Hur går det?
 
  • Gilla
arasmus
  • Laddar…
patriklarsson skrev:
Hur går det?
Det har gått lite trögt nu i början. Både bilen och skruvdragaren gick sönder det första som hände.

Men jag har kommit en bit ändå. Reglade upp ett nytt golv och rev det gamla ända ner till källaren. Riktade alla väggar och la till lite extra isolering hade bara 95mm innan :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick en chockoffert från rörmokaren så slutade med att jag drog alla rör själv.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag är alla väggar gipsade och golvet är på plats. Har dock inga bilder på det. Kommer mer imorgon :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Filuran och 4 till
  • Laddar…
Ingen åldersbeständig plast i golv/väggar?
 
patriklarsson skrev:
Ingen åldersbeständig plast i golv/väggar?
Det är badrum och man ska inte ha dubbla skikt.
 
  • Gilla
Semiproffset och 2 till
  • Laddar…
Någon som vet vilken typ av spackel jag ska änvända till väggarna? Det blir matta på golvet och kakel på väggarna. Mattan kommer ju gå upp på väggen en bit och där vill jag ha det slätt :)
 
Våtrumsspackel är det som gäller.
 
falkn skrev:
Våtrumsspackel är det som gäller.
Läste att man inte fick ha det bakom kaklet? Ska man sluta där mattan slutar eller hur gör man?
 
Du ska väl ha tätskikt bakom kaklet?
 
Jag spacklade inte innan tätskiktet. De små ojämnheter som finns kan man jämna ut med fix bakom kaklet.
 
-RB- skrev:
Jag spacklade inte innan tätskiktet. De små ojämnheter som finns kan man jämna ut med fix bakom kaklet.
Fast nu skulle han ju ha matta med uppvik.
 
scim skrev:
Fast nu skulle han ju ha matta med uppvik.
Det missade jag.
 
Enligt GVK:
"Spackel ska vara avsett för våtrum och val av ytskikt. Vid kakel och klinker ska i regel ett cementbaserat spackel användas. Organiskt bunden spackelmassa ska inte användas."

Nu har ju du en kombination av matta och kakel, men det blir ju knappast fel om man kör på ett cementbaserat spackel.
 
-RB- skrev:
Enligt GVK:
"Spackel ska vara avsett för våtrum och val av ytskikt. Vid kakel och klinker ska i regel ett cementbaserat spackel användas. Organiskt bunden spackelmassa ska inte användas."

Nu har ju du en kombination av matta och kakel, men det blir ju knappast fel om man kör på ett cementbaserat spackel.
Okej, tack! Då får det bli cementbaserat spackel.
 
falkn skrev:
Du ska väl ha tätskikt bakom kaklet?
Ja självklart. Men jag läste att det inte var godkänt med våtrumspackel bakom ändå. Men bakom mattan skulle det vara våtrumspackel. Och eftersom jag hade båda så vart jag lite fundersam.
 
När vi gjorde vårat badrum så limmade mattläggaren mattan med överlapp. Sedan bara fix och kakel/klinker.

Vad har du handfatet? El till tvättmaskinen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.