S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 297 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 297 inlägg
Jo, och tittar du på bilden så ser du att aluminiumprofilen slutar lite ovanför underkanten. Det är en luftspalt mellan aluminiumet och trädelen av fönsterkarmen och vatten kan blåsa in i springan och därför måste fönsterblecket sitta fast i trädelen.Byggis1976 skrev:
Skicka Youtube-videon till dem så de vet hur man gör 😅Byggis1976 skrev:
Det är helt otroligt att man kan jobba med saker man är så dålig på. Hur hade folk reagerat om andra varit så kassa på sina jobb?
Kassörskan scannar varorna två gånger, polisen sätter dig i finkan när du kört lagligt, läkaren skriver ut blodtrycksmedicin till din lunginflammation och så vidare.
Men om man jobbar med fönster kan man tydligen ha lägre kompetens än en amatör som tittat fem minuter på Youtube.
Ja, det är av denna anledning man som privatperson vid större renovering alltid ska anlita en besiktningsman också!!!Farstatjej90 skrev:
Skicka Youtube-videon till dem så de vet hur man gör 😅
Det är helt otroligt att man kan jobba med saker man är så dålig på. Hur hade folk reagerat om andra varit så kassa på sina jobb?
Kassörskan scannar varorna två gånger, polisen sätter dig i finkan när du kört lagligt, läkaren skriver ut blodtrycksmedicin till din lunginflammation och så vidare.
Men om man jobbar med fönster kan man tydligen ha lägre kompetens än en amatör som tittat fem minuter på Youtube.
Ok, tack! Är det så att man fasar ut ca 15-16grader i foder så att lutning blir ca 14grader? Är det med trä sågning man skapar korrekt lutning?wildeside skrev:
Om det inte felar för mycket så är det bara att såga ur i fodret så att det blir rätt lutning annars så får man byta till nya foder.
Problemet som jag ofta sett när jag tittat/besiktat på fönsterblek är att panelel är för hög under blecket och det är därför man inte lyckat med att få rätt lutning på blecket.
Problemet som jag ofta sett när jag tittat/besiktat på fönsterblek är att panelel är för hög under blecket och det är därför man inte lyckat med att få rätt lutning på blecket.