Måste bli gott om utrymme om man inte har någon toastol alls utan pinkar i duschen?

• Gilla
  • Haha
Pin och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Måste bli gott om utrymme om man inte har någon toastol alls utan pinkar i duschen?
Med ståtoa får Stockholmsdush ytterligare en dimension, inte bara sparar man plats, man kan göra nr 2 medan man duschar och eftersom hela golvet spolas behöver man inte städa. Tidsvinst och pengavinst.

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
Senaste trenden är ju #noshower, vilket gör ju att duschen inte behövs. Utrymmet kan användas till något annat!
Kan redan föreställa mig hur trendiga personer använder modedesignade baljor att rengöra sig med. Det ska vara unikt och spegla deras personlighet! Ska bli intressant att se hur #noshower trenden slutar...

Sen ska man inte förakta fransk toalett eller huktoaletter, de har många fördelar. 1. Hygienisk då man inte har direktkontakt, mindre risk för överförbar smitta och bakterier. Bra för folk med bacillskräck. 2. Lättare att rengöra.
3. Ekonomiska och miljövänligare; billigare att tillverka och använder mindre vatten än traditionell wc.
4. Medicinska fördelar; hukande förebygger förstoppning, botar hemorrojder, stärker lederna. Hukande är mer naturligt. Bättre för knäna osv. Kanske bättre för prostatan? Folk sitter för mycket....

Spår redan att reparera vägghängda toaletter kommer att bli en ny lysande bransch i framtiden. Massa jobb....för att fixa krånglande toaletter. Att behöva riva väggar, duschar osv för att toaletten krånglar. Smart idé.

• Haha
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
P
M Macrodus skrev:
Senaste trenden är ju #noshower, vilket gör ju att duschen inte behövs. Utrymmet kan användas till något annat!
#NoShit!

• Haha
  • Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
"It's all pipes!!!" ;)

• Gilla
  • Haha
Fartland och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
M Macrodus skrev:
Sen ska man inte förakta fransk toalett eller huktoaletter, de har många fördelar.
Och det lär räcka med en toalett för tio personer då ingen "sitter" där mer än en minut...

Stort minus, var ska man förkovra sig i dessa?
En samling av olika tidskrifter utspridda, inklusive "Hus & Hem", "Retro" och "Klassiker".

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
"It's all pipes!!!" ;)
Costanza! (?)

Jag tror benhårt på att jättealtaner med utekök är det första som ryker om 10-20 år. Man kommer vilja ha en mjuk härlig gräsmatta igen och vem pallar bära ut och in massa matvaror och grejer för att laga mat utomhus... i ett land med typ 20 sommardagar om året (i Skåne dessutom...).

Hemmabio... men den här styggelsen är väl redan illa ansedd? Särskilt de där som ska se ut som biografer på 80-talet, (*brrr*) med röda sammetsmattor, stora jänkarstolar, popcornmaskiner och fula planscher på typ Alien och Gudfadern. Sen tillkommer den obligatoriska samlingen DVD och blurays som ändå ingen kan spela upp längre.

• Gilla
Sommartorparn och 7 till
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
Jag tror benhårt på att jättealtaner med utekök är det första som ryker om 10-20 år. Man kommer vilja ha en mjuk härlig gräsmatta igen och vem pallar bära ut och in massa matvaror och grejer för att laga mat utomhus... i ett land med typ 20 sommardagar om året (i Skåne dessutom...).

Hemmabio... men den här styggelsen är väl redan illa ansedd? Särskilt de där som ska se ut som biografer på 80-talet, (*brrr*) med röda sammetsmattor, stora jänkarstolar, popcornmaskiner och fula planscher på typ Alien och Gudfadern. Sen tillkommer den obligatoriska samlingen DVD och blurays som ändå ingen kan spela upp längre.
De flesta som skaffar hemmabio gör det pga intresset för film inte värdeökning. Det första jag ska bygga när jag köper hus är dedikerat biorum. Dock kommer de inte vara sådär kitchigt utan enbart mattsvarta väggar.

• Gilla
  • Älska
RoAd och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De flesta som skaffar hemmabio gör det pga intresset för film inte värdeökning. Det första jag ska bygga när jag köper hus är dedikerat biorum. Dock kommer de inte vara sådär kitchigt utan enbart mattsvarta väggar.
Mancave. Det har nog alltid funnits bara under andra mindre coola namn. Räkna med att få flytta ned alla "leksaker" i källarn. Om du inte hävdar det är barnens leksaker. Så har det nog alltid varit. Men det är ju en möjlighet skaffa fler leksaker, eftersom det sannolikt är lågt intresse av den respektive att frekventera gubbrummet.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Vi har ett nyss färdigställt (biljard-) och biorum, befriat från kitsch men naturligtvis anpassat för ändamålet vad gäller färgskala. I vårt fall betyder det svart tak, mörkt vinröda väggar och mörkgrå heltäckningsmatta. Snyggt och mysigt i mina ögon, men jag har ju inte gjort detta för att det ska höja värdet på huset mer än jag hade gjort om jag hade valt att bygga modelljärnväg i hela rummet i stället.

En sak jag har noterat under processen är att hemmabio som intresse verkar ha blivit mer nischat sen på 00-talet då jag sist höll på med det, men hela tiden har jag sett det mer som ett specialintresse än en allmän inredningstrend. Framtiden får utvisa om VR-tekniken kommer att utklassa bioupplevelsen och göra våra biorum överflödiga :)

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Mancave. Det har nog alltid funnits bara under andra mindre coola namn. Räkna med att få flytta ned alla "leksaker" i källarn. Om du inte hävdar det är barnens leksaker. Så har det nog alltid varit. Men det är ju en möjlighet skaffa fler leksaker, eftersom det sannolikt är lågt intresse av den respektive att frekventera gubbrummet.
Förr hette det cigarrummet, kvinnor fick inte ens vistas där. Det var bättre förr :p

• Haha
  • Gilla
Chandler och 5 till
  • Laddar…
E erik_qwerty skrev:
Vi har ett nyss färdigställt (biljard-) och biorum, befriat från kitsch men naturligtvis anpassat för ändamålet vad gäller färgskala. I vårt fall betyder det svart tak, mörkt vinröda väggar och mörkgrå heltäckningsmatta. Snyggt och mysigt i mina ögon, men jag har ju inte gjort detta för att det ska höja värdet på huset mer än jag hade gjort om jag hade valt att bygga modelljärnväg i hela rummet i stället.

En sak jag har noterat under processen är att hemmabio som intresse verkar ha blivit mer nischat sen på 00-talet då jag sist höll på med det, men hela tiden har jag sett det mer som ett specialintresse än en allmän inredningstrend. Framtiden får utvisa om VR-tekniken kommer att utklassa bioupplevelsen och göra våra biorum överflödiga :)
Som VR utvecklare kan jag berätta att adoptionraten för VR går segt. Förstår inte varför, själv spelar jag inte klassika spel längre. Så mycket häftigare att använda vapnen "på riktigt"

Dock se film l VR vette fan asså. Dels kommer det dröja innan en film är lika bra kvalitet l VR som på en JVC projektor, dels är det ju den sociala delen. Man vill ju gärna klappa på sambon samtidigt :)

• Gilla
erik_qwerty
  • Laddar…
Jojo, jag säger inte att man inte kan gilla det, men tråden handlar ju om saker som kommer att anses daterade om 20 år, inte huruvida de uppkommit för att höja värdet. Då tror jag en hemmabio, som väl var en grej främst när DVD och senare bluray kom, knappast kommer ses som något åtråvärt utan snarare väldigt anakronistiskt och mossigt.

Lite som de små 7.1-surroundsystemen från Elgiganten som satt på mer eller mindre fula sätt i ALLA vardagsrum 2010.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Som VR utvecklare kan jag berätta att adoptionraten för VR går segt. Förstår inte varför, själv spelar jag inte klassika spel längre. Så mycket häftigare att använda vapnen "på riktigt"

[media]
Dock se film l VR vette fan asså. Dels kommer det dröja innan en film är lika bra kvalitet l VR som på en JVC projektor, dels är det ju den sociala delen. Man vill ju gärna klappa på sambon samtidigt :)
Nissen :)giggle:) var snäll nog att ge familjen Oculus Quest 2 i julas, det är min första närmare kontakt med VR. Nu har jag aldrig spelat jättemycket, men håller med om att det är kul att skjuta "på riktigt", dock så lämnar ju hårdvaran en del att önska rent prestandamässigt där. Jag tycker nästan det coolaste hittills är VR-filmer på Youtube, allra helst de få jag har sett som är 360 grader, stereoskopiska och har ljud som också följer med.

Men, där finns uppenbarligen mycket att göra produktionsmässigt och berättarmässigt, det var det jag menade att framtidens filmer kanske inte kommer i det vanliga bioformatet. Men nu blev det gravt OT, förlåt :oops:

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.