Jonas Persson
I ichigo skrev:
I alla fall ganska stilrent med undantag för något rum. Tidskapsel.

Här använder jag alltså ordet i dess rätta betydelse - stilrent som i inte blanda stilar, det är stilrent 70-tal.
Tidskapsel är ordet. Det är nästan synd att renovera huset. Tyvärr ser man bara huset, alla möbler saknas.

• Gilla
ichigo
  • Laddar…
Livar upp denna tråd igen. Kliver säkert några på tårna nu men vägghängd toalett är ju väldigt inne i renovering och nybyggen tveksam om det är en trend som håller länge framöver. Framförallt de som knappt är inbyggda:

• Modernt badrum med vägghängd toalett, svart sits, guld handtag och inbyggnadscistern med svart front.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Pin och 8 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Livar upp denna tråd igen. Kliver säkert några på tårna nu men vägghängd toalett är ju väldigt inne i renovering och nybyggen tveksam om det är en trend som håller länge framöver. Framförallt de som knappt är inbyggda:
Det blir bara som en ännu större toalett där cisternen är kaklad

• Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Vägghängd är betydligt lättare att städa så jag tror inte trenden försvinner.

• Gilla
jonathanGubbe och 1 till
  • Laddar…
Som på den där bilden ser det ju vara väldigt dumt ut...

• Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Vägghängd är betydligt lättare att städa så jag tror inte trenden försvinner.
Fast är det verkligen så osmidigt med att städa runt en vanlig toalett. Visst det tar lite längre tid men det är nog relativt marginellt.

• Gilla
Jonobe och 4 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Fast är det verkligen så osmidigt med att städa runt en vanlig toalett. Visst det tar lite längre tid men det är nog relativt marginellt.
Vägghängd vanlig toa med avlopp bakåt i vägg är lättstädat.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
KristinaRT
R Rikard_Sa skrev:
Jämför städningen av en vanlig toa och vägghängd när du har pojkar i familjen ;)

• Gilla
  • Haha
Elin81 och 3 till
  • Laddar…
Lär dom att sitta.

• Gilla
jocke31 och 10 till
  • Laddar…
Om inte man omvärderar de praktiska nyttorna med vägghängd toalett så lär det väl i framtiden anses vara en riskkonstruktion :)

• Gilla
Granström2 och 2 till
  • Laddar…
engs
R Rikard_Sa skrev:
Undrar om jag inte skrivit det tidigare, kanske denna tråd tom... Men det beror nog på hur golvtoaletten är utformad. Vår har alldeles onödigt mycket "former". En porslinstron med typ helt rak kjol utan i närheten av horisontella snitt under ringen är väl OK. Men med den vi har nu är det väldig massa ställen det snabbt lägger sig damm. Kondens från kallvattnet -> damm fastnar lätt.

OK: https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...etic-8300-hygienic-flush-for-limning/p-677721

Suger: https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...t/toalettstol-ifo-spira-6260-rimfree/p-731990
(Strikt ur städsynpunkt alltså, plockade bara två slumpmässigt).

Edit: Bara för det så sökte jag lite på vägghängda och det finns ju en massa varianter av dessa med samma kassa utformning med skrymslen som kommer samla damm och är besvärligare torka av också.

Redigerat:
  • Gilla
Pergoteborg
  • Laddar…
engs engs skrev:
Undrar om jag inte skrivit det tidigare, kanske denna tråd tom... Men det beror nog på hur golvtoaletten är utformad. Vår har alldeles onödigt mycket "former". En porslinstron med typ helt rak kjol utan i närheten av horisontella snitt under ringen är väl OK. Men med den vi har nu är det väldig massa ställen det snabbt lägger sig damm. Kondens från kallvattnet -> damm fastnar lätt.

OK: [länk]

Suger: [länk]
(Strikt ur städsynpunkt alltså, plockade bara två slumpmässigt).

Edit: Bara för det så sökte jag lite på vägghängda och det finns ju en massa varianter av dessa med samma kassa utformning med skrymslen som kommer samla damm och är besvärligare torka av också.
Ja, de borde vara mindre former, framförallt nu när man oftast limmar stolen. Nu har i alla fall många en cistern av plast inuti vilket i alla fall hjälper till mot kondensen.

GreenYoda
R Rikard_Sa skrev:
Alltså....jag tycker inte det där är fel. Bra hylla för stuff (extra toarullar, radio etc). Jag gillar allt som tar bort dödutrymmen som ju ryggen på toan annars är. Vi har båda varianterna i vårt hus och den inbyggda är klart att föredra med sin hylla.

I det där fallet tycker jag att det hade varit snyggare med en vägghängd wc med synlig cistern, jag tycker att det ser så fånigt ut med en sådan där låda. Om lådan fortsätter längs hela väggen (tex även bakom ett handfat) är det en helt annan sak (och då får man ju ändå den praktiska hyllan som GreenYoda nämner, det är just de där smala lådorna som jag tycker är så fula.

• Gilla
Mathildatiger och 3 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Vi fick större dusch pga det

Renoverat badrum med utrymme för större dusch, toalett, vita kakelväggar och grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Grahn85 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.