396 561 läst · 1 221 svar
397k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Vi betalade 478kr i månaden för vårat larm som är Verisures nyaste.
3 Rök detektorer
3 kameror
3 magnetkontakter med Glaskross sensor
1 Röstenhet
1 larmpanel
1 WiFi förlängare från dem.
Efter hot om att jag ville köra larmet lokalt istället så sänkte dem direkt till 379kr/mån utan en suck.. känns ju lite som att dem har ganska stora marginaler att röra sig med eftersom dem kan sänka bara sådär..
3 Rök detektorer
3 kameror
3 magnetkontakter med Glaskross sensor
1 Röstenhet
1 larmpanel
1 WiFi förlängare från dem.
Efter hot om att jag ville köra larmet lokalt istället så sänkte dem direkt till 379kr/mån utan en suck.. känns ju lite som att dem har ganska stora marginaler att röra sig med eftersom dem kan sänka bara sådär..
Körde just ett test på deras ”nya” paket och landade på 620 kr / månaden. Fick inte veta installationskostnaden för den skulle de berätta när de ringde upp mig. Lol.
Det här var utan extra kameror. Landar väl på strax under 50k på 5 år för avgift och installation.
För egen del hade det funnits värde med rökgeneratorn. Hade kunnat tänka mig att betala 50 kr i månaden för den.
Det här var utan extra kameror. Landar väl på strax under 50k på 5 år för avgift och installation.
För egen del hade det funnits värde med rökgeneratorn. Hade kunnat tänka mig att betala 50 kr i månaden för den.
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Det föreslås hela tiden.
Men referenspriset man har att röra sig på ökar hela tiden, så det är alltid spännande att uppdatera
Men referenspriset man har att röra sig på ökar hela tiden, så det är alltid spännande att uppdatera
Nu när vi flyttade sa jag upp larmet. Eftersom vi ska renovera hade man inte kunnat sätta upp det ändå. Vet inte om jag kommer skaffa larm igen eller bara sätta upp en skylt med ”kameraövervakning”. Det känns ändå som man bara betalar för skyltarna.
ett samtal senare med deras 'uppsägningsavdelning' och priset sänktes till 499kr.. tråkig affärsmodell att kunder måste ringa in o hota med att säga upp dock.. men men..T ToBr skrev:
Jag har förra generationens larm som blir 5 år om några månader. Några för/nackdelar med att ”äga” det själv?
Ser väl egentligen helst att få ett helt nytt larm men blev då uppringd av en lokal partner som skulle ha 15 000 för det.
Ser väl egentligen helst att få ett helt nytt larm men blev då uppringd av en lokal partner som skulle ha 15 000 för det.
Att man inte betalar någon månadskostnad (om man inte delbetalar)K korthoga skrev:
Jag direktbetalde mitt paket,=ingen månadskostnad.
Betalar 499:-/året för väktare,uppkoppling mot larmcentral samt kundtjänst och teknikersupport.