Traditionellt rött tegelhus med svart plåttak, grusgång framför och dekorativ smidesgrind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
C
M maria01 skrev:
nåt för den händiga eller nån med pengar

[länk]
Såld nu. Någon som vet vart det landade?
 
C cpalm skrev:
Såld nu. Någon som vet vart det landade?
Efter att ha legat ute på marknaden och genererat stort intresse har nu den omtalade herrgården i Högfors sålts för utgångspriset 1 495 000 kronor till ett par från Stockholm. Men det blev ingen traditionsenlig budgivning, mäklaren hade redan innan berättat för intressenterna att säljarna hade för avsikt att välja köparna.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Det här huset kan behöva lite kärlek på sina håll - men det tycker jag det förtjänar.

Gult trähus med torn och snedtak, beläget i ett snöigt landskap med sjöutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsikt över sjö från taket av ett hus med torn och snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhusvy av ett äldre hus med trappa, väggpanel och kakelugn, renoveringsbehov synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hall i äldre hus med tegelkakelugn, råa väggar, trätrappa och fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum med mönstrade soffor, blommig tapet, trägolv och en stor fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Soligt rum med stort fönsterparti mot havsutsikt, trägolv, gitarr, vit bordslampa och rund taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum med retroinredning, blått blommigt tapetmönster och trägolv som ser in i matsal med orange tapeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum med blommiga möbler, blåmönstrad tapet, trägolv och en vit kakelugn, som visar en klassisk inredningsstil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammalt husinteriör med visade tecken på slitage: nött trätrappa och slitet trägolv, ljusgul panelvägg och traditionell inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rum i behov av renovering med slitet trägolv, skadad tapet, en säng och retroinredning såsom en brun fåtölj och en gammaldags vit byrå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett ljusinsläppt, omoderniserat hörnrum med träpanel och vita fönsterramar, utsikt över en sjö och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vy av en frusen sjö och röda hus genom ett gammalt fönster med spröjs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sen, vad vore en post från mig utan lite funkis? Bättre skick men inte lika välbevarat. Jag tyckte dock att det fanns tillräckligt mycket fint kvar att det var värt några bilder.

rimage.php

rimage.php
Poolen lär inte vara från byggåret men jag hade inte tackat nej för det.

rimage.php

rimage.php
Lite för moderniserat här för mig, men ändå en härlig sällskapsyta. Så vi tar trappan upp...

rimage.php

rimage.php

rimage.php

rimage.php

rimage.php

rimage.php
 
  • Gilla
  • Älska
Knäppisarna i Knäppa och 12 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Skirö Prästgård utanför Vetlanda:
[länk]
[bild]
Högsta bud 5,7 miljoner för närvarande! Begärt pris var 3,85 miljoner.
 
:love:
Snälle gode valfri gud, låt inte detta hus möta "vitt och fräscht-döden".
Östbjörke Store hög

Gammaldags hus med vit fasad, röda fönsterkarmar och grönska, Östbjörke Store.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Traditionellt kök med vedspis, träpaneler och vintageburkar på hyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammaldags kakelugn i ett hörn med detaljerad vit ornamentik, bredvid två slitna trästolar och blått blommigt tapetserade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elegant vardagsrum med trägolv, vintage möbler, kristallkrona och stora fönster med utsikt över natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vitmålad kakelugn med dekorativ metalltillbehör och handmålad väggmålning ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Lintto1 och 20 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
:love:
Snälle gode valfri gud, låt inte detta hus möta "vitt och fräscht-döden".
Östbjörke Store hög

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Man blir ju orolig när det står saker som möjligheternas hus och förverkliga sina drömmar. Mäklaren ser uppenbarligen inte det vackra.
 
  • Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
@Dalbotös - kan bara nämna att jag växte upp i en lägenhet i Stockholms innerstad med en kakelugn av "samma snitt" som den där, fast mörkt grön glasyr. Ena grannen hade en vit kakelugn, den andra en lejongul.
Lägenheterna skulle renoveras, stambytas, slås ihop... min pappa grät på riktigt när han, strax efter flytten 1994, såg hur de vackra kakelugnarna låg i skärvor på trottoaren utanför huset.
Hur många år tog det efter det, 15-20, innan folk fattade att det var värt att bevara dessa vackra ugnar och även om de inte alltid går att elda i så är de vackra och tidstypiska detaljer.

Ett väldigt vackert hus det där i Östbjörke och jag hoppas innerligt att några entusiastiska fanatiker som vill bevara kommer att flytta in.
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
bänkskivan såg inte så orginal ut
 
Maria T Maria T skrev:
@Dalbotös - kan bara nämna att jag växte upp i en lägenhet i Stockholms innerstad med en kakelugn av "samma snitt" som den där, fast mörkt grön glasyr. Ena grannen hade en vit kakelugn, den andra en lejongul.
Lägenheterna skulle renoveras, stambytas, slås ihop... min pappa grät på riktigt när han, strax efter flytten 1994, såg hur de vackra kakelugnarna låg i skärvor på trottoaren utanför huset.
Hur många år tog det efter det, 15-20, innan folk fattade att det var värt att bevara dessa vackra ugnar och även om de inte alltid går att elda i så är de vackra och tidstypiska detaljer.

Ett väldigt vackert hus det där i Östbjörke och jag hoppas innerligt att några entusiastiska fanatiker som vill bevara kommer att flytta in.
Vi behövde utrymmet så vi monterade ner vår och den ligger fortfarande på lager. Den är nog värd en hel del idag.
 
  • Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.