75 512 läst · 288 svar
76k läst
288 svar
Vad är det BÄSTA du har i ditt kök?
Har funderat på Kvik också för de där XXL-lådorna/ skåpen verkar ju superbra. Är det någon här som har Kvik? Men hemsidan retar mig till vansinne: dels en grej i övre kanten som liksom "rullar ner" hela tiden, dels har de inga priser på komponenterna. Har inget Kvik här, och vill inte åka 10 mil för att sedan upptäcka att det blir alldeles för dyrt...S Sebtor skrev:Var kanske lite snabb att döma. Några var felaktiga.
Det finns ingen standard för bredd på sopskåp. 60cm skulle jag rekommendera. Mer sopor vill du inte ha samt att en stor diskho i ett 60cm skåp är tillräckligt för ugnsplåtar - Ja dom får plats!
Komposit är mycket tåligare än tex granit. Vill du inte lägga så stora summor är laminat ett bra alternativ.
Träskivor är mer tåliga än sten om man behandlar dom rätt.
Kombiugnar (både ugn och micro) finns i full storlek.
Var kanske inte så mycket direkta felaktigheter men jag har reagerat på vissa saker som skrivs. Tycker absolut du kan rita köket hos Marbodal ändå. Eller Kvik, visst är Kvik något dyrare än Ikea och Epoq men du kommer få så mycket bättre hjälp där.
Fruktsallad
Medlem
· Västra Götaland
· 234 inlägg
Fruktsallad
Medlem
- Västra Götaland
- 234 inlägg
WOW!!! En perfekt miljöstation för plåt, plast och papper!!Fulkemisten skrev:
Kolla prislistan,K karincam skrev:Har funderat på Kvik också för de där XXL-lådorna/ skåpen verkar ju superbra. Är det någon här som har Kvik? Men hemsidan retar mig till vansinne: dels en grej i övre kanten som liksom "rullar ner" hela tiden, dels har de inga priser på komponenterna. Har inget Kvik här, och vill inte åka 10 mil för att sedan upptäcka att det blir alldeles för dyrt...
https://publications.kvik.com/Catalogue/Sverige/Prislista/?page=1
Medlem
· Region Hovedstaden
· 16 inlägg
Den är inomhus. Men i princip skulle det funka även utomhus, med material som tål regn då.K karincam skrev:Ute eller inne? Har du någon bild?
Har bara trappa utomhus, upp till verandan. Men har oxå funderat på att skaffa en snygg gammaldags soptunna av "nät-stål" som kan stå nedanför (det är som ett "innerhörn där, med krukor framför) så jag ska kunna slänga panten i tunnan. Har bara inte hittat rätt sorts tunna än!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att alltid ha tillgång till en skärbräda för att skära bröd på! Fixas m.h.a. en utdragbar skärbräda direkt under arbetsbänken.
Köp inget annat än Ikea är mitt tips, billigast och billigare att byta ut saker när man ledsnat på ex skåpluckor. Lika bra kvalitet dessutom och minst problem att reklamera om nåt blir fel. Dessutom verkar allt numera göras för att passa Ikeas standard.K karincam skrev:Har funderat på Kvik också för de där XXL-lådorna/ skåpen verkar ju superbra. Är det någon här som har Kvik? Men hemsidan retar mig till vansinne: dels en grej i övre kanten som liksom "rullar ner" hela tiden, dels har de inga priser på komponenterna. Har inget Kvik här, och vill inte åka 10 mil för att sedan upptäcka att det blir alldeles för dyrt...
Som många andra men ja
1, bredd häll
2, lådor istället för skåp
3, så lite överskåp som möjligt då det ger en öppen & skön arbetsyta
4, sockellådor mycket praktiskt
5, granit bänkskiva kanon att hålla iordning och tål mycket
1, bredd häll
2, lådor istället för skåp
3, så lite överskåp som möjligt då det ger en öppen & skön arbetsyta
4, sockellådor mycket praktiskt
5, granit bänkskiva kanon att hålla iordning och tål mycket
Det bästa i mitt kök, är köksön, med överhäng på skivan, så att man kan sitta vid den. Används flitigt till mat, läxor, en kall på fredagen och allt annat.
Jag gillar också den stora rostfria diskbänken, med uppvikta kanter, och stor ho, som har mittvägg halvvägs upp.
Jag gillar också den stora rostfria diskbänken, med uppvikta kanter, och stor ho, som har mittvägg halvvägs upp.
Det skall till att zonerna är större. Oftast är enbart avståndet mellan zonerna större, men den effektiva diametern lika.Å ÅMMEVÄN skrev: