Tjena!
Hade en solcellsfirma förbi för att lämna offert, killen frågar om det är råspont under takpannorna, jaa. ? Svarar jag som förutsätter att man bygger så. Sedan när jag gick upp och tittade så ser jag till min förvåning att underlagstaket består av en plastduk bara. Alltså takstol, plastduk, läkt, pannor. Bygger man såhär (2012)? Bör man vara orolig? Tänker mest på om plastduken havererar och det börjar forsa in vatten på vinden.. Tar nog en extra funderare på det där med solceller.
Hade en solcellsfirma förbi för att lämna offert, killen frågar om det är råspont under takpannorna, jaa. ? Svarar jag som förutsätter att man bygger så. Sedan när jag gick upp och tittade så ser jag till min förvåning att underlagstaket består av en plastduk bara. Alltså takstol, plastduk, läkt, pannor. Bygger man såhär (2012)? Bör man vara orolig? Tänker mest på om plastduken havererar och det börjar forsa in vatten på vinden.. Tar nog en extra funderare på det där med solceller.
Helt normalt. Inte optimalt kanske, men billigt. Därav vanligt på prefabhus.F Flygplats_Teknikern skrev:Tjena!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Inreda ovanvåning- Isolera tak med underlagstak i masonit
Isolering -
Diffussionstätt underlagstak (frihängande) och plastning? Fundering!
Tak & Vind -
Byta underlagstaket inifrån vinden
Tak & Vind -
Diffusionsöppen underlagstakduk - för- och/eller nackdelar?
Tak & Vind -
Vem gör en oberoende besiktning av underlagstak?
Tak & Vind
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Ta bort ”vassgips” och lägga ny gips eller lappa och laga befintlig?
Byggmaterial & Byggteknik -
Regla upp yttervägg i källare
Tagit bort dörrkarm - hur snygga till?
Betongpris 2025 per m3
Taklist som lutar fult nedåt
Byggmaterial & Byggteknik