N NixPix skrev:
Okej kanon! Såg så svarta ut så såg ut som det var nån lack på eller liknande! Väntar ivrigt på mina!
Där lasern skurit är det som om någon klarlackat med svart. Men skulle säga att det är mer att ytan blivit så av upphettning.
Klart tjockare o bastantare än jag trodde. Han sa att man kunde behöva värma lite på plast för att böja ur o få utrymmet. Beroende på modell

N
J JensW skrev:
Där lasern skurit är det som om någon klarlackat med svart. Men skulle säga att det är mer att ytan blivit så av upphettning.
Klart tjockare o bastantare än jag trodde. Han sa att man kunde behöva värma lite på plast för att böja ur o få utrymmet. Beroende på modell
ja precis! Det kommer jag behöva! Får köra fruns hårfön eller köra lite lätt med värmepistpistolen!

J JensW skrev:
terränghjulen kostar ju en del, minst sagt
Jag har också beställt. Är lite orolig för att taggarna ska riva upp mer på vissa ställen, men vi får se hur det går :). Ska gå över gräsmattan efter ev håligheter också... En slir-incident visade sig vara ett gammalt hål till ett fågelbord där klipparen gått ner med framhjulet, sen försökte den envist till bakhjulen åkt ner så långt det gick :D.

O olabil skrev:
Jag har också beställt. Är lite orolig för att taggarna ska riva upp mer på vissa ställen, men vi får se hur det går :). Ska gå över gräsmattan efter ev håligheter också... En slir-incident visade sig vara ett gammalt hål till ett fågelbord där klipparen gått ner med framhjulet, sen försökte den envist till bakhjulen åkt ner så långt det gick :D.
det är ju möjligt att den gräver ner sig ändå. Men verkade i alla fall i den gruppen som om det blivit bättre.

O olabil skrev:
Hej! Och den funkar som du vill? De där taggarna river inte upp ännu mer (hoppas jag)?
Jag hade stora problem förra säsongen på ett ställe där gräsmattan lutar åt två håll mot grannen, körde ofta fast eller ”halkade”utanför kabeln. Nu med metallhjulen från FB-gruppen fungerar det perfekt och ser inte heller slitspår utmed begränsaningskabeln. De extra hjulen är toppen !

• Gilla
JensW och 1 till
  • Laddar…
V Videonisse skrev:
Jag hade stora problem förra säsongen på ett ställe där gräsmattan lutar åt två håll mot grannen, körde ofta fast eller ”halkade”utanför kabeln. Nu med metallhjulen från FB-gruppen fungerar det perfekt och ser inte heller slitspår utmed begränsaningskabeln. De extra hjulen är toppen !
Menar du att även slitspåren försvunnit helt sen du monterade metalhjulen?
Väljer mellan en Gardena och Worx och lutar just nu åt Gardenan med guidekabel för att slippa traktorspåren.

Man kan ju använda sig av off limits modulen för att skapa genvägar till basstationen. Min slinga är ca 170 meter och gräsmattan formad som ett "U". Jag har satt 3 genvägar för att förkorta tiden det eventuellt kan ta.

• Gilla
MeanMike
  • Laddar…
F faekie skrev:
Man kan ju använda sig av off limits modulen för att skapa genvägar till basstationen. Min slinga är ca 170 meter och gräsmattan formad som ett "U". Jag har satt 3 genvägar för att förkorta tiden det eventuellt kan ta.
Hur gör man det?

MeanMike MeanMike skrev:
Hur gör man det?
Man sätter två 30cm magnetband tvärs över begränsningakabeln med ca 30cm mellanrum. När klipparen passerar det andra bandet så vänder den 90 grader och kör rakt fram tills den hittar begränsningstråden igen.

F faekie skrev:
Man sätter två 30cm magnetband tvärs över begränsningakabeln med ca 30cm mellanrum. När klipparen passerar det andra bandet så vänder den 90 grader och kör rakt fram tills den hittar begränsningstråden igen.
Oj det va ju jättebra. Går det bra med vilket magnetband som helst eller måste det va med att man har nogo installerad.?

Ahh nu såg jag det andra inlägget. Sitter på gran Canaria så mailen dyker upp lite random.

Det får jag köpa när ja kommer hem.

• Gilla
faekie och 1 till
  • Laddar…
Hej, allt har funkat bra ett tag...fubbens extrahjul gjorde stor skillnad för mig.

En fråga: Jag har två zoner inställda med 70/30-relation. Min M700 plus har på sistone nästan enbart klippt zon 1 (jag får flytta den för hand ibland). Har någon annan varit med om detta?

• Gilla
JensW
  • Laddar…
O olabil skrev:
Hej, allt har funkat bra ett tag...fubbens extrahjul gjorde stor skillnad för mig.

En fråga: Jag har två zoner inställda med 70/30-relation. Min M700 plus har på sistone nästan enbart klippt zon 1 (jag får flytta den för hand ibland). Har någon annan varit med om detta?
Zoner är ju bara en inställning på hur många meter efter BK den ska gå innan den börjar klippa, är ingen begränsning som gör att den inte går över till en annan zon.
Har du off limits däremot så kan du sätta en gräns mellan zoner så den inte klipper annat än tänkt zon.

F faekie skrev:
Zoner är ju bara en inställning på hur många meter efter BK den ska gå innan den börjar klippa, är ingen begränsning som gör att den inte går över till en annan zon.
Har du off limits däremot så kan du sätta en gräns mellan zoner så den inte klipper annat än tänkt zon.
Jo jag vet. Frågan var ang att den nästan aldrig söker upp zon 2.

O olabil skrev:
Jo jag vet. Frågan var ang att den nästan aldrig söker upp zon 2.
Ok då missförstod jag. Sätter du 70/30 t.ex. så startar den 3 av 10 gånger i zon 2. Jag har inte räknat ut exakt hur den gör men det verkar som att den har 10 sparade starter och fördelar ut din sparade fördelning slumpmässigt över alla 10 platser och sen gör den om detta efter 10 starter.
Så av 10 starter så ska du ha 3 i zon 2 men det kan bli 1, 2 eller 3 starter efter varandra i den zonen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.