187 804 läst · 847 svar
188k läst
847 svar
Trender som daterar huset
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 376 inlägg
Bygger man in en vägghängd toa med ett kaklat skåp bakom ser det oftast ganska krystat ut om man säger så. Ungefär som att det egentligen finns en vanlig hederlig toa bakom det påklistrade skåpet som bara bidrar med ett otympligt intryck. Ser ingen som helst poäng med detta men jo jag vet att det anses ”modernt” i vissa kretsar.
Fanns även några exempel i tråden där det ser vettigt och integrerat ut.
Fanns även några exempel i tråden där det ser vettigt och integrerat ut.
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Måste man göra rent toan oftare än städfirman kommer? Vi gör rent i toan resten lämnar vi till firman.engs skrev:Undrar om jag inte skrivit det tidigare, kanske denna tråd tom... Men det beror nog på hur golvtoaletten är utformad. Vår har alldeles onödigt mycket "former". En porslinstron med typ helt rak kjol utan i närheten av horisontella snitt under ringen är väl OK. Men med den vi har nu är det väldig massa ställen det snabbt lägger sig damm. Kondens från kallvattnet -> damm fastnar lätt.
OK: [länk]
Suger: [länk]
(Strikt ur städsynpunkt alltså, plockade bara två slumpmässigt).
Edit: Bara för det så sökte jag lite på vägghängda och det finns ju en massa varianter av dessa med samma kassa utformning med skrymslen som kommer samla damm och är besvärligare torka av också.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 009 inlägg
Att glasväggen börjar 20 cm ut utan att det ser konstigt ut?
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Nu när man börjar få svårt att röra sig snyggt kunde det vara poäng med vägghängd om man kunde montera den femton centimeter högre.
Standardtoaletter är ju som allt annat standard gjorda för pygméer, dvs som folk var byggda för längesen.
Standardtoaletter är ju som allt annat standard gjorda för pygméer, dvs som folk var byggda för längesen.