Dock ej samma modell som lämnades tidigare, vissa detaljer skiljer sig. Letade själv tidigare efter originalet för att se om det var någon som gjorde snabba pengar genom att ladda hem någons färdiga design och sedan säljer dem. Gav det kanske en kvart men lyckades hitta originalet. Så kan mycket möjligt vara egen vad model, dock ingen originell ide direkt...
 
Ok, vi säger att det är en remix och nöjer oss så då 🙂
 
  • Gilla
  • Haha
Exostor och 2 till
  • Laddar…
R RPM2006 skrev:
[bild]

[länk]
Tackar!
 
Hikoki Power Tools UM22VYST 1800 W
https://www.bauhaus.se/omrorare-hikoki-um22vyst-1800w
https://www.hikoki-powertools.com/products/powertools/miscellaneous/um22vyst/um22vyst.html
Utgående modell och endast 4 i lager för 1995kr/st. Lägsta någonsin på prisjakt
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12026369

Snubblade på denna och undrar ifall det är en bra deal?
Priset verkar rätt men är lite fundersam till valet av M27 gänga istället för M14 som verkar vara standard på andra blandare vilket kan göra det svårare att hitta nya vispar vid behov. Troligtvis mest bara mindre inomhusprojekt för mig i närtid men fina prylar gör arbetet roligare :)
Sen är den även lite tyngre, kring 6,5 kg istället för 4,5-5 kg som andra med en visp.

Är det en nackdel/problem att visparna inte har en krans längst ned för att skydda hinken/kärlet som på de flesta andra omrörarmodeller?

2 vispar borde ju vara fördelaktigt för att slippa hålla emot rotationen hela tiden. Inte sugen att nöta på borrhammaren så alternativet är att skaffa nån budgetmaskin för 700-1000 kr. Men tror denna ger betydligt mycket mer nöje för pengarna långsiktigt. Eller kan man hoppas på något annat fynd på denna fronten under black friday? För jag har absolut ingen brådska
 
L Lucif3r skrev:
Mjo visst... Förmodar att det är strömmen du tänker på? Min drar ungefär 210W vid PLA utskrifter, elpriset har senaste tiden legat runt 40öre/kwh i snitt, varje mall tar med mina standardinställningar 2h20min att skriva ut, så vi kan vara generösa och säga att det tar 19h för alla, basen skulle ta 4h57min, vi rundar det till 5. Så vi pratar alltså bra precis 24h tidsåtgång. Lite rundad avräkning så förbrukar vi då 5000Wh, eller 5kWh, till den enorma summan av... 2kr
En till som missat att det tillkommer skatt och överföringsavgift på elpriset också, på minst det dubbla när man skall redovisa vad något kostar i elpris….
 
Skatten var inräknad, överföringskostnaden var inte det.
 
S
Skatten är 55 öre men nu är det väldigt off topic.
 
Mikael_L
MathiasS MathiasS skrev:
Det är inte sällan som jag faktiskt vill kapa längre än 10" klarar av. Sällan är det dock tjockleken som är "problemet". Sedan vill jag ha högt monterad motor + mjukstart + vinkla åt båda hållen.
Det verkar ha varit ett sånt där villvillvillhöver ... ;)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det verkar ha varit ett sånt där villvillvillhöver ... ;)
det är den bästa sortens behöver!
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
det är den bästa sortens behöver!
Nåt nytt på GCM12GDL fronten?
 
  • Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nåt nytt på GCM12GDL fronten?
Ja det går fortare än jag trott. ARN har skickat vidare mitt krav till Proffsmagssinet som också svarat där man skyller på ett tekniskt prisfel samt hävdar att det var ett stort avsteg från normalpriset så att man borde förstå att det var fel. Man har ett klipp från Pricerunner som stöd för sitt påstående. Jag har i min tur då gjort en ny inlaga där jag med prisstatistik visar att priset inte alls är orimligt som kampanjpris samt att denna maskin har en tydlig pristrend nedåt som gör att det inte alls är uppenbart att priset är fel.
 
  • Gilla
Peter #11 och 15 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja det går fortare än jag trott. ARN har skickat vidare mitt krav till Proffsmagssinet som också svarat där man skyller på ett tekniskt prisfel samt hävdar att det var ett stort avsteg från normalpriset så att man borde förstå att det var fel. Man har ett klipp från Pricerunner som stöd för sitt påstående. Jag har i min tur då gjort en ny inlaga där jag med prisstatistik visar att priset inte alls är orimligt som kampanjpris samt att denna maskin har en tydlig pristrend nedåt som gör att det inte alls är uppenbart att priset är fel.
Fick samma här, men svarade också att det är ju en här i tråden som faktiskt fick sågen, trots att de hävdar att det blev fel.
 
  • Gilla
LJC
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja det går fortare än jag trott. ARN har skickat vidare mitt krav till Proffsmagssinet som också svarat där man skyller på ett tekniskt prisfel samt hävdar att det var ett stort avsteg från normalpriset så att man borde förstå att det var fel. Man har ett klipp från Pricerunner som stöd för sitt påstående. Jag har i min tur då gjort en ny inlaga där jag med prisstatistik visar att priset inte alls är orimligt som kampanjpris samt att denna maskin har en tydlig pristrend nedåt som gör att det inte alls är uppenbart att priset är fel.
H hjige skrev:
Fick samma här, men svarade också att det är ju en här i tråden som faktiskt fick sågen, trots att de hävdar att det blev fel.
För min del är Proffsmagasinet ON HOLD tillsvidare. Köper inte mkt från dem och nu blir det inget alls.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
För min del är Proffsmagasinet ON HOLD tillsvidare. Köper inte mkt från dem och nu blir det inget alls.
Definitivt bojkott nu.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.