arneri68 skrev:
Skall överskåpet sitta direkt an mot högskåpet? Det ser bättre ut med en 10 cm distans och så kan dörren öppnas utan problem. 20 tals skåp hade ofta luckorna hängda i en frontbräda så de fick distanser automatiskt.
Ja det vart så, vill att nästa skåp inte ska sluta för nära fönstret. Så att det blir ungefär lika långt avstånd på båda sidorna. Det funkar bra att öppna skåpen ändå, handtaget hamnar utanför högskåpet :)
 
Calle Schewen skrev:
Fint! Hur mycket erfarenhet av husrenovering har du? Frågar mest för att jag blir så avundsjuk på "alla" som snickrar så bra :) Inklusive dig :)
Tack! Jag gick ut gymnasiet för tre år sen och har jobbat som snickare sen dess. Så skapligt med erfarenhet har jag väl, fast jag inte gick bygg. Innan dess har jag alltid sommarjobbat och jobbat på lediga dagar med diverse byggjobb. Men det känns väldigt skönt att få göra något åt sig själv för en gångs skull :)
 
  • Gilla
Chuck Wow och 1 till
  • Laddar…
Såhär vart det tillslut :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
E.m.e och 42 till
  • Laddar…
Ok!
Det förklarar en del. Du är väldigt duktig!
 
Intressant. Detta ska följas :)
 
Så imponerande och väldigt fint! :)
 
Riktigt tjusigt!
Ska själv ge oss på en köksrenovering efter nyår av vårt hus från 1909 (även om vi gjorde om köket när flyttade in för 5 år sedan...)
 
Jättefint!
Vi ska snart dra igång köksrenovering med matsalsutbyggnad och funderar på pärlspont på väggar och tak. Upplever ni det inte med för mycket pärlspont när det är både i tal och på väggar?Vi är osäkra.
Vilken dimension har ni på pärlsponten? Har ni pärlspont i taken i testen av huset också? Nu när jag ser dina bilder så tycker jag det är superfint med pärlspont så, men som sagt lite rädd för att det kan bli för mycket.
 
fs01anon skrev:
Jättefint!
Vi ska snart dra igång köksrenovering med matsalsutbyggnad och funderar på pärlspont på väggar och tak. Upplever ni det inte med för mycket pärlspont när det är både i tal och på väggar?Vi är osäkra.
Vilken dimension har ni på pärlsponten? Har ni pärlspont i taken i testen av huset också? Nu när jag ser dina bilder så tycker jag det är superfint med pärlspont så, men som sagt lite rädd för att det kan bli för mycket.
Nä jag tycker det vart snyggast så, tror att det skulle se konstigt ut med ett slätt tak till pärspontsväggar :) jag valde att ha 95 mm pärlspont på väggarna och 120 i taket för att bryta av lite. I dom andra rummen har jag gjort släta tak, förutom hallen. Det är väl mer tidstypiskt att ha pärlspont i kök och hall skulle jag tro :)
 
Redigerat:
Efter att köket vart klart så började jag med vardagsrummet. Rummet var från början två rum, men rev väggen som var byggd på 70 talet. Vart betydligt bättre. Rev ner ända in till timmerstommen och bröt upp golvet. Allt spån hade rasat ner på marken. Skottade ett bra tag innan allt var borta.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satt in nya golvsyllar då dom gamla var lite halvtaskiga.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där den gamla väggen satt kunde man se hur den första tapeten såg ut. Brun med blommor. Den fick så småningom avgöra valet av den nya tapeten :)
 
Redigerat:
  • Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Någon som kan tyda dem här texten? Är väldigt nyfiken på att veta vad det står? Hittade den när jag rev :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kalaspanda och 1 till
  • Laddar…
Det här måste jag följa! :)
 
S
Verkar som de var förtjusta att lämna bomärken förr i tiden. jag brände bort färg på en innerdörr och hittade där under en kalkyl på en löneutbetalning.
 
Kul tråd att följa. Bra jobbat än så länge..!
 
Verkar ju vara en lista på namn och datum. Kanske födelsedagar för vänner och bekanta? Svårt att se vissa saker på bilderna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.