427 636 läst · 2 390 svar
428k läst
2,4k svar
Vackra gamla hus till salu
Ulf Kristersson och Birgitta Ed skilda? Tror jag inte, men statsministern bor ju i Sagerska huset. Fast inte säkert han är statsminister om två år, men hans fru hade väl köpt nåt annat hus också, men det var väl nån form av organisation i det, men dom kanske ska bo i det mindre huset brevid.M maria01 skrev:
Stolarna passar inte bordet i alla fall, rätt trista stolar. Hade dom varit i svart hade det funkat bättre. I övrigt ganska trist inredning, men ändå relativt smakfullt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
https://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/toreboda/moholm/jarnvagsgatan-9/375371
Det här har varit till salu hur länge spm helst. Bättre att sätta eld på det och få ut försäkringpengr eller vad?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...us-brinner?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Logga in
Skapa konto
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...us-brinner?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 282 inlägg
Inte för att jag är på jakt efter en 22-rumskåk, men vore jag de skulle en sådan söder om stan och granne med ett radhusområde nog inte locka.
Så oavsett att huset ger ett intryck av att vara sönderrenoverat gör nog läget (som man gör sitt bästa för att dölja i bilderna) att många väljer bort det.
Så oavsett att huset ger ett intryck av att vara sönderrenoverat gör nog läget (som man gör sitt bästa för att dölja i bilderna) att många väljer bort det.
Logga in
Skapa konto
Ja, huset som sådant är ju vackert, men 22 rum, varav delar är väldigt smaklöst renoverat (tegeltapet! 😳) och helt omöjlig tomt, där större delen är klippor. Det gäller att hitta hyresgäster man trivs med för trots att tomten är över 400 kvm är det bara några hundra kvm som går att utnyttja på ett vettigt sätt.Nötegårdsgubben skrev:Inte för att jag är på jakt efter en 22-rumskåk, men vore jag de skulle en sådan söder om stan och granne med ett radhusområde nog inte locka.
[bild]
400 m² är ju en jätteliten tomt, du tappade väl bort en nolla? Den är ju 4717 m² enligt annonsen.Anna_H skrev:Ja, huset som sådant är ju vackert, men 22 rum, varav delar är väldigt smaklöst renoverat (tegeltapet! 😳) och helt omöjlig tomt, där större delen är klippor. Det gäller att hitta hyresgäster man trivs med för trots att tomten är över 400 kvm är det bara några hundra kvm som går att utnyttja på ett vettigt sätt.
För spekulanter på en 40 miljonerskåk håller jag med, då vill man kanske ha grannar som också har Ferrari.Nötegårdsgubben skrev:
Men min uppfattning är ändå att Rönninge följt av Tullinge är bland de finaste områdena i de södra delarna av Stockholm utkanter. Finns några fina hus i Tumba också, men även de ligger väl insprängda med annan bebyggelse som inte lockar lika mycket för den med stinn plånbok... Rönninge dock, är riktigt idylliskt i de delar jag passerat igenom om man gillar sekelskifteshus och lite lantlig känsla.
Nackdelen är väl att Tullinge, om jag minns rätt, hör till Botkyrka, med det är det det skolurvalet och den kommunalskatten man får på köpet.
Leif-Ivan har väl eldat sopor i Tumba också? Har han kvar sitt bilmuseum? Jag har aldrig varit där, nu känns det mindre kul att göra nåt som gynnar honom efter detta med Think-Pink.