nikasp nikasp skrev:
Crazy, jag köpte en ny Intra-diskbänk till vrakpris via firma och beställde genast korgar som jag haft väldigt många år. Har en sån där slaskskrapa så man tömmer hon väldigt snabbt och sen bara vända upp och ner på silen i kompostpåsen. Övergår mitt förstånd hur man kan vilja ha sil :D
Kan du tipsa var du köpte diskhon? Jag letar själv

nikasp
allkemist allkemist skrev:
Kan du tipsa var du köpte diskhon? Jag letar själv
Kommer tyvärr inte ihåg exakt, var flera år sedan, men det kan ha varit de här: https://www.blocket.se/vi/87573851.htm

nikasp nikasp skrev:
Kommer tyvärr inte ihåg exakt, var flera år sedan, men det kan ha varit de här: [länk]
Jaha, de här var rostfria hela diskbänkar, trodde du syftade på underlimmat diskho, som jag är ute efter. Man hör vad man vill..
Tack ändå!

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
R RobertG skrev:
Ja det var precis ett av svaren som besvara tidigare inlägg. Sannolikheten att den som inte fattar de miljömässiga fördelarna med påse framför kvarn kommer då och då skicka med plast i kvarnen. Sannolikheten att man gör det i sin bruna påse är avsevärt mindre. Inse att all trafik kommer ske med grön el i Sverige, att lösa utarmningen av kväve i avloppet går inte! Ja, jag tänkte inte gå in på detta då tråden handlar om det bästa i mitt kök, vilket är sortering i ett annat utrymme och bara brun påse i köket. Men ifrågasatte dock ett förslag på kvarn, men undrade ENDAST om det ens var lagligt. Orsaken till frågan är att jag VET att påse är och kommer vara ännu mer miljömässigt bra.

Haha. Bästa svaret. Får känslan av att du har en propeller monterad på taket av din bil, som genererar kraft till drivlinan..

• Haha
AndersPS
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Det bästa vi har i vårat kök är min fru.

(kunde inte låta bli, :D)
å den bästa diskmaskinen jag har är min man

Hemmakatten
Oerhört fånig kommentar, oavsett om man avser sin man eller fru.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har haft väldigt bra kök genom åren. Inget Ikeakök dock, vilket vi är väldigt glada för. Dessa kök, hos våra vänner, har spånskivan i stommar, lådor, bänkskivor och luckor svällt upp, inte hållt många år.

Vårt sista kök, från Himle Kök, var det bästa både till planering och kvalité, inte mycket dyrare än ett Ikeakök.

Nu har vi ett mycket litet U-kök på 8 kvm. Och jag som älskar att laga mat, och har sett restaurangkök som är mindre, inser att det går att laga mat ändå på mindre ytor.

U-format modernt kök med gråa skåp, vitt golv och köksredskap på bänkarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Oerhört fånig kommentar, oavsett om man avser sin man eller fru.
ja här skojar vi inte så det så

• Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
bax bax skrev:
Jag kom på att jag monterade ett eluttag inne i ett underskåp vid en utdragslåda i vilken jag ställt brödrosten.
Bara att dra ut lådan, rosta, låta svalna och sedan skjuta in igen.
De flesta bränder i hemmen lär uppstå i köket.
Man kan undra varför :thinking:

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Det bästa i köket? Allt är bra i vårt kök :)
Men en sak som kanske är ovanlig, men mycket bra, är våra smala öppna hyllor vid sidan av skåpen:
Kök med anpassat öppet skåp för förvaring av kokböcker och tillbehör bredvid ett högskåp.
Skapa konto

Här har vi alla kokböcker, diverse kataloger, skärbrädor, brickor och lite annat.
IKEA standard 20 cm breda, tre ovanpå varandra ger samma höjd som skafferiets högskåp.

Smal öppen hylla i ett kök med en flaska glögg, intill diskbänk och skåp med handtag.
Skapa konto

Det här skåpet är nedkapat till 16 cm bredd för att passa till diskbänkens bredd.
Lite plats för allt möjligt, vinflaskor och, som nu, en flaska glögg.
Inga problem att kapa ner bredden 4 cm.

Båda skåpen är bra utfyllnad för att passa köksdelens dimensioner,
i stället för att använda passbitar och lister.

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Kolsyrevatten i blandaren direkt. Grohe blue home.
80cm ind.häll
Diskmedelspump i bänkskivan.
Hej, Funderar på en Grohe Blue home men läst en del anvndare som tycker den väsnas alldeles för mycket? Vad är dina erfarenheter?

Monterat ljuddämpande matta i skåpet den står i. Gjorde stor skillnad.
Brummar när du tömmer vatten när kompressorn jobbar. Inte annars. Vrålnöjd.
Enda minuset är att du måste ha agas flaskor. Funkar inte med alla märken. Röd el grön skyddstape på gastuben är nyckeln.

Min fru säger maten. Jag säger den 14 mm glasskiva vi har på köksön!! Helt fantastisk att kavla pepparkakor eller fixa med bullar eller i stort sett vad som helst med mat. Lätt att hålla ren!!!

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Vi har haft väldigt bra kök genom åren. Inget Ikeakök dock, vilket vi är väldigt glada för. Dessa kök, hos våra vänner, har spånskivan i stommar, lådor, bänkskivor och luckor svällt upp, inte hållt många år.

Vårt sista kök, från Himle Kök, var det bästa både till planering och kvalité, inte mycket dyrare än ett Ikeakök.

Nu har vi ett mycket litet U-kök på 8 kvm. Och jag som älskar att laga mat, och har sett restaurangkök som är mindre, inser att det går att laga mat ändå på mindre ytor.

[bild]
Glömde skriva att köket köpte vi hos en köksfirma, luckorna i nåt lite skrovligt kvalitetsmaterial och bänken i U-form är i Silestone. Det bästa köket vi haft faktiskt. Och ja, överskåpen når jag inte, där får jag ta fram en trappstege. Å andra sidan är det perfekt förvaring för sällan använda prylar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.