AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi fick större dusch pga det
Tycker ni att det är en nackdel? ;)

Det här är för övrigt ett exempel på när jag tycker att det ser ok ut, och det tack vare att lådan sitter ihop med duschen.
 
  • Gilla
Mathildatiger
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Tycker ni att det är en nackdel? ;)

Det här är för övrigt ett exempel på när jag tycker att det ser ok ut, och det tack vare att lådan sitter ihop med duschen.
Haha nej jag tycker det blev bättre med vägghängd. :)
 
  • Gilla
Hamparaffe
  • Laddar…
Bygger man in en vägghängd toa med ett kaklat skåp bakom ser det oftast ganska krystat ut om man säger så. Ungefär som att det egentligen finns en vanlig hederlig toa bakom det påklistrade skåpet som bara bidrar med ett otympligt intryck. Ser ingen som helst poäng med detta men jo jag vet att det anses ”modernt” i vissa kretsar.

Fanns även några exempel i tråden där det ser vettigt och integrerat ut.
 
  • Gilla
Rikard_Sa
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi fick större dusch pga det

[bild]
På vilket sätt gjorde det så ni fick större dusch?
 
R Rikard_Sa skrev:
På vilket sätt gjorde det så ni fick större dusch?
20cm på djupet
 
engs engs skrev:
Undrar om jag inte skrivit det tidigare, kanske denna tråd tom... Men det beror nog på hur golvtoaletten är utformad. Vår har alldeles onödigt mycket "former". En porslinstron med typ helt rak kjol utan i närheten av horisontella snitt under ringen är väl OK. Men med den vi har nu är det väldig massa ställen det snabbt lägger sig damm. Kondens från kallvattnet -> damm fastnar lätt.

OK: [länk]

Suger: [länk]
(Strikt ur städsynpunkt alltså, plockade bara två slumpmässigt).

Edit: Bara för det så sökte jag lite på vägghängda och det finns ju en massa varianter av dessa med samma kassa utformning med skrymslen som kommer samla damm och är besvärligare torka av också.
Måste man göra rent toan oftare än städfirman kommer? Vi gör rent i toan resten lämnar vi till firman.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
20cm på djupet
Ursäkta att jag är trög men jag förstår inte hur du kunde få större dusch om du hade en sån toa och inte en vanlig. Är det duschen som är till höger om toaletten?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
20cm på djupet
Fast en vanlig mugg hade väl haft cisternen där du byggt ut väggen 20 cm? Vad är vinsten?
 
Att glasväggen börjar 20 cm ut utan att det ser konstigt ut?
 
  • Gilla
Pergoteborg och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha nej jag tycker det blev bättre med vägghängd. :)
Anade det, larvade mig bara eftersom du skrev "pga" istället för "tack vare" :)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Ursäkta att jag är trög men jag förstår inte hur du kunde få större dusch om du hade en sån toa och inte en vanlig. Är det duschen som är till höger om toaletten?
Modernt badrum med vit toalett, duschhörna med glasvägg och grå kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den där väggsnutten kan du väl ha även med en golvstående mugg? Blir utrymmet i duschen större på grund av väggnischen utanför duschen?
 
useless useless skrev:
Den där väggsnutten kan du väl ha även med en golvstående mugg? Blir utrymmet i duschen större på grund av väggnischen utanför duschen?
Kan kan du men det kommer inte se snyggt ut
 
Nya trenden är golvhängd, tar ännu mindre utrymme och är enklare att städa.
hnhm8yn6ua2uihsrskmi.jpg
 
  • Haha
  • Gilla
Kronärtskocka och 12 till
  • Laddar…
Nu när man börjar få svårt att röra sig snyggt kunde det vara poäng med vägghängd om man kunde montera den femton centimeter högre.
Standardtoaletter är ju som allt annat standard gjorda för pygméer, dvs som folk var byggda för längesen.
 
  • Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.