danne9 danne9 skrev:
Sitter och förbereder mig inför Black friday då ja tänkte köpa en till kamera.
Har 3st Pro2 sedan tidigare men funderar nu på en Pro3 eller Ultra.
Skiljer just nu 800kr i pris mellan dessa.
Vilken hade ni andra föredragit när de kommer till funktion?
Kör utan abonnemang, med basstation VMB4000 och ska användas utomhus.
Fattat något beslut? :thinking::cool:
 
Jag satt också och övervägde mellan pro och ultra...

blev ett gäng ultras tillslut. Var mest för att man skulle få bättre bild. Dock så krävdes det att man hade dem kopplade med sladd till elen hela tiden för att kunna ta del av den extra bra upplösningen och några andra finesser.

Hade nog fortfarande valt ultras men ska man bara ha dem på batteri och vill man dra ner på kostnaden när det fria året har gått så bör man ta den äldre varianten.
 
Köpte nu på bf ett wifi system från google, med där fanns en skärm som jag kunde koppla samman med arlo. Så nu kan jag med ett "enkelt" röstkommando strömma mina videofeeds från arlokamrorna på skärmen.

Har fortfarande kvar funktionerna i telefonen.

Ska se om man kan få notifikationerna även i googlehome när något triggrar systemet. Hade varit något.

Till exempel få ett röstmeddelande från googlehome meshen 'varning! svärmor på ingång!'. :cool:

Så slipper man ha mobilen på sig hela tiden.
 
Slog till på ett 2 pack Ultra.
Fiskögonvy genom två säkerhetskameror; den övre visar ett vardagsrum, den nedre ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Imorgon åker dom ut!
 
  • Gilla
Jonasdzm
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Imorgon åker dom ut!
:surprised: Va dom så dåliga? :thinking:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
:surprised: Va dom så dåliga? :thinking:
Time will tell ;)
30dagars öppet köp (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Fattat något beslut? :thinking::cool:
De blev inget. Hittade helt andra grejer på rea där pengarna hamnade :rofl:
Blev inte heller någon direkt sänkning på en enskilld kamera. Får se om de blir nåt i mellandagarna istället.
 
Hej

Jag har Arlo pro3, men känner mig lite okunnig inom området. Kan man använda arlo pro3s alla funktioner utan att ha abonnemang?
 
N Noproblem88 skrev:
Hej

Jag har Arlo pro3, men känner mig lite okunnig inom området. Kan man använda arlo pro3s alla funktioner utan att ha abonnemang?
Nej. Du bör även ha den kopplad till elen när du har den i drift för att ha tillgång till alla funktioner.
 
Hej

Har köpt mig arlo 2 med basstation, jag ska köra en med ström sladd,måste batteri vara i
 
Någon som har problem med att titta på inspelningar på slutet? Bara grått när jag laddar ner klippen nu. Går inte att se någonting..
 
T Tokv41 skrev:
Någon som har problem med att titta på inspelningar på slutet? Bara grått när jag laddar ner klippen nu. Går inte att se någonting..
Dessvärre så har det blivit imma på kamerorna vid många tillfällen denna vinter. Värst utsatta är de kameror som sitter oskyddade under bar himmel. Jag har 3 st. kameror som kvickt blir immiga när temperaturen faller medan 5 st. sitter inne vid väggen under Takfot De blir sällan immiga.
//Henry
 
Sista tiden har det ofta varit som du beskriver... en total dimma :(
Jag har ju haft kamerorna på samma ställen i några år nu och just nu... är de ganska värdelösa!
Är det en sådan unik vinter denna vinter ?
 
Scout Scout skrev:
Sista tiden har det ofta varit som du beskriver... en total dimma :(
Jag har ju haft kamerorna på samma ställen i några år nu och just nu... är de ganska värdelösa!
Är det en sådan unik vinter denna vinter ?
Jag kan enbart uttala mig om hur jag har det. Har haft 8 utomhuskameror sedan hösten 2016. Ja, jag tycker vintrarna blir "sämre och sämre" ur denna synvinkel, men steget till kameror i uppvärmda kamerahus utomhus är så stort att det får duga för mig. Hindrar ju ingen från att bryta sig i ändå. Är ju vara lite förvarning. Bryter de sig in tar ju larmet och inomhuskamerorna över och där sviktar inte bildkvaliteten.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Jag kan enbart uttala mig om hur jag har det. Har haft 8 utomhuskameror sedan hösten 2016. Ja, jag tycker vintrarna blir "sämre och sämre" ur denna synvinkel, men steget till kameror i uppvärmda kamerahus utomhus är så stort att det får duga för mig. Hindrar ju ingen från att bryta sig i ändå. Är ju vara lite förvarning. Bryter de sig in tar ju larmet och inomhuskamerorna över och där sviktar inte bildkvaliteten.
//Henry
I mitt fall har jag de inte som larm utan snarare för att kunna följa naturen runt om huset.
Det som gjorde Arlo intressant var ju flexibiliteten iom att de är batteridrivna men jag får nog kika på alternativen då jag numer har el på de ställen som Arlo-kamerorna sitter.
Om nu inte alternativen åxå har samma väderrelaterade problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.