Jag är jättenöjd med våra pro2, dock låter det nästan ingenting i kamerornas högtalare när jag använder min mobil (samsung s10) min frus mobil (iphone) funkar
 
ursäkta dum fråga, men måste man ha basenhet om man köper en arlo pro 3 kamera?
 
G ginko skrev:
ursäkta dum fråga, men måste man ha basenhet om man köper en arlo pro 3 kamera?
ja
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Någon mer än jag som har haft lite problem med appen senaste dagarna?

Seg på Geo, får larm när jag kommer hem.
Ibland även när jag varit hemma i timmar börjar den larma.
Samt massa notiser om upptäckt rörelse, kollar jag sedan i biblioteket finns inget.

Har inte ändra några inställningar de senaste månaderna.
 
danne9 danne9 skrev:
Skapar bara en mapp som vanligt på datorn som ja döper till vad jag vill. När Arlo sen spelat in nåt ja vill spara väljer ja att spara det genom att välja min mapp, eller att dra dom dit om dom hamnar fel.
De som är störande bara är att Arlo skapar 2 egna mappar på samma ställe (i mitt fall Skrivbordet) som ja inte vill använda. Raderar dom dagligen.
Hur får du Arlo att skriva till din dator? Jag kan endast välja att spara lokalt till en USB-ansluten disk. Hittar inga alternativ för CIFS, NFS, FTP eller liknande...
 
Jag kör idag IFTTT med egna regler och integration vilket fungerar klockrent med ett klick. Jag har skapat funktionerna larm aktiv och larm avstängd. Jag har inget abonnemang och stör mig på att kameran larmar om den lilla robotdammsugare. Någon som har tips på flash eller liknande som kan göra systemet smartare när man som jag inte har ett abonnemang? Vill inte betala för något som initialt skulle ha varit "gratis" för min del. Jag har Arlo Pro 3.
 
A ajmi skrev:
Hur får du Arlo att skriva till din dator? Jag kan endast välja att spara lokalt till en USB-ansluten disk. Hittar inga alternativ för CIFS, NFS, FTP eller liknande...
Går inte, du kan ladda ner enskild bild till datorn men spara automatiskt och kontinuerligt går bara till USB-Disk enligt min kunskap.
 
  • Gilla
ajmi
  • Laddar…
HenFre HenFre skrev:
Går inte, du kan ladda ner enskild bild till datorn men spara automatiskt och kontinuerligt går bara till USB-Disk enligt min kunskap.
Aha! Trodde inte det fanns någon integration alls till dator :) Tack för info
 
L Blader skrev:
Någon mer än jag som har haft lite problem med appen senaste dagarna?

Seg på Geo, får larm när jag kommer hem.
Ibland även när jag varit hemma i timmar börjar den larma.
Samt massa notiser om upptäckt rörelse, kollar jag sedan i biblioteket finns inget.

Har inte ändra några inställningar de senaste månaderna.
Får också att något rört sig. Men finns inget i biblioteket. Har 2 år gamla arlo.
 
L Blader skrev:
Någon mer än jag som har haft lite problem med appen senaste dagarna?

Seg på Geo, får larm när jag kommer hem.
Ibland även när jag varit hemma i timmar börjar den larma.
Samt massa notiser om upptäckt rörelse, kollar jag sedan i biblioteket finns inget.

Har inte ändra några inställningar de senaste månaderna.
Då är vi minst två Har exakt samma problem men med tillägget att jag inte får push trots att det rör sig framför kamerorna. Detta sker när jag är borta, så det borde vara geofencing som strular. Har testat att starta om basen, men det verkar inte bli bättre. Och telefonen s starts om varje morgon när jag är hemma.

Mvh /Moribusken
 
Även jag har problem. Appen hänger sig när jag vill kolla på någon av kamerorna, får notiser om rörelser men inget är inspelat osv.

Jag är riktigt besviken på Arlo. Med tanke på hur mycket produkterna kostar så ska man kunna förvänta sig bättre grejer. De säljer det som "Full HD"-kvalité men hos mig är det oftast sämre än VHS. Systemet är också sjukt segt så får jag notis om rörelse så tar det upp till en minut innan jag kan se vad kameran ser, och då med flera sekunders fördröjning...så skulle någon smyga förbi en kamera så kommer jag garanterat inte kunnat se det live. Och missar då systemet att spela in video så är det ju kört. Med så låg bildkvalité så är det i och för sig inte så stor chans att kunna identifiera någon ändå...så det spelar ju inte så stor roll.
 
M Moribusken skrev:
Då är vi minst två Har exakt samma problem men med tillägget att jag inte får push trots att det rör sig framför kamerorna. Detta sker när jag är borta, så det borde vara geofencing som strular. Har testat att starta om basen, men det verkar inte bli bättre. Och telefonen s starts om varje morgon när jag är hemma.

Mvh /Moribusken
Fan va störigt... Det har fortsatt för mig. Har du hittat någon lösning?
 
P Paxman skrev:
Även jag har problem. Appen hänger sig när jag vill kolla på någon av kamerorna, får notiser om rörelser men inget är inspelat osv.

Jag är riktigt besviken på Arlo. Med tanke på hur mycket produkterna kostar så ska man kunna förvänta sig bättre grejer. De säljer det som "Full HD"-kvalité men hos mig är det oftast sämre än VHS. Systemet är också sjukt segt så får jag notis om rörelse så tar det upp till en minut innan jag kan se vad kameran ser, och då med flera sekunders fördröjning...så skulle någon smyga förbi en kamera så kommer jag garanterat inte kunnat se det live. Och missar då systemet att spela in video så är det ju kört. Med så låg bildkvalité så är det i och för sig inte så stor chans att kunna identifiera någon ändå...så det spelar ju inte så stor roll.
Tycker du skall kontakta supporten.. Såhär skall du inte behöva ha de.
 
L Blader skrev:
Tycker du skall kontakta supporten.. Såhär skall du inte behöva ha de.
Jag har säkert 50 mail fram och tillbaka med supporten...det är bara rundgång hela tiden. De frågar efter samma saker om och om igen och ber mig göra samma felsökningar. Det känns som att de inte har någon lösning och därför haft taktiken att trötta ut mig. Jag kan säga att de lyckats...jag orkar inte svara på samma saker fler gånger eller flytta runt router, basenhet, kameror eller vad de nu ber mig göra.

Jag sätter de 6000 kronorna på blåskontot och skriver av skiten som ett av de sämre köpen jag gjort. Kamerorna sitter där de sitter och jag kan i alla fall kolla vad det är för väder hemma när jag är bortrest.
 
Jag har haft 10 st kameror (Arlo Pro) i 3 år nu och är mycket nöjd. Var lite krångel i början innan jag kom fram till att jag måste ha basstationen högt på övervåningen i villan för att det skulle bli ett minimum av väggpassage för radiovågorna. Men det gäller att inte ha en massa triggningar av inspelningar kors och tvärs.
Då blir systemet segt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.