S sinuslinus skrev:
Man ska ha råd att drifta och underhålla huset också. 😉
Visst. Men om man jämför med tex Lidingö så får du möjligen ett tredjedels radhus för vad du betalar för den här kåken.
Underhållet borde inte kosta så himla mycket närmsta åren, det är väl driften som är dyr. Man får väl stänga några rum vintertid.

M -MH- skrev:
Bakgrund [länk]
Senaste ägaren skulle ju göra Sågmyra till ett nytt Ullared. Vet inte om det ens finns kvar nåt där. Radio Dalarna sabbade nog en del genom att vara där vid invigningen och intervjua förvirrad personal som inte visste var de olika avdelningarna låg och en missnöjd kund som sa att det var det sämsta hon varit med om, litet och dyrt.
Jag blev i alla fall inte sugen på att åka dit.

Själva kåken är intressant, men utsikten är kanske inte det roligaste…

Vy av en gata med en röd tegelbyggnad, bilar parkerade och en busshållplats. Flerskiktsbyggnad i bakgrunden med klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
D Dortmunder DAB skrev:
Själva kåken är intressant, men utsikten är kanske inte det roligaste…

[bild]
Det är så olika vad man tycker! Själv älskar jag industrihistoria och tycker att fabriksbyggnaderna är vackra!
Hade jag haft råd hade jag gärna köpt den kåken, men med tanke på att banken sa nej på ett pyttelitet lån pga timanställd är det bara att slå ur hågen.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Det är så olika vad man tycker! Själv älskar jag industrihistoria och tycker att fabriksbyggnaderna är vackra!
Hade jag haft råd hade jag gärna köpt den kåken, men med tanke på att banken sa nej på ett pyttelitet lån pga timanställd är det bara att slå ur hågen.
då borde det vara olagligt att hänga upp dom där reklam skyltarna på fabriksbyggnaderna

M maria01 skrev:
då borde det vara olagligt att hänga upp dom där reklam skyltarna på fabriksbyggnaderna
Ja, de förskönar ju inte precis. Men de kanske inte ens är kvar längre.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
mäklaren var ju snyggare en själva platsen
Vackra hus förtjänar vackra mäklare!

K Kane skrev:
Vackra hus förtjänar vackra mäklare!
landslags spelare med

M maria01 skrev:
landslags spelare med
Nu blev det svårt att hänga med....

• Gilla
Kirre2
  • Laddar…
K Kane skrev:
Nu blev det svårt att hänga med....
mäklaren alltså

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.