69 443 läst · 2 237 svar
69k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag ser det inte som osannolikt att det diskuterats i hemliga kretsar.... och syftet är ju att få Putin till ett förhandlingsbord och skriva på. Sen kan man snabbt göra sig av med Putin mha inhemska krafter.Fairlane skrev:
Man får väl se hur bra det går för USA att ta hem kiseltillverkning - är det Intel, TSCM och Apple som planerar att ha produktion i landet?
Musks bilar går det väl sämre för, troligen, inte pga tullar utan pga hans politiska utspel...
Visa bilaga elojhkhkn.webp
Musks bilar går det väl sämre för, troligen, inte pga tullar utan pga hans politiska utspel...

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga elojhkhkn.webp
jo men det sammanföll på ett magiskt sätt och Tim Cook var närvarandeBoilerplate4U skrev:
Sen ser ju hela den amerikanska tech industrin ett stort hot om Kina får för sig något med Taiwan samt lägger under sig ännu mer av jordklotets kritiska mineraltillgångar. AI-kretsar blir ju en hårdvaluta.

Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 348 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 348 inlägg
Det är inte säkert att Intel kommer att finnas kvar på marknaden i sin nuvarande form. Broadcom och TSMC vill köpa och stycka bolaget, där Broadcom vill ta över design- och marknadsföringsdelen medan TSMC vill ha tillverkningsanläggningarna. Enligt uppgifter har Trump-administrationen gett TSMC klartecken att genomföra affären.J JohanLun skrev:
Intel har tappat över 60% av sitt marknadsvärde och är nu bara värt en tiondel av TSMC.
Redigerat:
Hmm, det räcker att han inte kan bli av med 10 pers tror jag. Det har varit oförutsägbart förut och i detta läge tror jag fler än en börjar svaja i sin lojalitet.D djac skrev:
Ja - men du kan ändå inte dra slutsatsen att de tillhör Trumps besättning eller ens rådgivare bara för att de var med. Blir du som företagsledare inbjuden har du i praktiken inte ens möjlighet att tacka nej så länge det rör sig om Trump.P paralun skrev:
/Krille
Jo det är mycket sannolikt att Trumpens stab har personer som har till uppgift att samla in åsikter från de amerikanska tech-oligarkerna. De skänkte ju sedan miljontals dollar till Trumpens kampanj.K Krille4 skrev:
Moderator
· Stockholm
· 53 629 inlägg
Njaa.. Ryssarna har troligen agenter, kanske bland senatorerna. Men jag tvivlar på att de skulle ha satsat på att pusha fram någon som Trump. Han var en alltför osannolik kandidat. Snarare Vance i så fall.D djac skrev:
OM det är så att de har någon hållhake på honom, jo rätt troligt. Men om det "bara" är det, så kan vi kanske se lite ljusare på framtiden. Trump är ganska immun mot hållhakar, ryssarna kan komma med i princip vilken skandal som helst om Trump. Amerikanerna kommer att gilla honom iallafall. Och Trump är väldigt snart diktator som inte behöver bry sig om vad folket tycker. Och även det verkar ju Amerikanerna gilla.
Den återgår troligen till någon form av det normala.K karlmb skrev:
Ja.K karlmb skrev:
Trump kan inte väljas igen såvida inte ett krig eller annan katastrof inträffar.
Här förstår jag inte riktigt vad du menar och vem du syftar på.K karlmb skrev:
Moderator
· Stockholm
· 53 629 inlägg
Det sa han ju rent ut sist också, ”Röstar ni på mig är det sista gången ni behöver rösta”.H hempularen skrev:
https://www.theguardian.com/us-news...trump-wont-have-to-vote-anymore-fox-interview
Så ingen borde vara förvånad över att han skyndar sig att montera ner demokratin i rasande fart.
Snälla heimlaga!H heimlaga skrev:
Du behöver inte gissa. Jag har ju redan sagt att jag och "Putte" är "du och bror" med varandra. Jag har ett guldkantat avtal med god timlön och OB på övertiden! Det du! Vilket jag helt utan facklig hjälp förhandlat fram.
Nu gör du mig besviken. Är jag så uppenbar. 😫H heimlaga skrev:
Blir jag mer trovärdig om jag bara vräker ur mig populistiska enradskommentarer? Eller har du några egna tips på hur jag kan flyga under radarn, så att säga?
Som alla ledare är prioritet ett att rädda sitt eget skinn, vilket i lyckliga fall sammanfaller med landets bästa. Tror jag.Fairlane skrev:
Tror du det?Fairlane skrev:
Rättvisa är ingen ledare intresserad av, men säkerhet och partners är bra för ekonomin.