Kan hålla med om kommentarerna på priset, jag killgissade på 2 miljoner över budget.
Enligt mitt tycke så saknades något, husets själ, pricken över i. Men det kommer säkert sen när de bott in sig ett tag.
Bakgården blev fin, vi började genast googla på odlingslådor och landar i att cortenstål är nice men alldeles för dyrt.
Gillar att han gjöt sina egna plattor (som låg lite för snett).
Ett sevärt avsnitt!

Vet någon vad det var för 3D ritprogram som använde för att rita upp formarna till betångplattorna?

Tyckte det blev fint. Blev lite orolig när de hade hotell som inspiration men tyckte ändå slutresultatet hade potential att bli hemtrevligt. Jag hade nog valt den mörkare panel även i köket.

E Ex3mX skrev:
Vet någon vad det var för 3D ritprogram som använde för att rita upp formarna till betångplattorna?
Jag tyckte det såg ut som Sketchup, kanske webbversionen eller anpassad för surfplatta. Det är nog också lättaste sättet att göra det på.

N NOP skrev:
Heter det inte "Gatuhus" på svenska?
Eller bara "hus". Dom flesta hus ligger trots allt vid gator....

Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Eller bara "hus". Dom flesta hus ligger trots allt vid gator....
Ett gatuhus är ett hus med EN bostad som ligger med långsidan längs en gata i stadsmiljö. Vanligtvis ett en-och-en-halvplans dito. Till skillnad från Hyreshus. Många hus ligger också vid en väg. :)

Man kunde ju kallat det ett stadshus men kanske verkat lite väl pampigt. Landskrona Stadshus. :-D

N NOP skrev:
Ett gatuhus är ett hus med EN bostad som ligger med långsidan längs en gata i stadsmiljö. Vanligtvis ett en-och-en-halvplans dito. Till skillnad från Hyreshus. Många hus ligger också vid en väg. :)

Man kunde ju kallat det ett stadshus men kanske verkat lite väl pampigt. Landskrona Stadshus. :-D
Vad kallar du ett hus på landet då? Som (oftast) inte ligger vid en gata.

Verkligen inte ett hus som jag skulle vilja bo i. Verkar ju sjukt opraktisk med alla öppna sällskapsytor när man har 2(3?) barn. Hade de ens en hall att hänga av kläder?

Sjukt opersonligt med "hotell". Tycker inte de lyckades alls.

Panelen var ju snygg och ljuddämpande men hur ser man var man ska öppna?

Hur ofta får barnen ont när de springer in i utstickande tegelstenar?

Varför prio på en jädra bastu när man har 350 kvadrat att renovera? Fanns det ens en dusch i närheten av bastu eller var de tvungna att springa in?

Vad ska de göra med övervåningen?

Enda som var ok var väl gården i mitt tycke. Men jag hoppas att dom är nöjda. Trots allt deras hus, inte mitt.

För övrigt ställer jag mig högt tveksam till att de "höll" budget.

• Gilla
Simon Traktor och 1 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Ändrade de inte planlösningen där nere när de gjorde om vardagsrummet till matsal. Då hade de väl toa och två sovrum nere och sen tre sovrum uppe.
Jo, det stämmer. Jag tittade först bara på den första skissen, det blev bättre när de ändrade och fick till två smårum där nere. Dock tycker jag fortfarande att helheten blev ett ineffektivt utnyttjande av kvadratmetrarna med dessa stora öppna ytor och överdimensionerade kök.

Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Jo, det stämmer. Jag tittade först bara på den första skissen, det blev bättre när de ändrade och fick till två smårum där nere. Dock tycker jag fortfarande att helheten blev ett ineffektivt utnyttjande av kvadratmetrarna med dessa stora öppna ytor och överdimensionerade kök.
Om man köpt ett hus där det tidigare bott flera familjer så kan man kanske kosta på sig att vara lite ineffektiv med m2?

E Ex3mX skrev:
Shapr3D

• Gilla
Ex3mX
  • Laddar…
Fint och smakfullt enligt min åsikt men köket var bedrövligt. Ser totalt dött ut.

Extremt svårt att tro på den budgeten. De lejde in allt, och sparade inte på något...

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
Har kollat flera gånger på hur de gjorde dörrarna i akustikpanel. Vill göra detsamma - men hur löste de det? Min snickare hittar ingen lösning.
Går inte att se i inspelningen.
Lena i Helsingborg

Redaktionen Redaktionen skrev:
Imad Ibrahim och Natalie Lameri tog bort filtret på Hemnet och vips fick de upp ett townhouse i Landskrona. Det blev ett köp och nu ska de totalrenovera fastigheten för att bo där med sina 2 barn.

Du kan läsa artikeln här: Totalrenoverar townhouse i Landskrona - Husdrömmar

• Dörr integrerad i akustikvägg med vertikala paneler, stol och växt i korg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörr integrerad i akustikpanelvägg, med vertikala linjer och dolda gångjärn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
harry73
Ta tåget till Landskrona och fråga dem

• Gilla
Lena Helsingborg
  • Laddar…
Fråga, ribb/ljudpanelerna är väl ribbor på filt?
Om ja, kanske inte det bästa materialet till köksluckor?
Man brukar ju vilja att det skall vara slätt och lättavtorkat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.