Har samma problem som många av beskrivit ovan. Jag har nu pratat med Arlo över telefon. Har krävt att inte behöva betala något under tiden deras personal löser dessa problemen. Har även sagt att jag kommer meddela garantifel om inget löses för att sedan få pengarna tillbaka för inköpet.

Men hoppas såklart att dem löser detta då jag gillar deras produkter i övrigt.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
L Blader skrev:
Har samma problem som många av beskrivit ovan. Jag har nu pratat med Arlo över telefon. Har krävt att inte behöva betala något under tiden deras personal löser dessa problemen. Har även sagt att jag kommer meddela garantifel om inget löses för att sedan få pengarna tillbaka för inköpet.

Men hoppas såklart att dem löser detta då jag gillar deras produkter i övrigt.
Håll oss gärna uppdaterade med hur det går. Jag har typ givit upp och accepterat att det här systemet är riktigt dåligt...orkar inte driva frågan mer. 6000 spänn i läropengar.
 
  • Gilla
alvinpalv
  • Laddar…
Min basstation har jag haft avstängd ett par veckor. Nu när jag kopplat in den igen blinkar den bara orangea. Stänger av den o kopplar in sladd till routern och den lyser först blått sen går den över till orangea blink igen. Kanske hittar den inte internet. I appen står det att den är urkopplad
Någon med tips vad man kan göra?
 
HenFre HenFre skrev:
Jag har 10 st. kameror. Har inte alls din erfarenhet. Händer att man ska gå ut när kamerorna är igång och glömmer stänga av dem. Har flera kameror som ser dörrarna och man hinner inte slå igen dörren utan att komma på film de gånger som man kommer på misstaget precis när man öppnar. Men vi har två kameror på varje sida av huset och satt upp schemat så att kamerorna även triggar varandra. Missar sällan något. Mycket få filmer där orsaken inte är med på filmen. Även tjuvringande ungar som verkligen skyndar sig blir väldokumenterade. Däremot när man kopplar upp med telefonen för att titta direk via kamerorna tar det en liten stund. Då kan man missa händelsen.
//Henry
jag är väldigt nyfiken på hur du har triggat resten av kamerorna att börja filma när 1 blir påverkad? Det skulle jag ha stor nytta av hemma !!

/Skoglund
 
J.Skoglund J.Skoglund skrev:
jag är väldigt nyfiken på hur du har triggat resten av kamerorna att börja filma när 1 blir påverkad? Det skulle jag ha stor nytta av hemma !!

/Skoglund
Är inte helt säker på att jag förstår frågan rätt? Men när du skapar ett övervaknings"läge" så anger du ju vilken/vilja kamera/kameror som ska reagera och vad de ska reagera på (rörelse - ljud - mm.). Sedan anger du vilken/vilka kameror som ska startas på den händelsen. Där kan du ju räkna upp alla dina kameror och vilka som ska filma när det händer något vid respektive kamera. Tänk bara på att du aldrig kan filma med fler än 5 st. kameror samtidigt över respektive basstation.
//Henry
 
J.Skoglund J.Skoglund skrev:
jag är väldigt nyfiken på hur du har triggat resten av kamerorna att börja filma när 1 blir påverkad? Det skulle jag ha stor nytta av hemma !!

/Skoglund
Om ja förstår va du är ute efter så...
Gå in på Läge, Aktiverat (inställningarna för hur kamerorna ska reagera när de är aktiva) och Redigera den kamera som ska aktivera igång allt (tex garage).
Där kan du sen Lägga till fler enheter, tex de andra kamerorna (tex parkering och trädgård) och hur du vill att dom ska reagera. När då garagekameran aktiveras aktiveras även de andra två som du lagt till.
Men när någon av parkering eller trädgård själva aktiveras så är det bara just någon av dom som går igång som vanligt, om du inte lagt till andra aktiveringar även för dom.
På samma sätt kan du lägga till Sirenen så att den tex bara drar igång på en viss kamera, eller på fler.
 
danne9 danne9 skrev:
Om ja förstår va du är ute efter så...
Gå in på Läge, Aktiverat (inställningarna för hur kamerorna ska reagera när de är aktiva) och Redigera den kamera som ska aktivera igång allt (tex garage).
Där kan du sen Lägga till fler enheter, tex de andra kamerorna (tex parkering och trädgård) och hur du vill att dom ska reagera. När då garagekameran aktiveras aktiveras även de andra två som du lagt till.
Men när någon av parkering eller trädgård själva aktiveras så är det bara just någon av dom som går igång som vanligt, om du inte lagt till andra aktiveringar även för dom.
På samma sätt kan du lägga till Sirenen så att den tex bara drar igång på en viss kamera, eller på fler.
helt fantastiskt , tusen tack! Tänker även på schema + geofencing. Ja jobbar skift så skulle vilja använda geofencing på min och sambons telefon men även ha igång kamerorna typ 21-07 veckan igenom. Jag har läst mycket och fått många olika tips men vad är rätt? Först ställa in schema och sedan geofencing? Hon har ju ett eget konto på sin telefon så ja misstänker att hon gör likadana inställningar som jag på mitt? Väldigt tacksam för svar här .

Med vänlig hälsning, Johan
 
J.Skoglund J.Skoglund skrev:
helt fantastiskt , tusen tack! Tänker även på schema + geofencing. Ja jobbar skift så skulle vilja använda geofencing på min och sambons telefon men även ha igång kamerorna typ 21-07 veckan igenom. Jag har läst mycket och fått många olika tips men vad är rätt? Först ställa in schema och sedan geofencing? Hon har ju ett eget konto på sin telefon så ja misstänker att hon gör likadana inställningar som jag på mitt? Väldigt tacksam för svar här .

Med vänlig hälsning, Johan
Kul att kunna hjälpa.
Men att både kunna ha geofencing och schema samtidigt är inget jag har koll på, om de ens går.
Kör själv oftast bara schema, eller så aktiverar ja själv om ja vill ha de igång andra tider.
Geofiencing är praktiskt också men då gäller de ju att det fungerar på båda i hushållets enheter.
När ja testat de har det varit lite segt så ja har hunnit köra in bilen i garaget innan den hunnit så ifrån, men de kan va för att den kopplar upp på wifi när ja kommer in på tomten och att ja varit lite för snabb in.
Hoppas någon annan vet mer om detta och kan hjälpa till.
Lycka till!
 
Någon som hittat någon metod/medel för att hålla borta spindlarna från kamerorna lite varaktigt? För oss har det blivit ett ökande problem även om det är årstidsberoende.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Någon som hittat någon metod/medel för att hålla borta spindlarna från kamerorna lite varaktigt? För oss har det blivit ett ökande problem även om det är årstidsberoende.
//Henry
jag har inte själv haft det problemet men en tanke som direkt slog mig kanske kunde varit kletiga flugremsor runt kameran? Sådana man normalt klistrar på fönster. Så spindlarna fastnar där och inte kommer i kontakt med kameran?

Med vänlig hälsning
 
  • Gilla
danne9 och 1 till
  • Laddar…
J.Skoglund J.Skoglund skrev:
jag har inte själv haft det problemet men en tanke som direkt slog mig kanske kunde varit kletiga flugremsor runt kameran? Sådana man normalt klistrar på fönster. Så spindlarna fastnar där och inte kommer i kontakt med kameran?

Med vänlig hälsning
Sånna där långa limspiraler som man hängt i taket i förrådet, som sambon blev så glad över när hon gick in i mörkret och lyckades trassla in i håret HAHA :)
Bra idé annars! Dom flesta har nog mer eller mindre problem med spindlar.
Ja fick fullt larm i garaget en natt för några veckor sen. Upp helt yrvaken, beväpnade mig och sprang ut naken i garaget tillsammans med vakthunden för att möta tjuvarna... visade sig att de var en spindel som klättrat över linsen.
De va svårt att somna om sen när man var full med adrenalin och var halvdöv av sirenen.
 
danne9 danne9 skrev:
Sånna där långa limspiraler som man hängt i taket i förrådet, som sambon blev så glad över när hon gick in i mörkret och lyckades trassla in i håret HAHA :)
Bra idé annars! Dom flesta har nog mer eller mindre problem med spindlar.
Ja fick fullt larm i garaget en natt för några veckor sen. Upp helt yrvaken, beväpnade mig och sprang ut naken i garaget tillsammans med vakthunden för att möta tjuvarna... visade sig att de var en spindel som klättrat över linsen.
De va svårt att somna om sen när man var full med adrenalin och var halvdöv av sirenen.
haha nej en rak remsa menar jag . Kanske kan funka om man sätter en fyrkant runt kameran med remsor? Spiralerna är luriga för fruntimmer !
 
P Paxman skrev:
Suck...till årsskiftet kommer Arlo kräva tvåfaktorsverifiering för inloggning. Det betyder att vid varje inloggning från en dator så måste man invänta ett sms med en kod som ska fyllas i. Med andra ord kommer det bli ännu mindre chans att hinna se något i realtid i datorn om man får notis om rörelse. Jag har inte hittat att det går att registrera en "trusted device", så om man som jag loggar in lite då och då via datorn så blir det en j*vla massa sms och koder...:mad:

Det verkar dock som att det funkar att logga in med touch-ID på telefonen.

Hatar när man påtvingas säkerhetssystem som man inte känner att man behöver...vi har bara två kameror utomhus, så om någon skulle hacka vårt Arlo-konto så kan de väl få titta på två av våra fasader om det skulle vara så intressant.
Jag har just startat tvåfaktorverifiering. Fungerar ju inte alls som det beskrivs ovan. Bara de gånger man loggar in från enheter som inte registrerats som "betrodda" måste man i vänta mail med säkerhetskoden. Men loggar man in från "betrodda" enheter så är det exakt som innan tvåfaktorsverifieringen.
Tycker detta är ett bra komplement till säkerheten.
//Henry
 
  • Gilla
f_spindel
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Om du är säker på att den släpper in luft så borde det inte vara den, men tilluftsventiler kan läcka en del åt fel håll. Prova att stäng ventilen en dag när problemet uppstår och se om imman försvinner. Jag har en av mina kameror ovanför ytterdörren och så fort den öppnas när det är kallt får jag imma på linsen.
Ok ska testa.
Tack för svar!
 
Hej alla,

har precis köpt en Arlo Go. Jag har satt i mitt vanliga telia simkort som jag har i en av mina telefoner.

Startar appen i min iPhone och scannar QR-koden på boxen och går sedan vidare för att lägga upp kameran.

Trycker på knappen ovanpå kameran och får "foto-ljudet" och kameran blinkar i blått. Försöker sedan scanna QR-koden som visas på telefonen men efter ett litet tag får jag ett sorgset ljud och kameran blinkar några gånger i orange för att sedan slockna.

Kan någon vänlig själ förklara vad jag gör för fel!?

Tack på förhand.

/Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.