Henningelvis Henningelvis skrev:
Verkligen, men vill man verkligen bo så nära järnvägen?
[bild]
Om jag fick huset för en billig peng så hade inte järnvägen gjort mig någonting (y)
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Denna kom upp på facebook;
[länk]
Om man verkligen inte gillar stora trädgårdstomter och inte är klaustrofobisk så är det väl ett kap?


Kuststad, pittoreska hus, röda tak, vattnära, båtar, smala vägar, klippig kustlinje, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
S Steffo1980 skrev:
[länk]
Ulvaklev i Ängelsberg till salu! Otroligt unikt objekt
Ligger redan en bit upp i tråden (och alldeles för nära järnvägen för att jag ska lägga de 14 miljoner jag har över).
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Ligger redan en bit upp i tråden (och alldeles för nära järnvägen för att jag ska lägga de 14 miljoner jag har över).
Det är trevligt med tåg! Men jag har inga miljoner över...
 
useless useless skrev:
Om man verkligen inte gillar stora trädgårdstomter och inte är klaustrofobisk så är det väl ett kap?
[bild]
Nu var det mest själva huset jag tyckte var fantastiskt.
Sen tycker jag detta ser charmigt ut, med hus tätt och snett i vad jag antar är en gammal fiskeby. Men riktigt, för trädgärdsälskaren är det nog inget, säkert saltvatten som blåser in över smultronen åxå...

K Kirre2 skrev:
Det är trevligt med tåg! Men jag har inga miljoner över...
Jag bor nära tåget. Det är bra mycket bättre än att bo nära en stor väg... Tycker jag... Däruppe går säkert inte heller tågen speciellt ofta... Jag har heller inga miljoner över, vare sig att köpa för eller att betala värme och underhåll... Men jäkligt läckert var det!
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Däruppe går säkert inte heller tågen speciellt ofta...
Hur ofta går dom hos dig? Två-tre persontåg i timmen plus säkert några godståg däremellan tycker i alla fall jag är rätt ofta.


Tågtidtabell för Ängelsberg med avgångar och ankomster olika tider och destinationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Hur ofta går dom hos dig? Två-tre persontåg i timmen plus säkert några godståg däremellan tycker i alla fall jag är rätt ofta.


[bild]
Nu blir det lite OT.

Jag bor ju i förort till stockholm, jag vet inte hur många tåg som går men alla pendeltåg, arlanda express, uppsalapendeln osv. Var 5e-10e minut kanske? Ibland oftare. Pendeltågen stannar ju, då jag bor vid station, de låter väldigt lite, lite gnissel från bromsar. Ibland nåt utrop. Moderna snabbtåg låter hyfsat lite. Gamla SJ tåg, de där som fanns för 40 år sen när jag var grabb. De låter mycket. Godstågen kör de bara på natten i krypfart. Skulle de köra fullt skulle det nog låta satan. Tågen låter i 5 sekunder när de passerar. Sen är det tyst. På natten kör de inte speciellt många persontåg.

Vi stod och lyssnade länge när vi var spekulanter på huset. Då vi landat i vilket område vi ville bo i så är man antingen nära järnvägen, eller nära motorvägen. Ena delen av området är mellan järnväg och motorväg, andra är mellan sjön och järnvägen. Vi hamnade mellan sjön och motorvägen. En väg till "mot sjön" så är det de som har strandtomt eller sjöutsikt, dit räckte inte pengarna. Vi är glada vi slipper bruset av motorvägen.

Jag ville bo i ett av de gamla stationssamhällena. Både för att det är där det är mest gamla sekelskifteshus och att det är nära till stationen för att få enkel pendling. Är man normal löntagare måste man nog kompromissa om man ska bo i storstad. Bor man på landet kanske det är lättare.

Jag skulle inte vara ett dugg orolig för att bo i "slottet" här i tråden pga närheten till järnvägen.
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag skulle inte vara ett dugg orolig för att bo i "slottet" här i tråden pga närheten till järnvägen.
Nä, troligen skulle man inte störa sig särskilt mycket. Dessutom ligger ju järnvägen nedsänkt, så en stor del av ljudet stannar nere i ravinen.
 
J JohanLun skrev:
Nu blir det lite OT.

Jag bor ju i förort till stockholm, jag vet inte hur många tåg som går men alla pendeltåg, arlanda express, uppsalapendeln osv. Var 5e-10e minut kanske? Ibland oftare. Pendeltågen stannar ju, då jag bor vid station, de låter väldigt lite, lite gnissel från bromsar. Ibland nåt utrop. Moderna snabbtåg låter hyfsat lite. Gamla SJ tåg, de där som fanns för 40 år sen när jag var grabb. De låter mycket. Godstågen kör de bara på natten i krypfart. Skulle de köra fullt skulle det nog låta satan. Tågen låter i 5 sekunder när de passerar. Sen är det tyst. På natten kör de inte speciellt många persontåg.

Vi stod och lyssnade länge när vi var spekulanter på huset. Då vi landat i vilket område vi ville bo i så är man antingen nära järnvägen, eller nära motorvägen. Ena delen av området är mellan järnväg och motorväg, andra är mellan sjön och järnvägen. Vi hamnade mellan sjön och motorvägen. En väg till "mot sjön" så är det de som har strandtomt eller sjöutsikt, dit räckte inte pengarna. Vi är glada vi slipper bruset av motorvägen.

Jag ville bo i ett av de gamla stationssamhällena. Både för att det är där det är mest gamla sekelskifteshus och att det är nära till stationen för att få enkel pendling. Är man normal löntagare måste man nog kompromissa om man ska bo i storstad. Bor man på landet kanske det är lättare.

Jag skulle inte vara ett dugg orolig för att bo i "slottet" här i tråden pga närheten till järnvägen.
mycket hänger på själva tågrälsen med hur modern den är du bor ju sollentuna så den är nog ganska modern
 
Borttagen från mäklarens sida. Då kan man sluta drömma nu då.
Jag skulle bara tycka det vore trevligt med nåt tåg som åkte förbi då och då. Man brukar ju dessutom inte höra sånt efter ett litet tag.
 
C
K Kirre2 skrev:
Borttagen från mäklarens sida.
Någon som sparade ner bilderna?
Tåg är värre än man kan tro. Inte så att ljudet är direkt jobbigt i sig, men det överröstar allt annat om man inte har fönstren stängda.
 
C cpalm skrev:
Någon som sparade ner bilderna?
Bilderna var häftiga. Tyvärr sparade jag dem inte. Om nån gjorde får ni gärna "dela" dem...
Tåg är värre än man kan tro. Inte så att ljudet är direkt jobbigt i sig, men det överröstar allt annat om man inte har fönstren stängda.
Jag bor som sagt nära tåg. Jag störs inte alls när jag är inne. Några rum har akustikglas. Vi sover med fönstret öppet ofta. De enda gånger de stört mig på natten är när de underhåller rälsen. Sågar sly, svetsar skarvar, kör traktor/snöslunga på perrongen. Det händer väldigt sällan, nån gång om året.

Är man ute eller det sägs nåt mkt intressant på tvn kan man missa 5 sekunder av samtalet. Likaså när man sitter i trädgården. Men det är så kort att man bara tar en andningspaus. Mycket bättre än bruset från vägen.

Långa godståg är en annan femma. De låter mycket och länge...
 
K Kirre2 skrev:
Borttagen från mäklarens sida.
Är det någon som vet om fastigheten faktiskt har bytt ägare? Och i så fall sådant som köpare och köpeskilling? Jag har varit på fest där en gång i tiden så jag är lite nyfiken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.