76 682 läst · 288 svar
77k läst
288 svar
Vad är det BÄSTA du har i ditt kök?
Hur menar du med dubbla bänkar? Till utdragbara skärbrädor?K karincam skrev:Tack så mycket för era synpunkter! Har hört många som säger att upphöjd diskmaskin är bra men tyvärr finns det inte plats för det.
Ang. köksbänk vill jag ha laminat - men ska ha dubbla. Av den undre gör jag flera utdragbara skärbrädorDå blir bänken oxå lite högre vilket passar mig bra. (Jag har så nu, men byggt mha en gammal våningssäng och överblivna bänkbitar. Blir nog snyggare av enhetligt material). Även för mig skulle sten vara för hårt.
20cm skåp för handdukar...nja, då ska man ju först öppna en dörr för att komma åt handdukarna? Men för flaskor och termosar o.dyl. skulle det ju kunna funka...
Bra tanke om fläkten! Hade inte en aning om att den måste sitta högre för gasspis, och då kanske även för vedspis. Får kolla upp det!
Det bästa jag har är automatisk öppnare för sop-lådan. En liten knuff bara, sjukt smidigtK karincam skrev:Jag ska snart renovera köket. Har en "grovplan" men vill gärna ha tips - vad är det BÄSTA du har i ditt kök? Det sämsta? Vilket känner du nu är onödigt men verkade bra när det valdes?
Lådor eller hyllor i bänkskåpen? (Gissar på att lådor är populärare men iaf) Vilken typ av inredning?
Har någon ett smalt bänkskåp, 20 cm? Vad kan man i så fall använda det till för typ av saker? Har nu ett diskbänksskåp på 60 cm med ett 40-skåp bredvid men funderar på om jag ska ta ett 80-skåp till diskbänken för att kanske få till bättre sopsortering, men då blir det bara 20 cm över...och är rädd för att ett så smalt skåp blir outnyttjat. Köket är väldigt litet - 3 meter långt, ca 2,3 m brett med ett fönster på både långsidan och gaveln så jag måste få till effektiv förvaring.
Vilken typ av belysning fungerar bäst? Har lysrör i både tak och som bänkbelysning nu (vilket jag gillar) men kanske finns det snyggare/ läckrare som funkar lika bra?
Jag har två spisar bredvid varandra - en "vanlig" och en vedspis. Sammanlagt är de ca 130 cm breda. Hur skulle ni ha gjort med fläkten? En 90 cm bred i mitten (som då alltså inte täcker hela elspisen), ellen 60 cm bara ovanför elspisen? Vi använder normalt inte vedspisen. Helst skulle jag ha en gammaldags spiskåpa över hela men det blir för dyrt.
Bombardera mig gärna med era bästa tips!
(hoppas jag la detta i rätt avdelning)
/Karin
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur löser man det här på bästa sätt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad är det bästa sättet att stabilisera och jämna ett befintligt golv
Golv -
Bästa alternativa värmekällan när det inte finns tillgång till el?
Värme allmänt -
Anlägga nytt avlopp, vad är det bästa valet?
Vatten & Avlopp -
Hur lagar jag detta på bästa sätt?
Fasad