13 907 läst · 182 svar
14k läst
182 svar
TV-avgiften ersätts av skatt
Göra rätt..?Kretikos skrev:
Dom ringer ju alla som inte betalar, även till dom utan tv, eller till dom vars sambo betalar. Känns i allra högsta grad som hittapå..
Om man nu inte har tv och aldrig ser på SvT play eller lyssnar på p* så är det väl bara att säga det så behöver man inte betala. Men mörkar man för att det går att mörka så ska man fan ha en mördarsnigel i ögat. Därför är ny betalmodell välkommen.FredrikR skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det lär finnas en stor gruva i Kiruna, där borde det gå att få jobb.Jonatan79 skrev:
Och så skall hela stan flyttas, behövs nog många händer som kan hugga i där
Ja, det känns ju väldigt positivt att ha blivit uppringd 2 ggr per år i 10 år, och utsatt för insinuanta, misstänksamma frågor.Kretikos skrev:
Amen va fan... jag blir uppringd varje vecka av säljare av bredband och en uppsjö av jox men tackar artigt nej. Om man väljer att inte bidra till public service så kan man nog få ta två samtal om året. Utvandra är ju alltid ett alternativ...KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 103 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 103 inlägg
Och jag gillar att välja själv, skulle aldrig få för mig att köpa något över telefon.
Och detsamma gäller tv, tycker det är idiotiskt att lägga det på skatten även om jag själv betalar.
Och den stora frågan är ju vart alla extra pengar kommer ta vägen??? De lär ju få extremt mycket mer pengar mot vad de får nu.
Och mer skatt för de som tjänar pengar, nu har vi väl råd med ytterligare flyktingar eftersom de får in mer skatt som man kan flytta om lite. Suck....
Och detsamma gäller tv, tycker det är idiotiskt att lägga det på skatten även om jag själv betalar.
Och den stora frågan är ju vart alla extra pengar kommer ta vägen??? De lär ju få extremt mycket mer pengar mot vad de får nu.
Och mer skatt för de som tjänar pengar, nu har vi väl råd med ytterligare flyktingar eftersom de får in mer skatt som man kan flytta om lite. Suck....
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 403 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 403 inlägg
Förutom ensamhushåll så är det också så att många kommer fortfarande inte att betala någon avgift alls för att de inte tjänar tillräckligt (studenter) och många (studenter, pensionärer) kommer också att betala en lägre avgift än maxtaket eftersom de har väldigt låga inkomster. Nu kommer jag inte ihåg siffrorna exakt med det var typ 7.7 miljarder i år och skulle bli 7,8 miljarder med förslaget, och jag har lite ont om tid för att leta reda på siffrorna åt dig men det kan du säkert klara av själv också.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 986 inlägg
Jag menar uttalande som: "Jag tror det handlar om public service enorma makt. Partier vill helt enkelt inte utmana public service och få denna starka kampanjorganisation emot sig. Moderaterna har haft detta problem länge eftersom deras grundinställning är att public service borde krympa. Men det driver man inte gärna. Miljöpartiet som sett sig som allierade med public service har under senare tid fått känna på vad det innebär när de stora bolagen vänder en ryggen."Claes Sörmland skrev:
Är det någon som vet vad TV4 eller TV3 (t.ex) kostar att driva, eller vad de tar in i reklamintäkter.
Jag har googlat och försökt hitta något, men gått bet.
SVT har köpt rättigheterna till Hockey VM och det har varit lite svårt för mig att hitta en prislapp, men jag hittade något som antydde (det var väl en gissning baserat på vad det kostat hittills) att prislappen ligger på ca 1/2 miljard per år.
När man bollar med hissnande belopp som 7-8 miljarder per år, så blir åtminstone jag intresserad av ifall detta är vettigt och normalt för verksamheten, eller om det kanske är billigt, eller tokdyrt.
Jag har googlat och försökt hitta något, men gått bet.
SVT har köpt rättigheterna till Hockey VM och det har varit lite svårt för mig att hitta en prislapp, men jag hittade något som antydde (det var väl en gissning baserat på vad det kostat hittills) att prislappen ligger på ca 1/2 miljard per år.
När man bollar med hissnande belopp som 7-8 miljarder per år, så blir åtminstone jag intresserad av ifall detta är vettigt och normalt för verksamheten, eller om det kanske är billigt, eller tokdyrt.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 986 inlägg
Och sänder en kanal, helt utan representation ute i landet. Denna lades som bekant ner för några år sedan.Mikael_L skrev:
Så dubbla priset för (mer än) dubbla verksamheten. Kostnadseffektivt mao...