dsub skrev:
Coop bygg i Norrköping lägger ner och de rear ut med 25-50 procent på mycket av sortimentet. Finns en hel del fynd. Om man har lite is i magen så brukar de sälja ut till 75% vid slutspurten också.
När började de med utförsäljningen? Hur mycket har de kvar? Kan det vara värt att köra ca 4 mil för att ta sig dit på måndag?

Mikael_L skrev:
Lägger dom ner ofta?
:p
För ca 2 år sen så la de ner Coop bygg i Nyköping och då var det 75% vid slutspurten.

Mikael_L skrev:
Lägger dom ner ofta?
:p
Nej, men deras vanliga förfarande vid utförsäljning är 25%, 50%, 75%. Varje höst är det sådana priser när uteväxterna skall bort, grillarna lika så. Osv.

DANNE_K_ skrev:
När började de med utförsäljningen? Hur mycket har de kvar? Kan det vara värt att köra ca 4 mil för att ta sig dit på måndag?
Det fanns rätt mycket kvar. Tror de har varit nedsatt ett par veckor, men inte på allt. Köpte lite lim och Mollysar, sågblad och annat bra att ha grejor själv, men tänkte åka dit och kolla när de sänker till 75%.
Och göra lite klipp.

Tror att främst blandare och VVS var nedsatt till 50% nu. Och något mer.

• Gilla
DANNE_K_
  • Laddar…
frav skrev:
Som du ser att jag skrivit i det du citerade, så har jag fått den. Den kom inom den utlovade tidsperioden, 4 arbetsdagar. Allt fungerade som utlovat.
Yea, tog dhl frakt och hade den hemma på 1,5 dagar

ullberg
Hemmakatten skrev:
Järnia i Täby Centrum har konkursutförsäljning. 50% på allt idag och 75% från i morgon. Idag när jag var där precis före stängningsdags fanns det en nöslunga kvar, Stiga, för ordinarie pris 26'. kanske finns kvar i morgon, de öppnar 12.00.
Givet var denna annons är utlagd: http://www.blocket.se/stockholm/Snoslunga_Stiga_snow_fox_53745710.htm?aw=1
så gissar jag att det är någon som fyndade enligt ovan och vill tjäna några tusen...

/U

(OBS: det är alltså inte den snöslungan jag köpte tack vare @Hemmakattens tips, jag köpte för ett verkligt behov, inte på spekulation)

ullberg skrev:
Givet var denna annons är utlagd: [länk]
så gissar jag att det är någon som fyndade enligt ovan och vill tjäna några tusen...

/U

(OBS: det är alltså inte den snöslungan jag köpte tack vare @Hemmakattens tips, jag köpte för ett verkligt behov, inte på spekulation)
Hyggligt av honom att lämna 2 års garanti på slungan i alla fall:)

Lostmoose skrev:
Hyggligt av honom att lämna 2 års garanti på slungan i alla fall:)
Det kan ju vara så att Stiga står för garantin genom alla deras serviceverkstäder, ganska troligt med tanke på att det är två års garanti, knappast något en butik skulle lämna på eget bevåg.

Ja sen är det 3 års reklamationsrätt som alltid enligt Konsumentköplagen. Bara visa kvittot.

DrBosa skrev:
Ja sen är det 3 års reklamationsrätt som alltid enligt Konsumentköplagen. Bara visa kvittot.
Reklamationsrätten lär bli knepig att hävda då säljaren är ett konkursbo och går allt som det skall finns inte det om 3år.

Det är bara att hoppas på att stiga inte krånglar om att varan gått vidare till tredje part via en åf som inte längre finns kvar.

Tretti.se har 20% på allt Ryobi one+ till 140513. Fraktfritt. Köpte sticksågen för 638:- för att ha när jag inte orkar ta fram Makitan med sladd, har ett gäng batterier från alla trädgårdstillbehör. Alla web-handlare verkar annars hålla samma priser. Kod: SALDKFJB651

nojman skrev:
Erbjudande på Sys1. Billigare än att köpa en tom...
[länk]
Oj blev sugen.
Är priset med eller utan moms? Hittade inte när jag kollade snabbt.
Är det samma systainer som passar med Makitas och Metabos? Såg bara Festool men det är väl samma kopplingar på lådan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.