3 778 245 läst · 12 844 svar
3778k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 243 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 243 inlägg
Köpte en på Bauhaus Umeå och gjorde ett lönlöst försök att använda prisgarantin. Killen i kundtjänst hävdade att det inte var samma vara, jag försökte få honom att förklara hur de kommit fram till det, men det var som att dunka huvudet i en vägg. Lämnade passet och åkte hem.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Även om det uppenbart är samma vara borde den nog hur som helst inte gå på prisgaranti då det är markerat som utgående hos Jem & Fix vilket borde diskvalificera med Bauhaus regler för prisgaranti (men har sett att någon ovan fick igenom).
Jag har dessutom principellt lite svårt för prisgaranti då man inte premierar den butik/kedja som gjort den viktiga saken och sänkt priset (utan istället Bauhaus el. Motsv. som får sälja…) Ok i detta fall kanske det blir förlust på varje såld enhet så då kanske det är mindre viktigt.
Jag tog hur som helst en liten tur och åkte till Jem och fix för mitt inköp, finns inga i närområdet så blev en söndagsutflykt och mitt första besök på Jem och Fix, fanns en kvar i Sala när jag tagit mina två…
Jag har dessutom principellt lite svårt för prisgaranti då man inte premierar den butik/kedja som gjort den viktiga saken och sänkt priset (utan istället Bauhaus el. Motsv. som får sälja…) Ok i detta fall kanske det blir förlust på varje såld enhet så då kanske det är mindre viktigt.
Jag tog hur som helst en liten tur och åkte till Jem och fix för mitt inköp, finns inga i närområdet så blev en söndagsutflykt och mitt första besök på Jem och Fix, fanns en kvar i Sala när jag tagit mina två…
Fungerade att köpa vattenpassen med prisgaranti på Bauhaus i Bromma. De försökte hävda att det inte gick att verifiera att det var samma artikel men efter en stund kom det förbi någon form av ansvarig som sa OK. Fanns ett vattenpass kvar när jag åkte därifrån.
Bra pris på fallskyddspaket på Jula, nedsatt från 3499 till 1499. Inte hittat något billigare paket online, slog till på ett
https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skydd/fallskydd/fallskyddsselar/fallskyddspaket-906226/
https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skydd/fallskydd/fallskyddsselar/fallskyddspaket-906226/
Attans, kanske får ta tillbaka min rekommendation då.S Sauer200str skrev:
Mina har använts flera år, men legat under tak på traktorn. Perfekt för att fästa fast på gafflarna utan band som dräller.
Det här är ett problem. Jag prismatchar ofta. De vill i första hand ha EAN-koden. Vilket jag köper.S scim skrev:
Men långt ifrån alla skriver ut EAN-koden på hemsidan.
Man brukar ibland få tjata lite, jag brukar försöka göra motsatta "Visa för mig vad som talar om att detta inte är samma vara". Då brukar det gå igenom...
/Jocce
Det brukar vara problem ibland, men som jag skrev i annat citat, man får tjata lite, om de inte kan påvisa tydligt att det inte är samma vara....erikinho skrev:
/Jocce
Beror på vem som står i kassan/kundtjänst om det går igenom eller inte, ibland missar dom, ibland bryr dom sig inte. Har man ett Bauhaus (eller Hornbach) nära är det ofta värt att försöka.ullberg skrev:Även om det uppenbart är samma vara borde den nog hur som helst inte gå på prisgaranti då det är markerat som utgående hos Jem & Fix vilket borde diskvalificera med Bauhaus regler för prisgaranti (men har sett att någon ovan fick igenom).
Gällande att premiera den som sänkt, så har jag personligen inga "skrupler" mot att prismatcha, så länge konkurrenten är den stor kedja dom också. Om inte annat får Bauhaus in i sitt system att det har gått för lägre pris och kan se i statistiken att det skall sänkas (om behov finns).
Är det en mindre butik som har grejerna billigare åker jag hellre till dem oavsett, men det är ju ont om de där mindre butikerna numera....
/Jocce