pezlin skrev:
Idag var det återigen dags med ett reklamblad från lokala Bolist-handlaren i Partille innehållandes en kapsåg Metabo kgs216m och sågbord ksu400. I år för 2500 (200 billigare än förra året). Antar att det fortfarande är ett bra pris?
Helt OK såg men framförallt sågbordet är kanon. Stadigt och långt

hantverkare1 skrev:
Helt OK såg men framförallt sågbordet är kanon. Stadigt och långt

Hur långt är det i ihopfällt läge? Är sugen på det paketet men funderar på om jag har plats att förvara det på något lämpligt ställe.

pezlin skrev:
Hur långt är det i ihopfällt läge? Är sugen på det paketet men funderar på om jag har plats att förvara det på något lämpligt ställe.
Ingen aning. Bör gå att googla fram.
Har DeWalt och Bosch bord själv men har använt Metabo bordet en del och det är minst lika bra som de andra.

Bör vara 180-200 ca ungefär

Det är ungefär 200
Jag har det och är väldigt nöjd med det☺

Sauer200str skrev:
Det är ungefär 200
Jag har det och är väldigt nöjd med det☺
Hur svårt är det att lossa/sätta dit sågen?

5 sekunder för att släppa den
Den sitter på två skenor som klämmer sig runt sågbordet som skruvas in så det är bara skruva ut dem sen lyfta av den, väldigt smidigt☺
Jag har för mig dem skenorna tillhör bordet och inte sågen för det är monteringstillbehör till flera olika modeller och det borde passa flera märken på sågar☺

I Bolist-reklamen som jag fick var det Hitachiprylar som var erbjudande på. Kap/ger C8FSE samt sågbord 015 för 3599.
Huruvida det är en bra deal har jag ingen erfarenhet av, men det är ju en fin färg i alla fall. :)

Hur många professionella hantverkare har egentligen en sån här? :) :) :)

• Gilla
första_huset
  • Laddar…
ullberg
frav skrev:
Funderade lite på om jag inte behövde en ny 125mm vinkelslip med varvtalsreglering. Den PWS 9-125 jag har är ju gammal & grön, förvisso knappt inkörd, men har varit bra å ha. Har fått gå endel i tegelsten det senaste, så den ger säkert upp snart... Den större GWS 22-180 LVI behöver även lite blått sällskap. Så jag lade en order. Idag dök den upp som utlovat, 4arbetsdagar.

Vinkelslipen är Made in Germany 2014/01. Ser ut som äkta vara & är CE märkt.

I mailen står detta som avsändare:
Verkter Sverige AB
info@verkter.se
Övre Slottsgatan 1
753 10 Uppsala
Sverige
018-800 8000
www.verkter.se

När man söker kollinummer:
Verkter Sverige AB
Övre Slottsgatan 1
c/o T. A. Fredriksson Ekonomikonsul
75310 UPPSALA
Sverige

Fässberg skrev:
Även jag la en beställning. Tog dhl frakt och när jag nu spårar paketet ser jag att det lämnat Litauen.... Bra eller dåligt?
scim skrev:
Instämmer. Jag var först inne på att köpa en billig Meec vinkelslip från Jula, men när jag såg priset på GWS 15 kunde jag inte hålla mig. Kompletterade med en utsugshuv och en diamantslipskiva för att slipa bort plastfärg på putsen i källaren och jävlar vad det gick bra. 9 kvm vägg var renslipade på drygt en timmes jobb, minimalt med damm.

Hur har det gått?? Har ni fått era maskiner?

Remne skrev:
Hur har det gått?? Har ni fått era maskiner?
Som du ser att jag skrivit i det du citerade, så har jag fått den. Den kom inom den utlovade tidsperioden, 4 arbetsdagar. Allt fungerade som utlovat.

Fick idag nedan, så de håller ju trevlig kundservice

Bästa Fredrik,

Vi uppskattar att Du har köpt
ett BOSCH-verktyg: Vinkelslip Bosch GWS 15-125 CIE

Vi skulle vilja informera Dig om
att Ditt verktyg har 3 års garanti. För att kunna få tillgång till garantin,
måste Du registrera verktyget på BOSCHS webbplats inom 4 veckor efter inköp.

Om Du inte registrerat Ditt
verktyg ännu, klicka på länkarna för mer information: Bosch
3 års garanti

OBSERVERA: Vi skulle
vilja påminna om att endast 5 dagar återstår
till dess registreringen stängs.

Med vänlig hälsning,
Verkter
Sweden AB

• Gilla
corre
  • Laddar…
Coop bygg i Norrköping lägger ner och de rear ut med 25-50 procent på mycket av sortimentet. Finns en hel del fynd. Om man har lite is i magen så brukar de sälja ut till 75% vid slutspurten också.

Mikael_L
dsub skrev:
... så brukar de sälja ut till 75% vid slutspurten också.
Lägger dom ner ofta?
:p

• Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Är på jakt efter en GLL 3-80 med mottagare inför sommarens alla uteprojekt. Har hittat lefeld.de och med mätstickan och frakt blir det €606 och ca 5600 SEK. Känns som en överkomligt pris för GLL 3-80 + LR2 med fäste + BM1 + L-BOXX + BS 150 + Gr 240. Eller är det värt att fortsätta leta?

frav skrev:
Som du ser att jag skrivit i det du citerade, så har jag fått den. Den kom inom den utlovade tidsperioden, 4 arbetsdagar. Allt fungerade som utlovat.
Ok, jag läste inte hela ditt inlägg nu när jag skulle "klumpa ihop" min fråga.....:surprised:
Jag tänkte väl närmast att det verkligen va en Bosch i paketen, och inte en kinakopia eller en tegelsten.... med tanke på diskussionen om just denna leverantör.....;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.