Kretikos Kretikos skrev:
Ett jobb som syftar till att få folk att göra rätt för sig tycker jag nog är ett riktigt jobb. För många har det varit lite prestige i att inte betala fast man både nyttjar radio och tv. Knasigt enligt mig.
Göra rätt..?
Dom ringer ju alla som inte betalar, även till dom utan tv, eller till dom vars sambo betalar. Känns i allra högsta grad som hittapå..

FredrikR FredrikR skrev:
Göra rätt..?
Dom ringer ju alla som inte betalar, även till dom utan tv, eller till dom vars sambo betalar. Känns i allra högsta grad som hittapå..
Om man nu inte har tv och aldrig ser på SvT play eller lyssnar på p* så är det väl bara att säga det så behöver man inte betala. Men mörkar man för att det går att mörka så ska man fan ha en mördarsnigel i ögat. Därför är ny betalmodell välkommen.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Stackars alla tv-licensjägare! Vad ska dom jobba med när dom inte får smyga runt husen hemma hos svensson på kvällarna?
Det lär finnas en stor gruva i Kiruna, där borde det gå att få jobb.
Och så skall hela stan flyttas, behövs nog många händer som kan hugga i där :)

Kretikos Kretikos skrev:
så är det väl bara att säga det så behöver man inte betala
Ja, det känns ju väldigt positivt att ha blivit uppringd 2 ggr per år i 10 år, och utsatt för insinuanta, misstänksamma frågor.

• Gilla
Fjojtmehmet
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det lär finnas en stor gruva i Kiruna, där borde det gå att få jobb.
Och så skall hela stan flyttas, behövs nog många händer som kan hugga i där :)

Ja, det känns ju väldigt positivt att ha blivit uppringd 2 ggr per år i 10 år, och utsatt för insinuanta, misstänksamma frågor.
Amen va fan... jag blir uppringd varje vecka av säljare av bredband och en uppsjö av jox men tackar artigt nej. Om man väljer att inte bidra till public service så kan man nog få ta två samtal om året. Utvandra är ju alltid ett alternativ...

Kretikos Kretikos skrev:
Amen va fan... jag blir uppringd varje vecka av säljare av bredband och en uppsjö av jox men tackar artigt nej
Du kanske skulle "nixa" telefonen.
Hjälper mot de flesta, men inte mot sådana som man har eller har haft en kundrelation med.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du kanske skulle "nixa" telefonen.
Hjälper mot de flesta, men inte mot sådana som man har eller har haft en kundrelation med.
Jag gillar att tacka nej till det som är kass ;)

R
Och jag gillar att välja själv, skulle aldrig få för mig att köpa något över telefon.
Och detsamma gäller tv, tycker det är idiotiskt att lägga det på skatten även om jag själv betalar.

Och den stora frågan är ju vart alla extra pengar kommer ta vägen??? De lär ju få extremt mycket mer pengar mot vad de får nu.

Och mer skatt för de som tjänar pengar, nu har vi väl råd med ytterligare flyktingar eftersom de får in mer skatt som man kan flytta om lite. Suck....

Kretikos Kretikos skrev:
Jag gillar att tacka nej till det som är kass ;)
Om man anser SVT är kass då? ;):p
Eller som sagt inte har tv..

BirgitS
R RalleB skrev:
Och den stora frågan är ju vart alla extra pengar kommer ta vägen??? De lär ju få extremt mycket mer pengar mot vad de får nu.
Nej, det får de inte.

BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det får de inte.
Hur kan det inte blir mer?
Tänker du på ensamhushållen?
Radiotjänst slopade kostnader måste ju innebära en minskad utgift och således ökad vinst?

BirgitS
Förutom ensamhushåll så är det också så att många kommer fortfarande inte att betala någon avgift alls för att de inte tjänar tillräckligt (studenter) och många (studenter, pensionärer) kommer också att betala en lägre avgift än maxtaket eftersom de har väldigt låga inkomster. Nu kommer jag inte ihåg siffrorna exakt med det var typ 7.7 miljarder i år och skulle bli 7,8 miljarder med förslaget, och jag har lite ont om tid för att leta reda på siffrorna åt dig men det kan du säkert klara av själv också.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Sluta med tramset och försöket till karaktärsmord och för fram sakargument. Jag har inte beskrivit någon "vänsterkonspiration" (vad menar du ens?).
Jag menar uttalande som: "Jag tror det handlar om public service enorma makt. Partier vill helt enkelt inte utmana public service och få denna starka kampanjorganisation emot sig. Moderaterna har haft detta problem länge eftersom deras grundinställning är att public service borde krympa. Men det driver man inte gärna. Miljöpartiet som sett sig som allierade med public service har under senare tid fått känna på vad det innebär när de stora bolagen vänder en ryggen."

Mikael_L
Är det någon som vet vad TV4 eller TV3 (t.ex) kostar att driva, eller vad de tar in i reklamintäkter.
Jag har googlat och försökt hitta något, men gått bet.

SVT har köpt rättigheterna till Hockey VM och det har varit lite svårt för mig att hitta en prislapp, men jag hittade något som antydde (det var väl en gissning baserat på vad det kostat hittills) att prislappen ligger på ca 1/2 miljard per år.

När man bollar med hissnande belopp som 7-8 miljarder per år, så blir åtminstone jag intresserad av ifall detta är vettigt och normalt för verksamheten, eller om det kanske är billigt, eller tokdyrt.

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Mikael_L
Merinfo anger att TV4 AB har en omsättning på 4,4 miljarder 2016.

Då driver de inte någon radioverksamhet, och drar väl nytta av terocoms marknät.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Merinfo anger att TV4 AB har en omsättning på 4,4 miljarder 2016.

Då driver de inte någon radioverksamhet, och drar väl nytta av terocoms marknät.
Och sänder en kanal, helt utan representation ute i landet. Denna lades som bekant ner för några år sedan.

Så dubbla priset för (mer än) dubbla verksamheten. Kostnadseffektivt mao...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.