J Jonashar skrev:
Hej alla,

har precis köpt en Arlo Go. Jag har satt i mitt vanliga telia simkort som jag har i en av mina telefoner.

Startar appen i min iPhone och scannar QR-koden på boxen och går sedan vidare för att lägga upp kameran.

Trycker på knappen ovanpå kameran och får "foto-ljudet" och kameran blinkar i blått. Försöker sedan scanna QR-koden som visas på telefonen men efter ett litet tag får jag ett sorgset ljud och kameran blinkar några gånger i orange för att sedan slockna.

Kan någon vänlig själ förklara vad jag gör för fel!?

Tack på förhand.

/Jonas
J Jonashar skrev:
Hej alla,

har precis köpt en Arlo Go. Jag har satt i mitt vanliga telia simkort som jag har i en av mina telefoner.

Startar appen i min iPhone och scannar QR-koden på boxen och går sedan vidare för att lägga upp kameran.

Trycker på knappen ovanpå kameran och får "foto-ljudet" och kameran blinkar i blått. Försöker sedan scanna QR-koden som visas på telefonen men efter ett litet tag får jag ett sorgset ljud och kameran blinkar några gånger i orange för att sedan slockna.

Kan någon vänlig själ förklara vad jag gör för fel!?

Tack på förhand.

/Jonas
Kan svara mig själv med att jag trots att dessa var helt nya så fick jag fabriksåterställa dem för att sedan kunna lägga till dem i appen.

Tack för självhjälpen

/Jonas
 
  • Gilla
Jägarnvbg
  • Laddar…
Hej. Jag köpte ett kit med arlo PRO 2 för ca 3 månader sedan, har en kamera på garageuppfarten som är kopplad till eluttag, har använt aktivitetszon på denna. Sedan ungefär 2 veckor tillbaka så larmar den för allt, även utanför aktivitetszonen. Ser även i appen att batteriprocenten sjunker men den visar även att den är kopplad till direktström. Nån som kan ha en idé om vad felet kan vara. Tänkte försöka plocka ner kameran och testa att koppla den på ett annat eluttag men den sitter ca 10m upp på gaveln så det är inte det lättaste att få ner den. Tacksam för svar. Med vänlig hälsning,
 
Jag har en arlo go kamera som drar ur batteriet snabbt. Vintertid håller det 1v. Sommar vår något längre. Har god 3g täckning fullt eller fattas 1 plupp. Kör med solcellsladdare funkar bra sommartid. Arlo support har ingen lösning på att batteriet laddas ut så snabbt har fått kameran utbytt och nytt batteri. Har även ett störande pipande ljud på alla inspelningar. Support att det beror på datakommunikation med masten. Jag har funderat på om man kan koppla ihop arlo batterier för att få längre standby tid vad tror ni om det?
 
S stiga_villa skrev:
Jag har en arlo go kamera som drar ur batteriet snabbt. Vintertid håller det 1v. Sommar vår något längre. Har god 3g täckning fullt eller fattas 1 plupp. Kör med solcellsladdare funkar bra sommartid. Arlo support har ingen lösning på att batteriet laddas ut så snabbt har fått kameran utbytt och nytt batteri. Har även ett störande pipande ljud på alla inspelningar. Support att det beror på datakommunikation med masten. Jag har funderat på om man kan koppla ihop arlo batterier för att få längre standby tid vad tror ni om det?
S stiga_villa skrev:
Jag har en arlo go kamera som drar ur batteriet snabbt. Vintertid håller det 1v. Sommar vår något längre. Har god 3g täckning fullt eller fattas 1 plupp. Kör med solcellsladdare funkar bra sommartid. Arlo support har ingen lösning på att batteriet laddas ut så snabbt har fått kameran utbytt och nytt batteri. Har även ett störande pipande ljud på alla inspelningar. Support att det beror på datakommunikation med masten. Jag har funderat på om man kan koppla ihop arlo batterier för att få längre standby tid vad tror ni om det?
Jag har dessvärre inte svar på din fråga men kan för jämförelse nämna hur mina arlo go fungerar. Jag har stängt av mikrofon och kör på minimal bildkvalitet, kortast filmsekvens. Har 2 Arlo go. Den ena är placerad med hyfsad täckning ca 3 staplar om regn 2 staplar, laddade den senast för 10 dagar sedan 40 filmer (vildsvin) och batteriet står på 67 %, jag kör kortaste filmsekvenserna. Har en solcellspanel men använder den inte nu då jag ändå är på plats var 3 vecka och kollar till kameran. Använde solpanelen förra sommaren och då fick jag ut några extra veckor på den laddningen.
Min andra arlo go är placerad på ett sämre ställe 1-2 staplar drar ur batteriet på 1 v även om det knappt är ngt filmat, antar att den kopplar upp varje gång den inte haft kontakt och att det drar batteri.
Nu har du ju bra täckning så det är ju inte orsaken att ditt batteri tar slut.
Jag tror att det kommit en ny solpanel med möjlighet till laddning i lägre temperatur än arlos första solpanel.
 
  • Gilla
stiga_villa
  • Laddar…
J Jägarnvbg skrev:
Jag har dessvärre inte svar på din fråga men kan för jämförelse nämna hur mina arlo go fungerar. Jag har stängt av mikrofon och kör på minimal bildkvalitet, kortast filmsekvens. Har 2 Arlo go. Den ena är placerad med hyfsad täckning ca 3 staplar om regn 2 staplar, laddade den senast för 10 dagar sedan 40 filmer (vildsvin) och batteriet står på 67 %, jag kör kortaste filmsekvenserna. Har en solcellspanel men använder den inte nu då jag ändå är på plats var 3 vecka och kollar till kameran. Använde solpanelen förra sommaren och då fick jag ut några extra veckor på den laddningen.
Min andra arlo go är placerad på ett sämre ställe 1-2 staplar drar ur batteriet på 1 v även om det knappt är ngt filmat, antar att den kopplar upp varje gång den inte haft kontakt och att det drar batteri.
Nu har du ju bra täckning så det är ju inte orsaken att ditt batteri tar slut.
Jag tror att det kommit en ny solpanel med möjlighet till laddning i lägre temperatur än arlos första solpanel.
Ok tack för info kul att höra att nån annan kör med arlo go Ja ladda på vintern vore fint då drar det mycket. Jag tror det ska dra mindre om man har god 4g täckning och väljer att endast köra 4g. Jag har tyvärr inte tillgång till det. Jag kör bästa videokvalitet och längsta klipp 2 min så det gör väl sitt med men deras reklam att det ska räcka i månader stämmer dåligt även om man drar ner på kvalité mm
 
  • Gilla
Jägarnvbg
  • Laddar…
Hej,
Får detta meddelande när jag ska aktivera aktivitetszoner.

växelströmmen har kopplats bort från arlo-enheten, aktivitetszoner är förnärvarande avaktiverade

Hur aktiverar jag det ?
 
  • Skärmavbild av Arlo-appen med felmeddelande om avaktiverade aktivitetszoner och livevideoflöde från övervakningskamera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Björne-K skrev:
Hej,
Får detta meddelande när jag ska aktivera aktivitetszoner.

växelströmmen har kopplats bort från arlo-enheten, aktivitetszoner är förnärvarande avaktiverade

Hur aktiverar jag det ?
Aktivitetszoner fungerar enbart vi konstant strömtillförsel så sätt i en laddsladd.

Om du redan har det får du felsöka den, kameran ser inte ut att ta laddning.
 
Någon som har erfarenhet av att utöka räckvidden på basstationen? Har en VMB4000r3.
 
F f_spindel skrev:
Aktivitetszoner fungerar enbart vi konstant strömtillförsel så sätt i en laddsladd.

Om du redan har det får du felsöka den, kameran ser inte ut att ta laddning.
Inte korrekt. Jag har 10 st. kameror, alla med aktivitetszoner, och samtliga är batteridrivna. Fungerar oklanderligt!
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Inte korrekt. Jag har 10 st. kameror, alla med aktivitetszoner, och samtliga är batteridrivna. Fungerar oklanderligt!
//Henry
Antar att det är en prenumerationsfråga då, eller kanske kameramodell? Jag har 5st Pro 2 men betalar ingen månadsavgift.
 
  • Popup-meddelande om att ansluta enheten till växelström för att aktivera Aktivitetszoner, med OK-knapp.
  • Gilla
Moribusken
  • Laddar…
Hej
Varje förmiddag när solen står lågt går min ena kamera igång och jag får stäng av den, finns det någon inställning som man kan ändra för att slippa detta problem och ändå ha kameran igång?
 
lira lira skrev:
Hej
Varje förmiddag när solen står lågt går min ena kamera igång och jag får stäng av den, finns det någon inställning som man kan ändra för att slippa detta problem och ändå ha kameran igång?
Arlo pro 2 kanske ska tillägas!
 
lira lira skrev:
Hej
Varje förmiddag när solen står lågt går min ena kamera igång och jag får stäng av den, finns det någon inställning som man kan ändra för att slippa detta problem och ändå ha kameran igång?
Låter som solen lyser genom ett grenverk eller något som rör sig i vinden och registrerar det som rörelse. Har haft samma problem med rörelse detektorer till mitt SmartHome som förväxlade fladdrande soljus med rörelser.
//Henry
 
Jag har en buske nere till höger i bild, kan de va den i kombo med solen? för det är inga problem när solen är i annan riktning.
 
  • Överexponerad bild av en uteplats med starkt solljus och en buske nere till höger markerad med blå cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
lira lira skrev:
Jag har en buske nere till höger i bild, kan de va den i kombo med solen? för det är inga problem när solen är i annan riktning.
Uteslut växterna mha aktivitetszoner så får du svaret.
//Henry
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.