Hej!
Behöver lite råd kring anläggning av trådgårdsvatten och automatbevattning. Både kring rimlig dragning av slang, och hur inkoppling vid brunn bör se ut. Det ser mycket ut, men tanken är att bygga i omgångar. Vill dock inte gräva upp trädgården fler gånger än vad jag behöver så vill lägga ner så mycket slang som möjligt direkt som jag pluggar och sen kan bygga ifrån. Håll i er, det här blir lite långt 😀
Karta över trädgård:
Förteckning:
Z1-Z4, zoner markerade i grönt. Detta är zoner där jag planerar för bevattning av gräsmatta. Jag har ännu inte detaljplanerat typ och mängd av sprinklers (hunter eller rain bird tänkt) (därav har jag inte heller stenkoll på vatten/tryck-behov per zon).
Plan för brunn:
Mvh,
Fredrik
Behöver lite råd kring anläggning av trådgårdsvatten och automatbevattning. Både kring rimlig dragning av slang, och hur inkoppling vid brunn bör se ut. Det ser mycket ut, men tanken är att bygga i omgångar. Vill dock inte gräva upp trädgården fler gånger än vad jag behöver så vill lägga ner så mycket slang som möjligt direkt som jag pluggar och sen kan bygga ifrån. Håll i er, det här blir lite långt 😀
Karta över trädgård:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förteckning:
Z1-Z4, zoner markerade i grönt. Detta är zoner där jag planerar för bevattning av gräsmatta. Jag har ännu inte detaljplanerat typ och mängd av sprinklers (hunter eller rain bird tänkt) (därav har jag inte heller stenkoll på vatten/tryck-behov per zon).
- Z1: Första prioriet. Blir popupsprinklers.
- Z2: Andra prioritet, men troligen inte i första vändan. Också popupsprinklers.
- Z3: Kommer inte kopplas in i första vändan. Mindre avstånd och korridors-likt mellan ytorna.
- Z4: Kommer inte kopplas in i första vändan. Större ytor.
- Röd markering: Drop-bevattning/mini-sprinklers av buskar och annat i slänt.
- Bastubyggnad / ev. badtunna
- Vattenutkastare i anslutning till odlingslådor
- Framtida utekök
- Framtida diskbänk