18 987 läst · 73 svar
19k läst
73 svar
Underarbete innan klinker på källargolv i tvättstuga
Håller helt med, känns helt galet att allt bara släppte!
GoC skrev:
Jag har lagt 80 m2 klinker i olika etapper i min gamla källare med målad betongplatta.
Har alltid spolat av golvet först med högtryckstvätt ett sådant där roterande munstycke för trädgårdsplattor så att all gammal lös färg lossnat. Inga plattor har lossnat, inga boomljud. Bara lite saltutfällnig i några fogar där fukten tränger upp. Så det där resultatet är pga felaktigt hantverk.
Stort tack för tydlig information, hjälper oss att förstå hur det kunde hända. Aldrig sett något liknande!
K Klicka skrev:
en kund som jag var oss för några år sen hade gjort och har vart inne många verkstäder med blir riktigt snyggt specielt i äldre hus där man blanda betongen med mer stenA -AKS- skrev:
googla på polished concrete floor
Är det inte enklare att söka på slipade betonggolv, då får man ju träffar på förtag verksamma i SverigeM maria01 skrev:
Du kan ju kolla den här tråden och speciellt inlägg #148 https://www.byggahus.se/forum/threads/kaellarprojekt.417261/page-10A -AKS- skrev:
Sen kan du ju kolla med den trådskaparen.
På svenska företag i Sverige med Google inställt på att söka på svenska resultat ?M maria01 skrev:
Skit samma, söker jag på min i pad får jag inte upp en enda träff på svenska. Men däremot 62 millioner träffar
Slipat betonggolv ger drygt 9000träffar och toppresultaten är så klart företag verksamma i Sverige som slipar betonggolv.
vad ska ts ha för nyta av företaget när han gör jobbet självGoC skrev:
På svenska företag i Sverige med Google inställt på att söka på svenska resultat ?
Skit samma, söker jag på min i pad får jag inte upp en enda träff på svenska. Men däremot 62 millioner träffar
Slipat betonggolv ger drygt 9000träffar och toppresultaten är så klart företag verksamma i Sverige som slipar betonggolv.
Man ska inte använda vanlig primer i källare, antingen skippar man den eller använder en diffusionöppen primer. Och färgen måste slipas bort, har sett många källare samt utetrappor där folk har fuskat med detta och det sedan har blivit plattsläpp.
Det blir mycket "om och måsten" i en sådan här tråd. Men tar ni reda på mera om ert hus och källare så blir det enklare att välja bland alla "måste" och vad som verkligen behövs.
Lite inspiration från 2006, några bilder:
Lite inspiration från 2006, några bilder:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Tack för hjälpen och kloka tankar! Vi tar lite julledigt från allt fixande nu men sen ska vi sätta oss ner och gå igenom allt information och ta beslut vad vi tror blir bäst för vår källare.
God Jul
God Jul
A AndersS skrev: