Narren666 Narren666 skrev:
Att man inte betalar någon månadskostnad (om man inte delbetalar)
Jag direktbetalde mitt paket,=ingen månadskostnad.
Betalar 499:-/året för väktare,uppkoppling mot larmcentral samt kundtjänst och teknikersupport.
Så med andra ord så tjänar jag inget på att betala 500kr i månaden efter att det gått 5 år? För då kan jag lika gärna ta över ägandet och betala 500kr om året för samma funktioner och samma skydd?

Narren666
K korthoga skrev:
Så med andra ord så tjänar jag inget på att betala 500kr i månaden efter att det gått 5 år? För då kan jag lika gärna ta över ägandet och betala 500kr om året för samma funktioner och samma skydd?
Förstår inte alls vad du menar.
Beror ju på vad du har för månadskostnad nu.
Min kostnad Verisure är just nu 489:-/månad. Men det kommer ju såklart en årlig höjning snart på det.
Jag får mer produkter av Garda, till samma kostnad av, vad Verisure kostar på ungefär 3,5 år.

Att man inte betalar någon månadskostnad (om man inte delbetalar)
Jag direktbetalde mitt paket,=ingen månadskostnad.
Betalar 499:-/året för väktare,uppkoppling mot larmcentral samt kundtjänst och teknikersupport.
Var detta Verisure?

Narren666
F fredl skrev:
Var detta Verisure?
Nej, Garda 499:- om året. Efter larmet är betalt , direktbetalning eller med avbetalning.

Verisure betalade jag 489:-/ månad. För färre produkter

Nej, Garda 499:- om året. Efter larmet är betalt , direktbetalning eller med avbetalning.

Verisure betalade jag 489:-/ månad. För färre produkter
Jag betalar 550kr i månaden för Verisure. Min fråga var inte att köpa ett annat system utan om det fanns en fördel med att ha sitt larm (Verisure) fristående efter fem år istället för att betala de 550kr i månaden.

K korthoga skrev:
Jag betalar 550kr i månaden för Verisure. Min fråga var inte att köpa ett annat system utan om det fanns en fördel med att ha sitt larm (Verisure) fristående efter fem år istället för att betala de 550kr i månaden.
Det tas inte kontakt med någon larmcentral och kommer ju ingen väktare när larmet går om du inte abonnerar på tjänsten, men det är billigare förstås... Vilken fördel som väger över för dig (kostnad eller tjänst) kan ju bara du svara på, men att hoppa in på Verisures lösning om man ändå inte vill ha central och väktare känns som ett felval från början isåfall. Då borde du från början köpt ett okopplat larm så hade du sparat pengar även de första fem åren? För 18.000 får man ett rätt OK larm. Men nu ville du inte höra det svaret, och som sagts förut, tråden handlar inte om alternativen till Verisure utan om just bara dem. Det som förvånar mig är hur de kan ta så mycket mer betalt för varje extra pryl, även vad jag förstår efter att larmet är betalt. Det är ju bara en larmcentral och det kommer ju bara en väktare. Batteribyten får man vad jag förstår bekosta själv. Visst, om larmet går så får larmcentralen kolla på fler kameror och risken för falsklarm ökar något, men det känns ändå orimligt dyrt att addera komponenter.

506:- i mån efter sista höjningen, ringde och sa upp det idag och dom sänkte direkt till 360:- i mån men sa upp det endå.

Dom sa att det kostar 1500:- att "låsa" upp appen för att köra det lokalt sen stämmer det?

Har yale doorman med smartmodul som idag larmar av när man låser upp, kommer det funka i framtiden med när man kör larmet lokalt?

B Bylow skrev:
Dom sa att det kostar 1500:- att "låsa" upp appen för att köra det lokalt sen stämmer det?
Kostade mig inget när jag sa upp mitt larm i somras, men de kanske har ändrat policy sedan dess. Kan tillägga att jag inte längre har kvar larmet, men körde det frikopplat någon månad utan problem.

Det finns mängder av olika hemlarm på marknaden här har ni lite skillnader

sector alarm säljer ej sina egna produkter det ni köper om ni köper av sector är honeywell . I grunden samma prylar som Verisure körde med på Securitas direkt tiden. Men lite uppdaterar. inte så snygga estetiskt men funkar hyfsat bra.

säkra larm och Garda. ”Friköpt larm” med extremt hög engångs avgift, det är fruktansvärt dålig och billig kvalitet på prylarna och det är visonic som tillverkar. Köper ni loss det online och installerar själva kostar det 4500kr-8000kr beroende på hur stort system ni vill ha, några års garanti ingår sen får man köpa till garanti avtal GSM kostnaden larmcentral kostnad och inga fria väktarutryckningar, dåligt utvecklad app. Sjuk ränta om man tar det på finans.

Verisure. Utvecklar och tar fram sina produkter själv Snygga estetiskt och bra grejer för privatperson. Avtalslång garanti. En hel hög med unika produkter. Bland annat Röstenhet zerovision och vibrationsdetektorer i alla sina grund paket. Man får göra batteri bytten själv nu mera också chans till fria månader genom att rekommendera vänner. Dom har även sin helt egna larmcentral som dessutom är Nordens största lc. dom är störst på marknaden av en anledning!

vill man ha ett uppkopplat larm mot larmcentral och inte installera grejerna själv så är det i mina ögon bara sector och Verisure att välja mellan. Och där är Verisure vassare lite dyrare men bättre.

vill man köpa och installera själv men ha uppkoppling till lc så se då till att köpa kameror som länkas ihop med brandvarnare, finns ingen larmcentral i världen som skickar räddningstjänst eller polis på inbrott/brandlarm utan bild verifiering. Till privatpersoner.

vill man bara ha ett skalskydd för att känna sig trygg när man sover. Köpa då några billiga magnetkontakter och en siren.

att köpa Ajax utan kamera och inte ha uppkoppling till larmcentral är att kasta pengar i sjön på estetiskt snygga prylar.

Är det värt att betala 598kr mån för Verisure. I mina ögon ja självklart om man har och känner ett behov för alla lösningar. Grymt bra och utvecklad app smidigt med doorman och röstenheten är i mina ögon värt det lilla extra. men känner man inte ett behov av den lösningen så nej då är det ju uppenbarligen inte vart dom pengarna. Men som vissa i den här tråden klankar ner och snackar skit om folk som betalar för något dom känner ett behov för.... tänk till engång extra innan ni trycker på skicka!

• Gilla
tensiden och 5 till
  • Laddar…
F Filuren1995 skrev:
vill man ha ett uppkopplat larm mot larmcentral och inte installera grejerna själv så är det i mina ögon bara sector och Verisure att välja mellan. Och där är Verisure vassare lite dyrare men bättre.

Är det värt att betala 598kr mån för Verisure. I mina ögon ja självklart om man har och känner ett behov för alla lösningar. Grymt bra och utvecklad app smidigt med doorman och röstenheten är i mina ögon värt det lilla extra. men känner man inte ett behov av den lösningen så nej då är det ju uppenbarligen inte vart dom pengarna. Men som vissa i den här tråden klankar ner och snackar skit om folk som betalar för något dom känner ett behov för.... tänk till engång extra innan ni trycker på skicka!
Jag har ett friköpt "Visonic" kopplat till larmcentral. Jag har använt mina föräldrars "Verisure", både en äldre generation och den (vad jag förstår) nyaste. Användarvänligheten och designen är betydligt vassare i Verisure än i mitt larm, lite som iPhone och Android. Dvs den upplevda kvaliten kan kännas högre på Verisure. Men själva kvaliten och den tekniska konstruktionen i Visonics larm upplever jag som hög. Det är ett larm med mer år på nacken än Verisures. Jag har dessutom Doorman med Verisures "gratis" integration hemma, så jag använder själv en liten delmängd av Verisure, inkl app.

Det finns gott om firmor som säljer friköpta larm inklusive installation och service.

Månadskostnaden på Verisure verkar variera stort - jag själv ogillar företag som har en sådan prisfilosofi med stor rabatt vid nyköp, kraftiga prishöjningar, inlåsningar med hårdvara och bindingstider och sen möjlighet till stora prissänkningar vid hot om uppsägning. Vi är alla olika. Endel älskar att gå på marockanska marknader och pruta. Jag gillar öppna plattformar och obundna abonnemang där man säljer på att kontinuerligt erbjuda en bra och billig tjänst.

Är det värt 600kr/månad? Ja, för många är det säkert det. Om man mest larmar av och på med knappsats innanför dörren eller ibland med appen och kan spara 500kr / månad... Är det värt det? Ja, vissa tycker det.

Nu handlar tråden om Verisures priser, och inte konkurrenternas, men tycker ändå detta inlägg är värt att besvaras... Nu trycker jag på sändknappen, utan att tänka så mycket mer... ;)

• Gilla
altan2009 och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag har ett friköpt "Visonic" kopplat till larmcentral. Jag har använt mina föräldrars "Verisure", både en äldre generation och den (vad jag förstår) nyaste. Användarvänligheten och designen är betydligt vassare i Verisure än i mitt larm, lite som iPhone och Android. Dvs den upplevda kvaliten kan kännas högre på Verisure. Men själva kvaliten och den tekniska konstruktionen i Visonics larm upplever jag som hög. Det är ett larm med mer år på nacken än Verisures. Jag har dessutom Doorman med Verisures "gratis" integration hemma, så jag använder själv en liten delmängd av Verisure, inkl app.

Det finns gott om firmor som säljer friköpta larm inklusive installation och service.

Månadskostnaden på Verisure verkar variera stort - jag själv ogillar företag som har en sådan prisfilosofi med stor rabatt vid nyköp, kraftiga prishöjningar, inlåsningar med hårdvara och bindingstider och sen möjlighet till stora prissänkningar vid hot om uppsägning. Vi är alla olika. Endel älskar att gå på marockanska marknader och pruta. Jag gillar öppna plattformar och obundna abonnemang där man säljer på att kontinuerligt erbjuda en bra och billig tjänst.

Är det värt 600kr/månad? Ja, för många är det säkert det. Om man mest larmar av och på med knappsats innanför dörren eller ibland med appen och kan spara 500kr / månad... Är det värt det? Ja, vissa tycker det.

Nu handlar tråden om Verisures priser, och inte konkurrenternas, men tycker ändå detta inlägg är värt att besvaras... Nu trycker jag på sändknappen, utan att tänka så mycket mer... ;)
J JohanLun skrev:

Att månadsavgiften varierar så pass mycket beroende på hur stort system man har tycker jag också är konstigt. Men att dom tar mer betalt än de flesta andra bolagen tycker jag inte är så konstigt. Det är som sagt i slutändan det största larmbolaget för privatpersoner i Sverige. Om du har ditt larm uppkopplat till rapid eller lövestad testa dra ett larm någon dag runt midnatt. Testa sen göra samma sak hos din föräldrar som har Verisure. Så kan du nog se vart pengarna går sen. Men att ha ett larm vs att inte ha något är såklart alltid bättre sen har alla olika behov för vad dom vill ha. Och samma system/leverantör är inte en bra lösning för alla

mvh

F Filuren1995 skrev:
Att månadsavgiften varierar så pass mycket beroende på hur stort system man har tycker jag också är konstigt. Men att dom tar mer betalt än de flesta andra bolagen tycker jag inte är så konstigt. Det är som sagt i slutändan det största larmbolaget för privatpersoner i Sverige. Om du har ditt larm uppkopplat till rapid eller lövestad testa dra ett larm någon dag runt midnatt. Testa sen göra samma sak hos din föräldrar som har Verisure. Så kan du nog se vart pengarna går sen. Men att ha ett larm vs att inte ha något är såklart alltid bättre sen har alla olika behov för vad dom vill ha. Och samma system/leverantör är inte en bra lösning för alla

mvh
Falck och Sekuritas har vad jag förstår rätt ok larmcentraler... Min ringer upp på 1-2 minuter max när jag råkat dra ett falsklarm... Edit, Sorry Tempest ska det vara, Falk sålde väl till dem...

Redigerat:
F Filuren1995 skrev:
Om du har ditt larm uppkopplat till rapid eller lövestad testa dra ett larm någon dag runt midnatt. Testa sen göra samma sak hos din föräldrar som har Verisure.
Du får gärna redovisa skillnaden för oss som inte har ett uppkopplat larm men har haft funderingar på att skaffa, om det går att hitta till vettiga månadskostnader.

R roli skrev:
Du får gärna redovisa skillnaden för oss som inte har ett uppkopplat larm men har haft funderingar på att skaffa, om det går att hitta till vettiga månadskostnader.
Den stora skillnaden med Verisure är att dom har sin egen larmcentral (nordens största larmcentral) som bara jobbar med Verisure och alert kunder (alert är verisures dotter bolag.) rapid Lövestads osv har allt från alla möjliga leverantör massor med olika system och massor av företags kunder. Det flesta stora företag har automatisk tillkopling på sina larm 00:00. (Jag har jobbat som väktare i 3åt) då går det väldigt mycket falsk larm och larmcentralen ska kontakta personal på företagen och kontakta väktarbolaget. Så köerna är som störst mellan 00:00 - 01:30. Även dom tider det sker flest inbrott hos privat personer och dom tiderna det är viktigast för privatpersoner att få snabb utryckning på väktare polis och räddningstjänst. Därför väljer jag att betala den extrakostnaden Verisure har. Men jag vill ju också ha ett uppkopplat larm. Hade jag inte haft behov för uppkopplat larm. Skulle jag köpa grejer på internet.
Mvh

R roli skrev:
Ta emot ett besök från Verisure. Se till att dom bara håller sig till det du tycker är viktigt att larm så får du nog ett vettigt pris. Jämför innan du bestämmer dig och se till din egna behov.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.