• Ledsen
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det här däremot är riktigt fint, även om vissa delar återstår att renovera.
Har varit fyra ettor i huset från början, men är nu en stor bostad, dock med kök även på övervåningen.
En trappa och entré borttagen ersatt med badrum i båda plan, något som alltså saknades i huset från början, det var dass ute i längan som gällde.
MED7AF8C9180F0648A6A98E3E0D51DC47D4.jpg

https://www.erikolsson.se/bostader-till-salu/OBJ14813_1962915909
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
den finns redan med
 
HOBBY ARCHITECT
J JohanLun skrev:
Ett till gammalt hus i Norrviken... [länk]
Lite speciellt...
Jag tycker det ser lite ut som man skärt ut en tårtbit ur huset.
 
J JohanLun skrev:
Ett till gammalt hus i Norrviken... [länk]
Lite speciellt...
"Utsökt sekelskifte" bätrre namn hade vart slaktat sekelskifte vad har dom gjort ser ju helt skumt ut

byggt in flera balkonger så huset har förlorat sin still helt
 
M maria01 skrev:
"Utsökt sekelskifte" bätrre namn hade vart slaktat sekelskifte vad har dom gjort ser ju helt skumt ut

byggt in flera balkonger så huset har förlorat sin still helt
Det finns ett par gamla bilder på huset och jag tror faktiskt det sett ut så där från början. Det är som sagt lite speciellt. Inte odelat positivt.
 
J JohanLun skrev:
Det finns ett par gamla bilder på huset och jag tror faktiskt det sett ut så där från början. Det är som sagt lite speciellt. Inte odelat positivt.
man ser det på bilden vid trappan att där är inbyggt
 
Det finns äldre bilder på internet på många av villorna, eftersom jag själv bor i området så har jag tidigare försökt spara länkar till var de finns. Det finns säkert fler bilder på just denna villa som jag inte hittade nu... De två första skymtas denna villa i bakgrunden.

5334.jpg.iCeDi-LRMRu1fSVjsAng3NpdGF2ZXFuY3JoLnNsZQA.WmaRooDzZU.jpg


5335.jpg.iCfYg9XRMR21fSVjsAng3NpdGF2ZXFuY3JoLnNsZQA.EIUPYKODQk.jpg
Tunv-gen-Norrviken.jpg
Sollentuna_-_Norrviken_utsikt_%C3%B6ver_stationssamh%C3%A4llet_1915_%281%29.jpg

Skogsbrynet%2C_kr%C3%B6net_Idrottsv%C3%A4gen_med_ryggen_mot_Torpar%C3%A4ngen.jpg

Det ser ut som att delen till höger på denna moderna bild är tillbyggd.... den andra delen till vänster som ser ut som en gammal balkong verkar varit där från början...
c493128a3c42b9c988ddc1e5c79233fc_image-CMVilla4OPQL9SA9CJT5MIL-1200x800.jpg
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
balongen gick runt hela gaveln från början och den där utbygnaden till höger är nyare
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.