Förmodligen är det inga som helst problem, det var svårt att se på bilderna hur tätt röret är. Tänkte mest att det var väldigt enkelt att bara knö ner en tygbit i röret för att stoppa eventuell luftrörelse. Jag vet inte hur röret går på vinden, förmodligen är det inte mycket kylyta som det kan kondensera på.
https://www.byggahus.se/forum/threads/kondens-i-kabelroer-fran-vinden.247427/
Är ganska säker på att jag sett ett inlägg till från någon som haft problem (alltså inte en diskussion om vad som kan hända, utan något som faktiskt hänt)

Coolt md tv i taket! Jag gömde våran bakom en spegel. Enda sättet för att få ha en tv i sovrummet för regeringen

• Tv dold bakom en spegel ovanför en säng, visas stegvis öppnad i en kollagebild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Danne_72 och 1 till
  • Laddar…
J
Riktigt snyggt! Men på översta bilden ser det ut som om du sitter och surfar lite oergonomiskt i sängen trots den stora tvn :)

J Jocke Best skrev:
Men på översta bilden ser det ut som om du sitter och surfar lite oergonomiskt i sängen trots den stora tvn :)
Någonstans måste han ju befinna sig när bilden skall tas....;)

Martin_B
kalle_lidköping kalle_lidköping skrev:
Jag gömde våran bakom en spegel. Enda sättet för att få ha en tv i sovrummet för regeringen
Och så är det sådant snack om att stackars kvinnor inte har någon makt. De styr och ställer mer än någon annan, fast i smyg! :D :D

Så länge mannen är en kåtbock, kommer kvinnan att ha makten! Mark my words :D

• Gilla
Markus P och 1 till
  • Laddar…
J
R roli skrev:
Någonstans måste han ju befinna sig när bilden skall tas....;)
Nähä? Tror ironin flög över lite här :)

J Jocke Best skrev:
Nähä? Tror ironin flög över lite här :)
Det var nog den glada smylisen som förvirrade

Måste berätta om en installation i samma ämne. En kamrat som är elektriker var i en kåk utöver det vanliga.

Väggen vid sängens fotända och taket var en radie. I den gick en diskret räls. En tv följde den fällbara sängen, satt man upp var tvn pä väggen, låg man ner i taket.

Lostmoose Lostmoose skrev:
Är huset plastat och tätt i övrigt så verkar det vara ganska noga.
Då behöver jag inte oroa mig, självdrag a la 1828 håller denna kåk torr (och dyr att värma upp) =D. Plast finns inte någonstans.

Sen har jag tryckt in isolering i ändarna på röret, så det borde hjälpa lite. Har en hel del andra vindsgenomföringar och det har aldrig varit några problem.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Kul att det verkar finnas sånt intresse för att bygga in TV i sovrummet på olika finurliga sätt =), tydligen en dröm för många fler än mig! Pratade lite med grannarna hemmavid och det var och varannan har reagerat på projektet med "Ett liknande projekt har jag själv planerat under många år" och så ser man något drömskt i blicken. Och av dömma av intresset här och diverse kreativa lösningar så verkar det vara ett utbrett fenomen.

Som någon var inne på tidigare, det verkar som att frugorna har stor makt över sovrummen... =D

tommib
Kanske för att frugan vill göra annat i sängen än att titta på TV?

Skämt å sido så är TV i sovrummet kass ur sömnhygienisk synpunkt. I sängen sover man och har sex, allt det andra kan man med fördel göra på annan plats för att inte skapa dåliga associationsmönster.

• Gilla
J-stedt
  • Laddar…
tommib tommib skrev:

Skämt å sido så är TV i sovrummet kass ur sömnhygienisk synpunkt. I sängen sover man och har sex, allt det andra kan man med fördel göra på annan plats för att inte skapa dåliga associationsmönster.
Jo, de säger det, men jag tror inte nödvändigtvis det är sant för alla. Både jag och frugan tycker det är väldigt avslappnande att avsluta en lång arbetsdag framför teven i sängen och bara stänga av och somna när ögonen går i kors, jämfört med att behöva resa sig från soffan och piggna till på vägen till sängen. Är för övrigt inte hela 2000-talet ett dåligt associstionsmönster gällande sömn? =)

Martin_B
tommib tommib skrev:
Som att sitta och virka och klaga på att hon har huvudvärk? HAahaha, stackars de paren, ...eller männen rättare sagt :D

Vem vet, mannen kanske vill installera TV i sovrummet just för att fylla upp ett "tomrum"? :D ...lika synd om han iofs.

Ok handen upp alla som har sex lika mycket som de ser på tv. Även med ett aktivt sexliv lär man ju inte göka I närheten så mycket, så ett "tomrum" som kan fyllas med lite tv-tittande har nog alla ;)

Hehe, håller med er båda. Man vill ju inte ha dåliga associstionsmönster när man närmar sig sängen liksom :)
Däremot är en fördel att inte ha TVn i sovrummet (eller någon TV alls) att de timmarna man undviker TVn kan man använda till att pyssla med huset.. Typ som att bygga en till TV i taket lösning ;)
Hur som helst, snyggt jobbat! Älskar att du gjorde så bra passning att det blir ett litet vakuum bakom TV som suger fast den i takhålet =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.