi var i ett läge att ev säga upp avtalet med dem i alla fall, så tänkte jag att jag hade en chans att bli av med det på 2 månader istället för 12, så jag sa att jag kanske inte accepterade detta och ville utnyttja 2-månaders-punkten i avtalet.
Han tystnade lite, och sen sa han "det där är inte många som har koll på... Men, det gäller ju inte i och med att vi nu inte höjer priset."
Vi raljerade lite om hur den punkten aldrig i praktiken skulle kunna utnyttjas, då Securitas Direct i 100% av fallen hellre behåller kunden i 12 månader, än släpper kunden efter 2 månader (genom att de skulle hålla fast vid sin senaste höjning).
Så tipset är att kolla avtalet. Kanske är så att det bara är en kontakt med bolaget som krävs för att behålla sitt pris.
Har även en kollega som var intresserad av ett hyrlarm, men han ville veta vilken index-uppräkning (höjning) han kunde förvänta sig. Säljaren kunde inte svara och återkom inte mer...
Det är ett företagslarm som jag blivit ansvarig för.
Där tecknades det för ca 6500kr / år. Priset har successivt höjts varje år och i somras kom fakturan på nästan 10000kr/år, för exakt samma avtal som ingicks för 5-6 år sedan. Allt exkl.moms.
Jag läste det finstilta på fakturan. Där står det att man inom 14 dagar kunde "opponera sig mot höjningen". Jag ringde och en "prisjusterare" skulle kontakta mig.
Läste även i det ursprungliga avtalet att det finns en punkt som säger att om man inte accepterar höjningen, så kan man säga upp avtalet med två månaders uppsägningstid istället för det normala 12 månader.
Prisjusteraren ringer upp. Han sänker direkt årskostnaden till det ursprungliga (6500kr). Då vi var i ett läge att ev säga upp avtalet med dem i alla fall, så tänkte jag att jag hade en chans att bli av med det på 2 månader istället för 12, så jag sa att jag kanske inte accepterade detta och ville utnyttja 2-månaders-punkten i avtalet.
Han tystnade lite, och sen sa han "det där är inte många som har koll på... Men, det gäller ju inte i och med att vi nu inte höjer priset."
Vi raljerade lite om hur den punkten aldrig i praktiken skulle kunna utnyttjas, då Securitas Direct i 100% av fallen hellre behåller kunden i 12 månader, än släpper kunden efter 2 månader (genom att de skulle hålla fast vid sin senaste höjning).
Så tipset är att kolla avtalet. Kanske är så att det bara är en kontakt med bolaget som krävs för att behålla sitt pris.
Har även en kollega som var intresserad av ett hyrlarm, men han ville veta vilken index-uppräkning (höjning) han kunde förvänta sig. Säljaren kunde inte svara och återkom inte mer...
Har ni sett att SafeLand nu erbjuder integration mot Verisure (via SMS), de har tydligen även en tjänst "Safeland Connect Plus" för 1490kr/år, där de kan skicka väktare.
Åsikter?
https://www.safe.land/se/blogg/antligen-verisure-fungerar-med-safeland-connect/
Åsikter?
https://www.safe.land/se/blogg/antligen-verisure-fungerar-med-safeland-connect/
Intressant, det här mailet fick jag först idag. Där står det att dom makulerar nyckeln den 7/5. Det står också finstilt längst ner att ”vill hellre ha tillbaka nyckeln så skickar vi givetvis tillbaka den”.... Ja det är väl för f**n inte en större risk att skicka tillbaka den än vad det var för mig att skicka den till dom?? Allt för att dom ska slippa betala retur för alla nycklar... snåla sv*n!H hus520 skrev:Hur kommer ni andra göra? Be dom skicka tillbaka nyckeln eller teckna den nya tjänsten?
Sedan står det också i det finstilta att man kan behålla den invändiga kontrollen mot en månadsavgift om 30kr.....
Alltså jag börjar tröttna på Verisure EXTREMT mycket!!! Månadsavgiften har blivit extremt mycket högre och deras tjänster har inte förändrats till det bättre, utan nu snarare tvärtom...
Jag hade haft full förståelse för om dom regelbundet uppdaterade min hårdvara till nyare med fler och bättre funktioner. Men det här är ett skämt...
Verisure kommer få ett riktigt tråkigt samtal från mig på tisdag, för nu har jag tröttnat på riktigt!
När jag avslutade vårt verisure abonnemang förra året så skickade de nyckel rekommenderat. Hämtade ut det på mitt utlämningsställe och det kostade oss inget. Men de har kanske slutat med det, eller så kanske det beror på hur länge man har varit kund och vad som stod i originalkontraktet? Det var till och med så att det var förra ägaren som hade lämnat in nyckeln till dem, så gissa om jag blev förvånad när jag hämtade ut det rekommenderade brevet som jag inte hade någon aning om vad det innehöll.tttomten skrev:
J JSten skrev:När jag avslutade vårt verisure abonnemang förra året så skickade de nyckel rekommenderat. Hämtade ut det på mitt utlämningsställe och det kostade oss inget. Men de har kanske slutat med det, eller så kanske det beror på hur länge man har varit kund och vad som stod i originalkontraktet? Det var till och med så att det var förra ägaren som hade lämnat in nyckeln till dem, så gissa om jag blev förvånad när jag hämtade ut det rekommenderade brevet som jag inte hade någon aning om vad det innehöll.
Vi flyttade till ett nytt boende och fortsatte med Verisure där. Efter sex månader sade den som flyttat in i vårt gamla boende upp sitt Verisure. Verisure skickade då deras nyckel till min nya adress.
Så helt plötsligt hade jag en nyckel till ett boende jag inte längre bodde i och som jag visste var utan larm. Jag mailade dem och sa att det inte var ok. Särskilt då jag sagt åt dem när vi bytte larm att jag hade en nyckel i mitt namn som de skulle skriva över på den nya ägaren.
Verisure såg inget problem i det utan bad mig istället kontakta den nya ägaren och lämna över nyckeln.